/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Klar skrift
Fra : Firstoftwo
Vist : 624 gange
50 point
Dato : 14-08-08 23:22

Jeg har lige læst et tip at man kan hente "Klar skrift" hos MS Hvad er klar skrift for en størrelse

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 15-08-08 00:40

hvis du kører med xp eller vista - i hvertfald har sp2 på første - så er det cleartype og den har du sikkert allerede - højreklik på skrivebordet - egenskaber - udseende - effekter - her skifter du fra standard til cleartype

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-08-08 00:56

ClearType ser imho meget dårligt ud på moderne fladskæme, skriften bliver tværet ud så man skal anstrenge sig for at læse hvad der står.
Heldigvis kan man forsætte med at bruge Standard.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-08 01:05

det vil jeg ikke give dig ret i bertelbrander - bruger den uden problemer måske skal du lige skifte indstillinger for at se den ?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-08-08 01:06

Jeg har kørt med den i dagevis, men gør det aldrig igen.

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 15-08-08 01:17

Og BertelBrander hvad er det lige du mener med "imho"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-08 01:23

lmao = laugh my ass off

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-08-08 01:30

IMHO: in my humble opinion, på dansk vel noget i retning af "efter min ringe mening"

http://www.learnthenet.com/english/glossary/imho.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-08 01:31

sådan - og undskyld - men det er altså lidt sjovt med forkortelser i det hele taget

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-08-08 02:03
Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-08-08 02:11

Jeg forstår ikke hvorfor de kalder det ClearType, de rigtige navn er vel BluredType eller MudretType.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-08-08 02:15

Der må være noget galt ved dig. Alle andre og mig selv inclusive kan nok få det til at virke...

mvh.
Axel

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-08-08 02:19

Jeg kan da fint få det til at virke, det ser bare væsentligt ringere ud med "ClearType" end uden.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-08-08 02:26

Har du været inde under højreklik på skærmen, Egenskaber, Udseende, Effekter og sat en vinge i ClearType?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-08-08 02:30

Gør samtidig dette, som også hjælper på din skrift...

Forøg ydeevnen i XP

Gå i kontrolpanel/Ydelse og vedligeholdelse/System/Avanceret/Ydeevne -Visuelle effekter/Processorplanlægning…etc./Indstillinger/Brugerdefineret/
Fjern fluebenet følgende steder:

Animer vinduer, når de minimeres og maksimeres

Lad menuer tone eller glide frem gradvist

Lad værktøjstip tone eller glide frem gradvist

Lad åbne kombinationsbokseglide fradvist frem

Rul knapper på proceslinjen

Udton menuelementer, når der er klikket på dem

Vis gennemsigtigt rektangel, når et element markeres

Vis indhold i vindue, mens der trækkes

Vis skygger under menuer

Vis skygger under musemarkør

mvh.
axelbjarne

Godkendelse af svar
Fra : Firstoftwo

Dato : 15-08-08 09:56

Tak for svaret miritdk.
Jeg syntes nok at jeg havde sat et flueben et eller andet sted en gang i tidernes morgen, så jeg kører også med det uden problemer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-08-08 10:51

velbekomme - og ja man glemmer da af og til hvad man har gjort