/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
USB/RS232 adapter
Fra : olarsen
Vist : 736 gange
100 point
Dato : 14-08-08 18:45

Jeg har brug for at sætte et RS232 stik i min nye bærbare, som ikke er udstyret med den slags 'oldsager' (kun USB). Jeg mener at man kan købe en sådan adapter, men hvad skal man kalde den når men f.eks. søger på EDBprise.dk?
Jeg har set noget som måske kunne bruges . . . men den koster kassen! Eller det gør de måske så bare?

vh ol

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 14-08-08 19:02
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-08-08 19:04
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-08-08 19:11

Klaudi - bestil en hurtigere internetforbindelse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-08-08 19:35

olarsen - jeg vil foreslå at du sætter et lille forlænger USB kabel mellem comp og adapteren, så du ikke brækker det af ved uheld.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-08-08 19:39

ja kommer til at ha' en hurtigerer forbindelse, jeg er altid bagud

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-08-08 20:02

Jeg ser jo lige at det er denne du skal bruge (link fra Klaudi)

http://www.avxperten.dk/pc-kabler/usb-specialkabler/usb-2.0-til-rs232-adapterkabel-(9-pol-+-25-pol).asp

Så har du jo både aflastningskabel og adapter på een gang.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-08-08 20:07

Pas på
Mange af de gængse billige usb til rs232 har ikke alle gængse hardware handshakesignalerne med.

Det afhænge så helt af hvad det skal bruges til , om det virker. Køb helst postordre, så du har returret.

Hvis det er til en stationær med plads, er det bedre at sætte et rigtigt rs232 kort i. Kasdes ofte serielt kort og kommer med andre porte på samtidig.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 14-08-08 22:27

Dsv. transor, det er en blærbar (eller som jeg engang så i en ALDI reklameavis en 'Bæbar' . . . ja det stod der altså med stort og på forsiden, den grinede konen og jeg meget af - hun laver selv annoncer, men uden fejl)

Eyvind og Claudi i burde jo have points begge to . . .

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 14-08-08 22:29

Tak for svaret Eyvind. Du kom jo først med det rigtige svar. Men fordi du var ond ved Klaudi så opretter jeg lige 100 point til Klaudi