/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Hjælp mig Please, problemer med router !~
Fra : Scooby_Doo
Vist : 436 gange
30 point
Dato : 12-03-03 03:18

Jeg har problemer med min router, jeg er nybegynder med router.

Jeg har købt en Topcom BR 204, jeg har fået sat den op til at jeg kan gå på internettet med begge mine maskiner der er tilsluttet denne, men jeg vil gerne kunne have mine 2 pc'er til at "snakke" sammen så jeg kan overføre filer fra den ene til den anden også videre.

Som sagt jeg er ingen ørn til netværk, men nu har jeg prøvet i 15 timer uden at være kommet i mål.

Er der ikke en venlig sjæl derude der kan hælpe mig ???????

Al hjælp vil blive taget imod med kyshånd.

Med venlig hilsen
/per

Kommentar
Fra : 1april

Dato : 12-03-03 03:30

Kender desværre ikke din router, så beskriv lidt mere om hvordan det hele er forbundet(switch,hub eller hvad)
Samt hvad du har prøvet

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-03-03 05:29

Du kan finde en (engelsksproget) manual her: http://www.topcom.be/support/userguide/pdf_files/BR204.pdf

Kommentar
Fra : Scooby_Doo

Dato : 12-03-03 09:54

det er meget enkelt PC----- ----- PC
││
Router
│
Kabelmodem

2 pc'er ind i router disse kan gå på internettet gennem routeren, men de kan ikke se hinanden.

Med venlig hilsen
/per

Kommentar
Fra : Scooby_Doo

Dato : 12-03-03 09:58

Her var det meningen der skulle være tegning vi prøver med en anden.
PC----- ----- PC
- -
ROUTER
-
Kabelmodem

Kommentar
Fra : Scooby_Doo

Dato : 12-03-03 13:05

Er der nogen der vil hjælpe !!!

Halløj nu har jeg kæmpet lidt længere, nu kan jeg se lidt lys.

Jeg har nu fået sat min pc'er op så jeg på den ene kan se:
SharedDocs
Printere og faxenheder

På den anden kan jeg se :
Printer
SharedDocs
Printere og faxenheder

Men jeg vil gerne have adgang til alle filer og mapper

Hvad skal jeg gøre.

Med venlig hilsen
/Per

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 30 point
Dato : 12-03-03 13:49

Hej Per

SharedDocs lyder som xp Du skal da højre klikke på drev eller mapper - deling sikkerhed, her får du igen nogle valg som du vinger af, evt. kan du angive adgangskoder og lign. dette skulle så være nok til du kan stryre som du lyster.

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : Scooby_Doo

Dato : 12-03-03 14:42

Jeg fandt ud af dette men troede der var en lettere løsning.

Det er rigtigt jeg kører XP, men jeg har fundet ud af min Norton Antivirus laver bøvl, når den er på kan jeg ikke logge ind på den pc den passer på, hvordan kan man få den til at acceptere min den anden pc.

Jeg er ikke vild med at min pc er ubeskyttet mens jeg kører internt netværk

Med venlig hilsen
Per

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 12-03-03 15:28

Lyder mere som firewall kører du med internet security???

Kommentar
Fra : Scooby_Doo

Dato : 12-03-03 18:19

Ja det er mig der vrøvler, det er Norton Firewall 2002 der laver problemer.

Hvordan kan jeg undgå dette, uden at slå den fra.

Med venlig hilsen
/per

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 12-03-03 19:34

Hej Scooby_Doo;

Du kan konfigurere din Norton Firewall til, at den skal acceptere én eller flere PCer med bestemte IP adresser.
Du kan finde det præcise menupunkt via den indbyggede hjælp under "Hjemme netværk".
Har desværre ikke en Norton Firewall, hvor jeg sidder nu - så det præcise punkt kan jeg ikke finde.

/MVH Smitty

Godkendelse af svar
Fra : Scooby_Doo

Dato : 12-03-03 22:42

Jeg fandt ud af det da jeg skrev home network i Norton help

Så nu svinger det.

Jeg takker for hjælpen

Kommentar
Fra : bluexblue

Dato : 02-02-04 22:44

Jeg har tre stationære computere, der går trådløst på internettet via en Topcom SKYR@CER WBR 244. De kører win 98 SE. Hvad skal jeg aktivt gøre på de enkelte PCer og evt. router for at dele filer og printere?
Jeg har ikke foretaget særlig kryptering af routeren. Hvad/hvor skal der skrives i routeropsætningen og på de enkelte pc'er?
/blue