/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kabel (?) til overførsel
Fra : Denpete
Vist : 576 gange
50 point
Dato : 14-08-08 09:24

Hejsa,
Jeg skal have overført ting, bl.a. programmer fra en laptop til en anden. Hvilket kabel eller software skal bruges til sådan en process?

På forhånd tak,

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-08-08 09:29

Du kan ikke overføre indstallerede programmer, resten er lettest, at flytte med en flashdisk eller lign.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-08-08 09:31

Som peet49 skriver, så skal programmer ALTID installeres bl.a. fordi der skrives i registreringsdatabasen under installationen.

Hvis begge computere er på samme netværk, kan du også overføre via dit netværk.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 14-08-08 09:35

Troede man måske kunne lave ligesom en 'backup/iso-fil' og sætte i den ny laptop - eller med special-kalel, men øv at det ikke er muligt.

VH.
Denpete

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-08-08 09:37

Hvis du vil lave en image af HD, skal maskinerne være helt ens.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 14-08-08 09:40

peet49-> Helt ens?? Mener du HD-størrelse, maskinmærke, bundkort osv.?

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 60 point
Dato : 14-08-08 09:42

Chipset - hardware - driver skal være ens, ellers får du kun en "blå" skærm under opstart.

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 14-08-08 09:45

Tak for svaret peet49.

Det er nok ikke hvad jeg kan klare. Men tak alligevel.

VH
Denpete

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-08-08 09:47

Selv tak.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-08-08 10:14

Men jeg har været heldig og kunne overføre programmer fra samme styresystem til samme styresystem.
Det er også lykkedes at overføre kopi af den gamle harddisk på en nyere computers harddisk.

Men det er også mislykkedes et par gange.