/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
automat udlufter 20bar
Fra : CCjunior
Vist : 703 gange
100 point
Dato : 12-08-08 21:58

Til en konstruktion mangler jeg en automat udlufter eller lign. som kan klare 20bar.
Nogen der ved hvor sådan en fætter kan købes ??

Bare for at sorterer lidt i det, så kan en standard klare ca 10 bar.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 12-08-08 22:20

Automat udlufter 20bar. Det var da voldsomt. Hvor bruger man sådan en fætter.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-08-08 22:24

Tja - CCjunior - det lyder lidt voldsomt - det er dobbelt så meget som man prøver radatorer og andet alm. vvs-udstyr med - hvad skal du lave ?

Hvis du alligevel bruger så højt tryk på en alm. rørinstallation, så kunne der måske laves noget med en luftpotte og en almindelig luftskrue.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-08 22:26

Og tænk lige på om dine rør er klar til det store tryk.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 13-08-08 07:01

Bare rolig.. rørene skal sq nok holde.. hehe. Jeg er ved at kigge på en " vaskemaskine " på jobbet, hvor pumpen skal luftes ud hver morgen når de skifter vandet. Det burde kunne løses med en automat udlufter.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-08-08 11:19

det lyder voldsomt at skulle skubbe 200 meter vandsøjle ud af et vaskeanlæg! hvor har man så store højdeforskelle?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 13-08-08 12:23

Der er heller ikke de stor højdeforskelle når man sprøjeter 100 bar ud af en højtryksrenser, men det renser sq godt..hehe..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-08-08 16:25

En magnetventil eller en servoventil kan vel også klare opgaven.

Annuller spørgsmålet
Fra : CCjunior

Dato : 13-08-08 20:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Sanistål levere en til den nette sum af 2600,- kr.. godt det ikke er mig der skal betale