/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
min pc fryser
Fra : chicapigen
Vist : 557 gange
200 point
Dato : 12-08-08 18:46

hejsa

jeg har fået et problem de sidste dage med min computer og det er at den fryser meget fast og så kan jeg hverken åbne eller lukke siderne , tilsidst måtte jeg tage strømmen på maskinen...........noget jeg ellers aldrig gør............... er der mon et fif eller er der noget jeg skal være på vagt overfor

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 12-08-08 18:59

Du siger "sider", skal det forstås sådan at det bare er når du surfer på nettet at det sker?

det kan jo selvfølgelig være diverse spyware eller virus, så se og få tjekket for det. Men det kunne også være noget så simpelt som at maskinen bliver for varm og fryser (men nok ikke i det her tilfælde), måske har der samlet sig en masse støv i maskinens blæsere og køleribber, så en gang trykluft for at få blæst snavset ud, er måske en god ide.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 12-08-08 19:09

jeg har lige haft maskine skilt ad og renset den, og den får masser af luft den er ikke lukket inde. jeg har renset den med ccleaner, kørt superantispyware, kørt med avast, og har lavet en disk oprydning og er ved at diskfragtmenter i øjeblikket. men jeg syntes stadig den er sløv og er lang tid om alting

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-08-08 19:13

temp filer, cookies

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 12-08-08 19:15

få dig et sikkerhedscheck - langsom maskine kan desværre også være pga malware

http://www.malwarecheck.dk/forum/ læg spørgsmålet i runscanner forum - bed om et check til at starte med

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 12-08-08 19:36

Nu har hun jo tjekket for det meste allerede, men måske du skulle prøve andre programmer, måske spybot eller ad aware kunne finde mere skidt at ryde op i.

Jeg ved godt at det er noget af en pita, men hvis mit system begynder at opføre sig mærkeligt, og det ikke hjælper at hverken scanne for virus eller spyware, vælger jeg simpelthen at geninstallere windows, så er man da sikker på at alt skidt er væk!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-08-08 21:31

I stedet for at bruge alverdens tid på at søge løsninger, så læg Windows skiven i og bed den om at reparere. Hvis den ikke vil det, så må du starte en ny installation.

Men husk at tage backup inden.

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 16-08-08 20:05

Tak for svaret miritdk.

jeg sender maskinen på runscanner en af dagene

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-08 22:16

velbekomme - men send nu ikke maskinen - jeg tror nogen vil blive lidt overraskede