/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Opsigelsesvarsel
Fra : Nordsted1
Vist : 4434 gange
500 point
Dato : 12-08-08 16:28

Som nogle måske så forleden, er der mange problemer i en ungdomsbolig. En lejer ødelægger det for alle andre. 6 fester på to uger, meget hærværk.

De andre unge har ringet til politiet hver gang, for at få dæmpet gemytterne, og efterfølgende også klaget til boligkontoret.

Dem der laver balladen (en lejer+gæster) vil nu have hævn, og har i nat bulet en 2 mdr. bil, det var dråben. Og truer også med at ville raserer de roliges lejligheder - hvilket de godt kan finde på, den ene har i forvejen en dom for vold og hærværk!

Jeg har på de unges vegne taget til boligkontoret, og fik et møde med chefen. På torsdag kan vi få oplyst om ballademageren får de normale tre måneders opsigelse, eller om de skønner det så grælt, at de under en eller anden paragraf kan nøjes med en måneds opsigelse.

Mit spørgsmål... er en opsigelse altid fra en 1. eller kan det blive fra midt i måneden, når det er under disse omstændigheder?.(jeg glemte at spørge, og kan ikke li' at ringe)

Ps, De rolige unge, går mere eller mindre alle i flyverskjul de næste måneder, de tør simpelthen ikke bo der.. fandme for groft at det skal være sådan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-08 16:40

En "normal" opsigelse er fra den 1 i en måned....

Men dette er jo ikke normalt - så der er nok andre muligheder....

Teknisk kan du jo siges op med ØJEBLIKKELIGT varsel, men det kræver en udkørende fogedforretning..... (så der skal meget til)....

Selv "forbrydere" har en vis beskyttelse - ofte for meget har man indtryk af.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-08 16:48

Jeg fik oplyst, at den eneste måde han kunne blive smidt ud, med øjeblikkelig varsel,var hvis de tog ham med narkohandel, så ville han blive taget med med det samme.

Der er også narko involveret, politiet har i nat skrevet i deres rapport - det er ikke pibetobak de ryger -

Viceværten vil også meget af med ham og hans "venner" han har lige pludselig fået et fuldtidsjob, med oprydning og rep af ejendommen, og da jeg fortalte boligselskabet, hvad der var foregået bare i lørdags, hoppede bossen også i stolen, han håbede også på at det kunne blive med en måneds varsel........

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 12-08-08 16:51

Det kræver skrifligt bevis hvis opsigelsen kan ske øjeblikkeligt ellers står det altid i lejekontrakt hvad opsigelsen er på, jeg mener det også er 1 månede med mindre der står noget andet.
Det er ligegyldigt hvilken dato så vidt jeg ved.
ja det er groft at man skal skjule sig på så vandvitige vilkår.... der burde være en fordel for lejer også ... en sikkerhed hvis der sker form af trusler eller lign, Håber i finder en løsning.
Er der evt ikke flere unge der står i samme situation som kan klage??
Stod selv i en lign situation... men der var intet at gøre.
De kan enda komme til at hænge på den selv.

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 12-08-08 16:54

Jeg kan huske jeg så i nyheder at et par unge blev smidt ud af et boligselvskab uden varsel fra dag til anden.... men husker ikke den konkrette sag! men de generede andre og begik tyveri

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-08 16:58

Citat
Det er ligegyldigt hvilken dato så vidt jeg ved

Dette var lige det jeg allermest godt kunne tænke mig at få klar besked om

Jo alle de andre unge står sammen, og alle har skrevet under på de tre klager, og de kunne nu også skrive flere, men nu siger boligkontoret at tre er nok. Der er ikke skrevet en klage over det i nat, den jeg afleverede idag, var klagen fra i lørdags.

I de unges lejekontrakter, er der tre mdr. opsigelse, og i specielle tilfælde en mdr, vi satser på at det kan blive en mdr. meeen hvornår starter den måned??

Vi prøver på bedste måde, at hjælpe de unge, men vi kan jo ikke huse dem alle, indtil der er blevet ro igen

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 12-08-08 16:59

Hvis de holder 6 feste over 2 uger, kan de da umuligt være under uddannelse ? Har i en fornemmelse af det ?

Kommunen har pligt til at undersøge hvert år, om de stadig er under udd. Kommunen sender så en blanket ud til beboeren, som han skal have underskrevet af udd. stedet. Hvis de ikke få den underskrift senest xx dato, så bliver de opsagt med 3 mdrs varsel.

Ved godt i helst vil have ham ud igår, men måske i kunne bede kommunen/boligselskabet om at indhente sådan en hvis alt andet går i hårdknude.

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 12-08-08 17:02

Nej det er rigtig..... du må ikke hænge mig op på det. men det må sku gælde hvad enten det er ballade mager eller de truet. Når et boligselvskab kan smide ud uden varsel...... så må det jo være ligegyldig hvad dato.
Jeg krydser fingre for dig og de unge.

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 12-08-08 17:04

igen.... og jeg gentager ikke...... boligselvskab kan sige op uden varsel!!!
Gælder det så ikke også den anden vej.... jo det burde det!

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 12-08-08 17:06

Det er sgu sørgeligt, at nogen mennesker ikke kan finde ud af, at opføre sig ordentligt.

Opsigelse skal ske til den første hverdag i en måned (lejeloven § 86 eller almen lejelov § 88).

Ved en ophævelse skal lejer fraflytte straks (lejeloven § 95 og almen lejelov § 92). Så der skal han bare ud af vagten.

Det er meget besværligt at smide folk ud på grund af dårlig opførsel, da der i sådanne tilfælde skal anlægges sag ved boligretten, føres vidner m.v. før fogedretten kan bistå med udsættelse af lejeren (hvis han da ikke flytter frivilligt). Det er dog klart at hvis man vælger at opsige i stedet for at ophæve, skal der ikke været lavet helt så meget lort. I begge tilfælde skal sagen dog behandles af boligretten, hvis lejer ikke accepterer opsigelsen/ophævelsen.

Hvis man kan fange uromagerne i ikke at betale husleje til tiden, bliver det meget nemmere, for så kan fogedretten selv træffe afgørelse om udsættelse, hvis lejeren ikke flytter frivilligt. Det var en fremgangsmåde, der tit blev anvendt, da jeg arbejde med ejendomsadministration, eftersom bøllerne havde det med at glemme og betale husleje

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-08-08 17:08

Der findes en effektiv måde.

Et tæskehold smider dem ud.

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 12-08-08 17:08

ja.... men stadig kan boligselvskabet selv tage beslutning uden retsag! Så er det op til den der er opsagt med øjeblikkelig virkning at klage.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-08 17:11

Refi.

Det hedder ikke en opsigelse når et lejeforhold bringes til ophør grundet episoder som Nordsted nævner. Bruger man benævnelsen "opsige" hænger man på de gældende regler for opsigelse. Hvis man derimod "ophæver" lejekontrakten med misligholdelse af lejekontrakten som årsag og med henvisning til de episoder som Nordsted angiver, er der i princippet ingen frister. Enhver ved at dette som regel ikke prakisk kan lade sig gøre, og der gives derfor ofte en frist på 1 uge, 2 uger, 1 måned. Skal vedkommende lejer ud øjeblikkelig og ikke vil, kræver det som du skrev en fogedforretning. Men så blir den tung og kan garanteret ikke lade sig gøre samme dag. Så skal der være tale om dyb og farlig kriminalitet af en slags, men så har politiet jo sørget for indkvartering.

Og nej Refi...Det normale er ikke 1 måned som opsigelsesfrist. Hvis det er et alm. lejemål i en alm lejlighed, er lejer i princippet uopsigelig, men kan opsige sit lejemål med måneds varsel Afhængig af hvad der står i lejekontrakten er det oftest til den første i en måned. D.v.s. løbende måned + 30 dage.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-08 17:12

Citat
Med mindre andet er aftalt og anført i kontraktens § 11kan lejer opsige lejeaftaler til DEN FØRSTE HVERDAG I EN MÅNED

Dette forkortet lidt ned fra lejekontrakt.

Men her er det jo UDLEJER der opsiger

Uanset hvad kan INGEN gøre noget uden fogedretten eller Politi....

Og de rider jo ikke den dag de sadler

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-08 17:12

Du er så hård Teil... Tager du så Nazi Johnny med. Han får for lidt motion. Han er dellet LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-08 17:14

Ups... Man skal holde bøtte når Rye Jensen er på banen. Han ved nemlig besked. Godt vi har dig Rye..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-08 17:15

HVEM har snakket om 1 MÅNED

Jeg skrev den 1 i en måned

Det skal så være første HVERDAG...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-08 17:16

Rye jensen

Du skrev:
Citat
Hvis man kan fange uromagerne i ikke at betale husleje til tiden
Skal lejer ikke tages i dette flere gange, før en ophævelse kan komme på tale, Altså advarsler...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-08 17:18

Nånånå Refi...Så skrup dog ud og puds MINE briller Sorry

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-08-08 17:19

Man får en lejlighed pr. 15 i måneden eller 1 i måneden og så siger man eller bliver sagt op 1 eller 15 i måneden min forige lejlighed sluttede d. 15 i måneden

Udsmidning af folk kan tage fra 2-3 år

har selv prøvet det i den ejndom jeg bor i og efter 3 år sagde retten at de skulle flytte omgående og det gik ikke stille for sig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-08 17:19

Alt forladt....

Men puds dem alligevel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-08 17:21

Jeg bad boligkontoret om at ringe til skolen, skolen ville ringe tilbage senere på dagen, men mange skoler er jo dårligt startet op endnu...

RygeJensen... jeg læser dit indlæg igen og igen, men opfatter det vist ikke helt, jeg har kørt i det røde felt i flere dage, specielt idag, da jeg blev ringet op kl. 6.30 vedr den ødelagte bil.

Ballademageren er lige flyttet ind, og i det indbetalte depositum er inckl. en måneds husleje, der er desværre ikke noget at komme efter allerede.

Så det må blive en alm. opsigelse, fra boligselskabets side, og de ville spørge kommunen, om varslet kunne nedsættes til en måned selv om der i kontrakten står tre, netop pga af hærværket (der var temmelig omfattende) og trusler om yderligere hærværk hos de andre unge hvis de klagede over dem. Der er rigeligt med vidner, for der er lige flyttet andre nye ind, som kommer langvejs fra, så alle var blevet enige om at mødes i den ene lejlighed og hygge, (uromageren var ikke hjemme da de lavede aftalen, ellers ville de også have inviteret ham, det kunne jo være han var flink nok, uden sine "venner"

Uromageren kommer hjem, sammen med slænget, og de smadrer løs, da en af de rolige går ud og spørger (på en pæn måde) om de ikke kan dæmpe sig, men får så i hovedet, at hvis der bliver klaget nu, vil de raserer de andres lejligheder.

Og nej, jeg er ret så sikker på, at han ikke fraflytter frivilligt, for som han sagde, i en ungdomsbolig må man godt lave fest og ballade

Kan man i specielle tilfælde - selv om huslejen er betalt - give opsigelsesvarslet midt i måneden, f.eks fra den 15. og så yt af lejligheden næste 15??

Undskyld at jeg gentager mig selv, og ikke helt fatter svaret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-08 17:21

Citat
og så siger man eller bliver sagt op 1 eller 15 i måneden min forige lejlighed sluttede d. 15 i måneden

KUN hvis det udtrykkeligt er angivet - ellers ikke...

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 12-08-08 17:26

Jeg har også gentaget mig selv flere gange herinde.... men det behøver jeg vel ikke at gøre igen.
Håber bare du finder ud af det Nordsted.

Kh Anne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-08 17:27

På boligkontoret sagde de at der ville komme noget med 15 personer, den dag han skal på gaden... politi, låsesmed, boligkontor og så ka jeg sgutte huske resten

Men de unge tør nok heller ikke flytte hjem, lige efter han er smidt ud. Den ene er en gammel kending af politiet, dømt for vold og hærværk.

Det bedste ville være hvis de kunne finde et andet sted at bo, men det kan ikke være rigtigt, at det er ballademagerne der har retten og andre bare skal flygte, dem som passer der studier/fritidsjob... hva de dårligt kan pt. de får jo ikke sovet

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-08-08 17:29

Norsted1 Jeg føler også med dig, det koster flere cigarretter og søvnløse nætter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-08 17:33

Og ikke rødvin at forglemme

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-08-08 17:34

Drukkenboldt

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-08-08 17:35

Husk flag på torsdag

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-08-08 17:49

Nå ja mad tid

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 12-08-08 17:57

Jeg skal prøve at udtrykke mig mere klart nordsted

En udlejer har to forskellige muligheder for at komme af med lejere - ved opsigelse eller ved ophævelse. En opsigelse sker med sædvanligt opsigelsesvarsel, der som udgangspunkt er 3 måneder, hvorimod lejer ved en ophævelse af lejekontrakten skal fraflytte lejemålet straks. Hvorvidt der kan anvendes opsigelse eller ophævelse i det konkrete tilfælde kommer an på hvor grov lejerens adfærd er.

Vil lejer ikke godkende opsigelsen/ophævelsen skal udlejer anlægge sag ved boligretten, hvilket kan tag en rum tid at få færdiggjort. Først herefter kan fogedretten effektuere dommen, dvs. smider lejeren ud af lejligheden.

Opsigelsesvarslet er minimum 3 måneder fra udlejers side. Det fremgår af lejeloven at udgangspunktet er 3 måneder, og at denne frist ikke kan afviges til skade for lejer, hvilket vil sige, at kun aftaler mellem parterne hvorefter opsigelsesvarslet bliver længere, er gyldige. Så umiddelbart mener jeg, ikke at der er hjemmel til at smide folk ud midt i måneden eller at opsige med et kortere varsel, fordi det er grove løjer (hvis det var så grove løjer, kunne man jo anvende reglerne om ophævelse).

Jeg er heller ikke bekendt med, at der er hjemmel til at foretage en hurtig udsættelse af lejeren i tilfælde hvor lejeren har gjort indsigelse mod ophævelsen. Fogedretten er nødt til at vente på, at der ligger et fundament for udsættelse, hvilket vil sige en dom, da fogedretten ikke almindeligvis anser sig selv for kompetent til at træffe kendelse i denne slags sager, da der skal ske en for omfattende bevisførelse (der er dog set, at fogedretten har truffet afgørelse).

Alt efter hvor travlt fogedretten har, kan der gå fra 1-3 måneder fra en sag er indbragt for fogedretten, til der sker effektiv udsættelse.

Det er ærgeligt, at der ikke kan ophæves pga. af manglende lejebetaling. Det er dejlig nemt. Lejer skal bare have et påkrav (rykker), hvor han gives 3 dage til at betale, og hvis han ikke gør det, kan lejeaftalen ophæves uanset at lejer efterfølgende indbetaler lejen.

Håber det besvarede dit spørgsmål lidt bedre - ellers må du bare være efter mig

@klumme - tak for tilliden, men hva' fedter du egentlig for

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-08 18:25

Det hjalp på forståelsen - mange tak --

Citat
hvis det var så grove løjer, kunne man jo anvende reglerne om ophævelse).

Har du reglerne for ophævelse, sådan lige ved hånden.Dem kunne jeg godt tænke mig at studerer nærmere???

Hvor slemt skal det være for at det er grove løjer...

Der er indtil nu lavet følgende

Ødelagt postkasser - et par stykker - smidt reklamerne i hele opgangen

Hevet så meget i et vandrør, at det er kommet ud af bøjlerne på væggen og står i en flitsbue

Hevet en stikdåse ud af væggen, klippet ca 40 ledninger over (nogle af ledninger var internettet, så de unge har heller ikke tlf/internet pt)

Hevet/slået på væggen, så tapet/puds er faldet ned

Tisset/knækket sig i opgangen,

Midt flasker over et stort areal udenfor/indenfor - selvfølgelig skulle de knuses

Tisser på de nærmeste vinduer

Truer med at raserer lejligheder

Bulet en ny bil

Råber stikker ind ad vinduerne om natten

Holder fester til ca 3.30 på hverdage

Hopper ind og ud af vinduerne hos lejeren, de vil nok ikke så gerne bruge den ulækre indgang

Men ellers ser det jo ud til, at ballademageren ikke bliver sat ud før om 3,5 mdr - med mindre han ikke passer sin skole, for så er det vel ud, da det er en betingelse for at bo der

Accepteret svar
Fra : RyeJensen

Modtaget 500 point
Dato : 12-08-08 19:14

Der er desværre ikke meget hjælp at hente, fsva. spørgsmålet om hvor groft det skal være for at man kan ophæve, i loven. § 93, stk. 1 lyder således:

§ 93.   Udlejeren kan hæve lejeaftalen i følgende tilfælde:
a)   Når leje eller anden pligtig pengeydelse ikke er betalt rettidigt, jf. stk. 2.
b)   Når det lejede benyttes til andet end aftalt og lejeren ikke trods udlejerens indsigelse er ophørt hermed.
c)   Når lejeren modsætter sig, at udlejeren eller andre får adgang til det lejede, hvor de har ret hertil efter §§ 54, 62 og 97.
d)   Når lejeren fraflytter det lejede i utide uden aftale med udlejeren.
e)   Når lejeren vanrøgter det lejede og ikke uden ophold efter udlejerens påkrav bringer det lejede i stand.
f)   Når lejeren helt eller delvis overlader brugen af det lejede til en anden i tilfælde, hvor han ikke er berettiget hertil, og trods udlejers indsigelse ikke bringer forholdet til ophør.
g)    738) Når lejeren har tilsidesat god skik og orden, jf. § 79 a, stk. 1, nr. 1-8 eller 11, jf. § 79 b, stk. 2, og forholdet er af en sådan karakter, at lejerens flytning er påkrævet.
h)    Når lejeren har tilsidesat betingelserne i et betinget lejeforhold, jf. § 79 b, stk. 1, nr. 1, og forholdet er af en sådan karakter, at lejerens flytning er påkrævet.
i)    Når nogen er straffet i medfør af § 4 i lov om forbud mod besøgende i bestemte lokaler for at have modtaget besøgende i eller ved det lejede i strid med et forbud nedlagt i medfør af loven.
j)   Når lejeren af en butik eller beværtning trods udlejerens indsigelse ikke opfylder pligten til at holde forretningen åben og i forsvarlig drift.
k)   Når en lejer, der helt eller delvis skal betale lejen ved at udføre arbejde, groft forsømmer sine pligter ved arbejdets udførelse og arbejdsforholdet som følge heraf bringes til ophør.
l)   Når lejeren i øvrigt misligholder sine forpligtelser på en sådan måde, at hans fjernelse er påkrævet.

Jeg kender ikke retspraksis godt nok til at kunne give dig et fyldestgørende svar på om der kan ophæves, men ødelæggelse af ting vil som hovedregel ikke berettige til ophævelse. For at man anerkender en ophævelse, så skal der ofte være tale om trusler m.v., og det er derfor spørgsmålet om det, der er sket her "er tilstrækkeligt".

I praksis gør man det, at man både ophæver og opsiger, så man ikke skal starte forfra, hvis ophævelsen anses for uberettiget.

For øvrigt mener jeg helt bestemt ikke, at manglende studieaktivitet er tilstrækkeligt til at ophæve lejeaftalen. I de tilfælde kan lejeaftalen alene opsiges, desværre. Sådan var det i hvert fald da jeg arbejdede med udsmidning af lejere fra primært ungdomsboliger/kollegier.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-08 19:26

Jeg fedter sgu ikke Rye. Jeg er dødseriøs. Jeg elsker når man har fat i fagfolk, som ved hvad de taler om. Du har altid svaret klart og nøgternt på de sp, jeg har set dig være involveret i...så sådan ligger landet.

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-08 19:36

Tak for svaret RyeJensen. Mange tak for din hjælp, nu studerer jeg det nærmere, men det ser da ikke for lyst ud... skal de unge mennesker virkelig gemme sig i flere måneder, hvor er det urimeligt.... men det er nok samfundets skyld

Citat
Når lejeren vanrøgter det lejede og ikke uden ophold efter udlejerens påkrav bringer det lejede i stand

Han burde have regninger på alt hvad der blev ødelagt, men det kan jo ikke bevises, selv om alle øvrige beboere var til stede og så det... Selv inde i hans lejlighed, må der være temmelig hærget efter de sølle to uger??

Mange tak for deltagelse/hjælp allesammen

Dr_dem jeg skal nok huske på torsdag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-08 22:02

Citat
For øvrigt mener jeg helt bestemt ikke, at manglende studieaktivitet er tilstrækkeligt til at ophæve lejeaftalen. I de tilfælde kan lejeaftalen alene opsiges, desværre. Sådan var det i hvert fald da jeg arbejdede med udsmidning af lejere fra primært ungdomsboliger/kollegier.

Man kan kun bo i de ungdomsboliger, imens man læser, så har han tilmeldt et studie, bare for at få et studiebevis, men ikke går i skolen, så er han da i boligen under falske forudsætninger, ergo må han da kunne ryge ud på det grundlag.. Men jeg tror slet ikke skolen er startet endnu.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 12-08-08 22:08

Ja, han kan sagtens ryge ud pga manglende studieaktivitet, men mig bekendt kan lejeren kun opsiges og man således ikke få ham ud med det samme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-08 23:21

Tak for hjælpen.... lige et allersidste spørgsmål, næste gang politiet kommer, hvis de ser der er narko/hælervarer kan man så ryge yt hurtigere end de tre mdr?

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 12-08-08 23:34

Jeg kan ikke forestille mig andet end, at det gør sagen bedre, hvis man kan fremlægge dokumentation fra poltiet om narko og hælervarer, men som udgangspunkt skal der jo ligge en domfældelse, da man er uskyldig indtil man er dømt, så det giver ikke umiddelbar adgang til en ophævelse.

Det er dog vigtigt at boligselskabet får en jurist eller lign. til at kigge alle oplysningerne igennem, for der jo tale om en helhedsbedømmelse.

Hvilket boligselskab drejer det sig om?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-08 23:46

Ok, næste gang der er ballade, så kan de unge (dem der er tilbage) sige til politiet, at de lige skal kikke lidt rundt omkring på møblementet, for de unge er overbeviste om, at når politiet kommer uventet, så må der ligge noget fremme.

Boligselskabet er Domea

Ham der har fået bulet bilen, vil sælge den hurtigt muligt, selv om han kun har haft den i to mdr, for som han siger, når han kan komme tilbage til sin lejlighed, kan bilen ses tydeligt fra vejen, vejen ligger i centrum, så det tør han ikke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-08 16:08

Så har jeg talt med bossen igen............vandalen får kun en advarsel

Jeg fik ellers fortalt, at de i dag ville give svar på, om han ville få et opsigelsesvarsel på en eller tre måneder, men de siger de følger loven, når han først får en advarsel.. på en måde lyder det fair nok, men hvor længe skal de resterende unge gå og ryste, og dårligt være i lejlighederne

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 14-08-08 20:11

Det er rigtig nok, at de skal have en advarsel (medmindre det er vold o.l. og det er jo ikke tilfældet), men hvis I har klaget tidligere synes jeg godt nok, at det er tyndt, at de ikke allerede på et tidligere tidspunkt har fremsnedt en advarsel.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-08 23:22

Allerede i sidste uge, ringede samtlige unge til viceværten, som skrev klagerne ned, og sendte dem til boligselskabet, så der burde advarslen allerede være sendt

Vi må væben os med tålmodighed, han falder hurtigt i regner vi med.

Men ledelsen af det boligselskab giver jeg ikke meget for

Vi ved ikke om det vil være en sag for beboerklagenævnet??

Nu er det jo ikke meningen at du skal hænge på mig, med alle mine spørgsmål,kun med en pointgivning, så hvis der kommer flere spørgsmål, opretter jeg en tråd igen