/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
nedsænke loft
Fra : alllan2304
Vist : 414 gange
20 point
Dato : 11-08-08 21:10

Hej
I forbindelse med over tagelse af andels bolig har jeg følgende spørgsmål
1/Kræves der tilladelse af kommune til at sænke loft i en andeklsebolig
2/Er der en brandvedtægt eller lign. der skal overholdes ved opsætning af forsænket loft .Ifald der er en sådan hvor finder man den.
3/ Findes der lovpligteige regler for el føring i forbindelse med for sænkede lofter. Ifald der er en sådan hvor finder jeg den .
på forhånd tak for forhåbentligt godt svar
mvh Allan

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 30 point
Dato : 11-08-08 21:18

Til alle tre spørgsmål: Ja! Og det smarteste, du kan gøre, er at henvende dig hos kommunen: De vil sikkert give dig brochurer og henvise dig til relevant læsning i øvrigt.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-08 21:18

Du starter da selvfølgelig med at spørge foreningen

Lovgivning hjælper dig ikke så meget hvis der er specielle krav for byggeriet....

Godkendelse af svar
Fra : alllan2304

Dato : 11-08-08 21:23

Tak for svaret pbp_et.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 11-08-08 21:33

Som refi skriver, du skal først spørge andelsforeningens bestyrrelse og have en skriftlig tilladelse, da du ellers kan sættes ud.
Hilsen Kim

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-08-08 21:39

ACCEPTER ALDRIG ET SVAR FOR HURTIGT.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 11-08-08 21:48

det bedste råd jeg kan give dig er at droppe tanken fuldstendigt.
Spørg gerne for alternative forslag. Jeg selv klarede en lang smal gang ved at hænge 3 meget store rispapirslamper op hele vejen ned - det gav et fantastisk lys og så smukt ud.