/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SP3, opgradering fra SP2, XP
Fra : bigfool
Vist : 604 gange
100 point
Dato : 11-08-08 15:03

I fortsættelse af denne tråd

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=124586

skulle jeg lige høre, om nogen har erfaring med, om der f. eks. er forskel på opgradering i Home vs Professional DK versionerne? (Én har fortalt mig, at det også kan være relateret til processoren, f. eks. AMD/Intel, hvis der efterfølgende sker et crash)?

Noget om snakken eller...?

Bigfool

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-08-08 15:06

En del HP maskiner har haft problemer med intel.sys i amd maskiner, ellers er der ikke nogen problemer med SP3, der er ikke forskel, om det er home eller pro.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 11-08-08 15:08

Altså jeg har ikke hørt dette.

jeg har så hørt at der er forskel om du henter den fulde version - ved direkte download af SP3 - eller bruger windows update til dette - men ellers ikke nogle problemer omkring SP3

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 11-08-08 15:09

Mig bekendt er det samme version til alle.

Der er altid nogle maskiner, der har problemer med SP. Det havde min Amitech også med SP2, men så er der jo ofte hjælp at hente på producentens side.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 11-08-08 15:18

Jeg prøvede i går med SP3 og det gik helt af h..... til, jeg måtte slette den igen, den blev ved med at genstarte og skrev noget om, på grund af en hardværer ændring, den genstartede hele tiden,jeg gik så i fejlsikret tilstand og med Tilføj og fjern afinstalleres igen og så virker min maskine igen som før.

Nu må jeg ind og se hvad Microsoft har at gører godt med.

Og jeg har AMD SEMPRON PROCESSOR 3000+

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 11-08-08 15:21

@swarn

Og det er med AMD jeg også har hørt om alvorlige problemer

Bigfool

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-08-08 15:21

De fleste maskiner har ingen problemer overhovedet med SP3, jeg har efterhåndet opgraderet 500 maskiner med SP3 uden problemer.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-08-08 15:22

Det er kun intel.sys, der bliver aktiv på enkelte maskiner, så de står og genstarter.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 11-08-08 15:29

Og hvad er så intel.sys ???
Hilsen Hans/Hvidovre

Nu hentet jeg den selv,ved ikke om det gør noget.
Men nu i dag ligger den nede ved uret.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-08-08 15:33

Intel.sys er en fil, der i windows bliver brugt til intel processorer, den er normalt ikke aktiv i amd-systemer, men bliver det i nogle maskiner efter opdatering til SP3.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-08-08 15:34
Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 11-08-08 16:05

Synes godt nok en lidt broget udmelding rundt omkring....

Kan man gardere sig inden, hvis uheldet skulle ske? (tænker her på "skab gendandelsestidspunkt", "total systembackup" eller lignende).

Bigfool

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 11-08-08 16:10
Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 11-08-08 16:19

Tak for svaret peet49, men synes nu alligevel at man finder både for og imod, rundt omkring, både her og i dine links

Du har i hvert fald kommet med nogle "besyv" - Takker

Bigfool

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-08-08 16:20

Selv tak.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-08 16:23

Jeg vil foreslå at du henter den SP3 - brænder den og installere derfra.
Ingen problemer på mine Intel maskiner.