/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Simpelt databaseagtigt program
Fra : MentaFox
Vist : 439 gange
20 point
Dato : 11-08-08 13:44

Hej!
Jeg står og mangler et database-agtigt program, det behøver ikke at være et program, det kan godt være noget browser-baseret noget.

Jeg skal bruge det til noget ret ukonventionelt. Min far har en pokkers masse bøger (altså, virkeligt mange). Han låner en del af dem ud til venner, bekendte osv, og har det problem at tit bliver bøgerne væk for ham. Så jeg tænkte om man kunne lave en slags database eller oversigt, hvor man kunne tilføje alle bøgerne (ja, det vil blive et stort projekt, men han er pensioneret og har ikke så meget at lave :D), og så også en input-mulighed hvor man kunne skrive hvem der har lånt den(hvis nogen), og hvornår den blev lånt.

En sådan database skulle så også gerne have den fordel at man kan kigge i den og få et overblik over hvilke bøger man har, og søge efter forfatter, titel, måske endda genre?

Nogen der kender et program/web-baseret applikation der kan klare denne besynderlige opgave?

På forhånd tak
-Pelle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-08-08 13:47

Du kan bruge den som her er nævnt til dvd-film

http://www.stoneware.dk/

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 30 point
Dato : 11-08-08 13:52
Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 11-08-08 15:36

Den her burde kunne bruges http://www.bolidesoft.com/allmybooks.html

VH

Godkendelse af svar
Fra : MentaFox

Dato : 11-08-08 17:28

Tak for svaret Manse9933, det program er helt perfekt, det kan alt hvad jeg skal bruge det til, endda mere :D