/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Worm lover a
Fra : k_m_s
Vist : 1477 gange
200 point
Dato : 10-08-08 17:02

Hej

Jeg kørte en spywaretest fra spywarefri. dk og den sagde jeg havde nogle "worm lover a" dem fjernede jeg, og så kunne jeg ikke komme på nettet jeg opdaterede så min ie og spywarefri sagde de var der igen.

Jeg er nu ved at køre spywaretest på min bærbare som kun bliver brugt til netbank og som ellers ikke er på nettet. Der er de også indtil nu 12 stk. som ligger i system volume information og windows\ie7updates og windowss\ystem32. Jeg kan slet ikke forstå at den bærbare skulle ha fået virus.

Nogen der har hørt om det??

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-08-08 17:18

Hvad er det for en spyware test du har kørt ? Kandu er ikke ligefrem overrendt af sikkerheds eksperter, du vil få bedre hjælp ved at stille spørgsmålet, enten hos: http://www.spywarefri.dk/forum/ eller: http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-08-08 17:59

som tidligere omtalt så opret dig gratis som bruger her :

http://www.malwarecheck.dk/forum/

læg dit spørgsmål i kategorien runscanner forum og afvent videre så får du hjælp hele vejen igennem

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 10-08-08 19:17
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-08-08 19:24

Ok måske en falsk positiv, men jeg ville blive lidt nervøs og få tjekket computeren i et sikkerheds forum, hvis jeg fik besked om at jeg havde en eller flere worms eller keyloggere, det er gratis at få tjekket din computer

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 200 point
Dato : 10-08-08 22:01

Du kan ikke undgå falske positiver. De vil altid være der og har altid været der og i alle sikkerhedsprodukter som bruger heuristisk detection. Nu og fremover. Det kan slet ikke undgås.

Men man kan sagtens sikre sig mod at dumme sig, nemlig ved at lade den slags ligge i karantæneområdet i en 14-dages tid, og fjerne dem derefter hvis alt kører som det skal. Men desværre så findes der brugere som straks fjerner den slags. Altså ikke Kandu-brugere. De gør det ikke. De ved besked.

AVG-Team:

Hello,

this was a false positive but it has been fixed some minutes ago with a new small Update for the ewido/AVG Anti-Spyware.

We are really sorry for the delay in fixing this false positive and any inconvenience..

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 11-08-08 19:48

Tak for svaret als.

Jeg har lige kørt en scan og i dag var de ikke mærket som farlige.

Grunden til at jeg var 99,9 % sikker på at der var noget galt, var at den bærbare faktisk skulle ha fået det trådløst, og jeg køre ikke trådløst

Det er første gang nogensinde jeg har været ude for det hos spywarefri.dk

Ved godt man aldrig kan være 100 %

Ha en god aften

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-08-08 20:19

Nej, du har ret i at man kan aldrig være 100% sikker, og ved onlinescannerne er det jo sådan at det de finder ikke kan lægges i karantæne. Man må tage en beslutning. Er det andet end tracking-cookies bør man nok være lidt forsigtig.

Man kan gøre det at man ignorerer trojaneren eller ormen eller hvad det er og så afprøver flere onlinescannere. Og selvfølgelig også sin faste scanner. Er der kun én af onlinescannerne som finder skidtet, så vendt nogle dage og prøv igen. Der findes rigtig mange som indberetter falske positiver til producenterne og de er som regel hurtig til at rette fejlen, så er der ingenting et par dage senere så har det været en falsk positiv.

Desværre tror jeg vi kommer til at se flere af den slags da producenterne gør deres heuristiske forsvar endnu skarpere så lige så snart en fil ligner noget skidt så vil den blive opfattet som værende skidt. Det er et meget svært balance-spørgsmål. Nogle producenter er lidt bedre til det end andre. Det er faktisk ikke første gang jeg har set det hos onlinescanneren fra Spywarefri.dk, men jeg har også set det hos mange andre onlinescannere. Der er sørme svært

Tak for points