/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
gældsernæring?
Fra : ramseytheone
Vist : 1248 gange
20 point
Dato : 10-08-08 15:57

hej jeg er en ung mand på 22 med en ret stor gæld og ingen sikkerhed. jeg skylder omkring 120000kr væk til bank incasso osv:S der ud over har jeg lige fået brev fra RKI om at jeg nu er registret. fra om 4 måneder skal jeg derud over begynde at betale børne penge, til en eks. kæreste som snød mig med en p pille... jeg har valgt jeg gerne vil se barnet og gøre mit bedste for at hun får et godt liv. jeg er enlig men har fuldtids arbejde der gir ca 10600 efter skat om måneden.. men kan ikke rigtig overskue det kæmpe hul i mit budget. hvad er mine muligheder og er der nogen der kan hjæpe mig? mvh ramsey

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-08-08 16:02

Du kan søge gældssanering, men der er en række vilkår der skal være opfyldt før du får den bevilget.

Her er et godt link med en masse oplysninger

http://www.familieadvokaten.dk/emner/646.html

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-08-08 16:03

gældsernæring??????

Det kan du ikke få.

Kommentar
Fra : ramseytheone

Dato : 10-08-08 16:04

mange tak det er værd at undesøge:)

Kommentar
Fra : ramseytheone

Dato : 10-08-08 16:05

hvad er mine muligheder så? ville ønske jeg kunne få lagt al gæld sammen og betale 1000-2000kr pr måned det ville hjælpe lidt på det hele med at overskue det

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-08-08 16:07

Glem alt om gældssanering.

For at slippe ud af det med de 12000 til bank incasso, må du fortælle om hvordan de er opstået, og hvem mere du skylder til.

Du må se at få lidt bedre hold på det økonomiske, hvis dit liv ikke skal ende i et helvede.

Først og fremmest må du indse at gråt pengemarkedslån er meget dyre og ikke en udvej.

Når du får tilsigelser til fogedret mv. så mød og sig at du ikke har råd til at betale så høje renter. Man må sætte ned til noget rimeligt. Det kan retten hjælpe dig med. Men hvis du undlader at møde eller bare skriver under på dårlige forlig for at få fred et øjeblik, så vil det gå dig ilde.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 10-08-08 16:10

Kan godt ske at det virker lidt uoverskueligt for dig, men 120.000,- er nu ingen alverden. Der er kun én vej frem. Find ud af hvad du skylder totalt. Kontakt din bank og find en afdrags ordning, om det så er 1000,- kr pr mdr i meeget lang tid, så er det det der skal til.

Kontakt RKI og forklar dem situationen og at du er klar til at indgå en aftale med deres kune (det firma som har henstillet dit til RKI´s database)

Du må vel have købt et eller andet for de 120.000 kr - måske kunne du sælge noget af det, for at få lidt penge fri.

Kommentar
Fra : ramseytheone

Dato : 10-08-08 16:11

tak hmm men er der nogen man kan ringe til og aftale et eller andet? jeg vil gerne betale min gæld af self og har jo også råd selv om det vil tage nogle år men er der nogen mulighed for at få den samlet?

Kommentar
Fra : ramseytheone

Dato : 10-08-08 16:14

jeg havde en bil bla der blev stjålet bla men den var ikke på kasko forsikring:/ men tror jeg kunne bruge dit svar at kontakte dem er vist min eneste mulighed. er der så mulighed for at de kan samle min fulde gæld så jeg kan betale den af? også selv om jeg ikke er registret for alle ting mht gælden?

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 30 point
Dato : 10-08-08 16:18

Ja, du kan jo sagtens søge gældssanering, men om du opfylder betingelserne for at få det er mere tvivlsomt. Bl.a. kræves at afviklingen din gæld skal være udsigtsløs, og 10.600 er dog en portion penge.

Dit største problem er nok at du ikke selv kan overskue det. Der er firmaer der hjælper med den slags (mod betaling). Men jeg synes lige så godt du kan prøve at få en bekendt/ven til at hjælpe. Du ved - andres problemer er nemmere. Det er jo nemmere for en bekendt at sige: "Du skal 'bare' betale den post først" end det er for dig selv, men derfor kan det jo godt være rigtig nok.

Glem i første gang alt om at samle gælden. I udgangspunktet er det ikke løsning på noget som helst. Senere når du får tjek på tingene, så kan du måske skifte et dyrt finansieringsselskabs-lån ud med et billigere banklån (hvis banken vil). Vær heller ikke sur på RKI. Det kan være lidt upraktisk, men det forhindrer dig blot i at stifte ny gæld, og det er vel ikke så slemt.

Held og lykke. Ved afsavn og aktiv indsats kommer du på fode igen og er samtidig blevet klogere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-08 16:38

Citat
jeg havde en bil bla der blev stjålet

Uanset forsikring er den vel fundet igen ???

En bil i den prisklasse står der næppe "profier" bag.....

Godkendelse af svar
Fra : ramseytheone

Dato : 10-08-08 17:13

Tak for svaret henrikkrebs. det var lige hvad jeg stod og skulle vide:)

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 10-08-08 18:41

Citat
Kontakt RKI og forklar dem situationen og at du er klar til at indgå en aftale med deres kune (det firma som har henstillet dit til RKI´s database)

Nej - glem det. RKI er ligeglad. Det eneste RKI gider høre på er hvis du påstår at du ikke skylder de penge du er indberettet for. Hvis det er sandt at du ikke skylder pengene så får indberetteren (RKI's kunde) et problem. Hvis det ikke er sandt - hvis du rent faktisk skylder de penge som du påstår ikke at skylde, så får du et problem, idet RKI's kunde meget vel kunne køre en retssag på det - en retssag, som DU kommer til at betale, .. som bliver lagt oven i gælden. Du får måske midlertidigt udskudt RKI-registreringen, men problemet vender altså tilbage efter at have vokset sig større.

Nå - det har ramseytheone heller ikke antydet at han ville gøre - det var mest til vejledning for andre.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 10-08-08 20:36

husk det er med gæld som det er med kærlighed "gammel gæld ruster aldrig" jeg kæmper stadig med noget fra 1976

Kommentar
Fra : marco_61

Dato : 11-05-09 09:17

hej kærer venner!
I 1998 har jeg stiftet en del gæld ,både i Bnken og finans selskaber.
jeg var ude af landet og er i 2008 kommet tilbage.
siden har været på startshjælp og har søgt alt muligt uden held.
gælden støerlse er på 280,000 kr.
80% at det har været forbrugers lån.
vil søge gældse....er der ovaerhovdet shance?
mvh
Marco