/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløs
Fra : mussedenseje
Vist : 321 gange
50 point
Dato : 11-03-03 19:57

Hej..
Vi har 2 computere i hver ende af huset og det er kun den ene der på internettet.
Jeg ville gerne have at den anden også kom på nettet via en trådløs forbindelse
hvad skal jeg bruge for at få det til at virke?
er det stabilt?
Og er der nogen der ved hvad det kan komme til at koste?
VH Brian

p.s Jeg har stofa internet

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-03-03 01:15

Router til at forbinde dit netværk til Stofa's kabelmodem...
I routeren kabel ud til en Access Point, f.eks. WAP 11 fra Linksys -- kan anskaffes hos www.proconsult.dk
Trådløst netkort i den maskine der står i den anden ende af huset
Netkabel mellem din router og din nuværende pc der er på nettet.

20 minutter og du skulle være oppe & køre....

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 12-03-03 02:09

Og den billige løsning, hvor du bruger den computer der er nettet som en evt. router(ved hjælp af 2 trødløse netkort)

Mvh dr_scooter

ps. den eneste ulempe er at computer nr. 1(den der er koblet til nettet) skal være tændt for at du kan komme på nettet med computer nr. 2(dog ikke omvendt)

---------------------------------------------LÆG MÆRKE TIL UNDERSTÅENDE--------------------------------------

Jeg ved ikke hvor nemt der er at sætte op under andre operativsystemer, men det tager under 2 minuter i Windows xp.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-03-03 02:13

Hej dr_scooter

Jo, men med de priser på elektricitet vi har her i Vestsjællands Amt under NVE, er det INGEN spøg at lade sin maskine stå tændt....

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : mussedenseje

Dato : 12-03-03 10:50

Ok hvor meget sådan et par netkort i??
Hvad mærke skal man vælge