/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Gymnast der døde på bum!!??
Fra : Annehvid
Vist : 2818 gange
500 point
Dato : 09-08-08 19:34

Jeg syntes jeg kan mindes at en meget porpulær gymnast i sidst 70érne eller starten i 80´erne døde efter en bum ulykke... ????
Hvis nogen kan mindes det samme... ved i så hvad hun hed?? troede i første omgang det var Nadia comenci, men det er det ikke, jeg ved bare hun var ligeså porpulær og det skete mens tv var på.

Kh Anne

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-08-08 20:49

Citat
Nadia comenci, men det er det ikke, jeg ved bare hun var ligeså porpulær og det skete mens tv var på.

Jeg tror altså det var hende der kom til skade hvis jeg husker rigtigt.
Rigtigt alvorligt endda men hun døede ikke af det. Blev lam fra halsen og ned

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-08-08 20:54

nej hun er ikke lam og lever i bedste velgående. Men kan godt være hun har været ude for en bum ulykke... det er der jo mange der har været.
Mærkeligt jeg er ikke den enester der kan mindes en rigtig trakisk ulykke med døden tilfølge.
Sært der ikke kommer flere svar.
Tak for dit bud.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-08 21:39

Jeg kan selvfølgelig ikke sige med 100% sikkerhed, at du må huske forkert, men jeg har søgt snart sagt hele nettet igennem, inckl samtlige aviser (også på nettet), men ikke så meget som bare en lille notits.

Når det ligefrem er foregået for åben skærm, er det da underligt, at det ikke er til at finde noget.

Håber du får løst dit mysterium, for det er ikke til at holde ud, når først man er kommet i tanke om det

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-08-08 21:49

Nordsted... du har ret det er ikke til at holde ud, før man føler man har fået en evt misforståelse... men det der nager mig mest er at jeg ved hvordan hun ser ud hvis jeg ser et billede af hende, men har selv googlet alt hvad googles kan og stadig intet, heller ej bare et lille billede af hende.
hun var rumænsk eller fra moskva.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 09-08-08 21:58

Der har Aldrig Nogensinde været et dødsfald ved OL hvor en udøver var i kamp elle træning... færdig slut

Husk at se tennis kl. 4.30

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-08-08 22:02

Som Nordsted ( og måske mange andre), har jeg nu googlet og googlet for at hjælpe dig med et svar - har også prøvet på engelsk - jeg tror altså heller ikke, at du husker helt rigtigt

Eller måske er alle info være fjernet af censur

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-08 22:07

Nå AnneHvid... Kan det trøste dig bare lidt, at du nu ikke er ene om, at blive noget så irriteret over

ikke at kunne finde svaret

Det hjælper ikke engang (mig) at få oplysningen om evt. Russisk eller Rumænsk nationalitet, men kom da lige igennem nogle flere sider pga de oplysninger.

Jeg giver op, og vil forsøge at glemme alt om gymnastik

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-08-08 22:11

Jeg mener det var en russisk pige som kom til skade, men historien melder intet om hvad der blev af hende. Men jeg mener ikke at hun døde. Og jeg kan ikke huske hvad hun hed.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-08-08 22:37

Hmmm jeg er stadig sikker i min sag! Jeg så meget gymnastik da jeg var barn og min eksmand er også sikker på han så det på tv. Så nej jeg giver ikke op endnu.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-08-08 22:39

Jeg har heller ikke talt om OL men generelt en gymnast der flækkede og døde senere af sine kvæstelser.... siden har man sænket bumen så der ikke sker lignende tilfælde. BASTA så meget ved jeg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-08 22:39

Hvis ikke løsningen kommer her, så må du endelig fortælle det, når/hvis du selv finder ud af det

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-08-08 22:43

Skal jeg nok Nordsted!!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-08-08 22:58

du kunne jo prøve at sende en forespørgsel til DR. de har nogle gamle sportsjournalister der ved det. jeg er sikker på, at her i forbindelse med ol har de et eller andet panel der svarer på seerspørsmål. det plejer der at være.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-08-08 23:03

tak trimare46, menstadig har jeg ikke talt eller nævnt OL i den sammenhæng!!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-08-08 23:43

Er det evt den rumænske gymnastikpige - Alexandra Huci - du tænker på ?

Hun døde ganske ung, kun 12 år gammel

http://www.google.com/search?hl=da&q=%2B%22+Alexandra+Huci%22&lr=

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-08-08 23:49

Hej Hellebirgitte, nej det er det ikke... hende her var mørkhåret og havde ALTID rottehaler og total lige pandehår... hun har været omkring 16 år og havde også et navn der slutter på ski

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-08-08 23:56

øv men så giver jeg op for idag

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 250 point
Dato : 10-08-08 08:37

Øv helt glemme spørgsmålet kan jeg da ikke, når der kommer mails

Kan du ikke prøve at spørge her

Danmarks
Idræts-Forbund
Idrættens Hus
Brøndby Stadion 20
2605 Brøndby

dif@dif.dk

Spørg DIF

Der er også denne side, måske nogle har lyst til at kikke den igennem

http://www.duda.dk/Grundfag/Idraet/idraet.html

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-08-08 09:27

Jeg kan fortælle, at jeg imorges sendte spørgsmålet til Dgf http://www.dgf.dk/

Og til Biblioteksvagten - for det har da også irriteret mig, at svaret ikke lige er til at finde

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-08-08 11:06

Hej med dig igen.
Nu har jeg ringet til min svigerinde. Hun er russer og husker intet omkring det
Hun ringede såvidere til sin familie i rusland og der husker de det heller ikke.
Jeg tror altså du husker galt . Desværre. Men jeg har gjort hvad jeg kunne .
V.H. Pia

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 10-08-08 13:53

Hej allesammen, det irretere mig altså også og jeg plejer at have ret for det meste (griner) Jeg takker for alles svar indtil videre og Nordsted1 jeg kikker lige nærmere på dit forslag. NB tak til russeren!!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-08-08 15:22

Så kom der svar fra Biblioteksvagten - men heller ikke her, har de kunne finde "din historie"

Her er svaret:

Det kunne være Elena Mukhina, men hendes sygdomsforløb passer ikke helt. Hun brækker benet til træning, bliver pacet for hurtigt frem og to uger før OL i Moskva brækker hun nakken under en gulvøvelse. Hun bliver lammet fra nakken og ned. Hun døde 22.december 2006.
Mere om hende: http://en.wikipedia.org/wiki/Elena_Mukhina

Det kunne også være den rumænske gymnast Adriana Giurca. Hun trænede i november 1993 på balancebom og faldt ned. Den rasende træner bankede pigens hoved mod bommen og smed hende bagefter hen ad gulvet. Adriana kom på sygehuset, men døde kort efter af indre kvæstelser.

Balancebommen som gymnastik redskab blev modificeret i 1979, ikke i højden, men kanterne skulle have en vis elasticitet og enderne af bommen skulle være polstede.

Mere om balancebommen: www.gymmedia.com/ghent2001/appa/beam/history_be_d.htm

Siger det dig noget?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 15:32

Det var dog nogle grusomme historier, stakkels piger

Men årstallene passer desværre heller ikke, så vi er ikke kommet længere, det er møj hamrende irriterende dette her... AnneHvid altså, du må IKKE stille sådan nogle spørgsmål vi ikke kan få opklaret

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 10-08-08 18:56

Hej igen, jeg har nu haft ringet til ekstrabladet, og ham jeg talte med kunne også huske der var noget engang. Jeg har talt med flere af mine venner som også kan huske episoden... men at hun blev lam for livet... Jeg er nu stadig sikker på hun døde senere af sine kvæstelser.
Jeg vender tilbage med nyt hvis i er interreseret.
Den der kommer med navnet på hende får alle point ellers vil jeg dele dem mellem de der kommer med bud til videre forskning.... pyhhhh jeg er besat af det her!!!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-08-08 19:20

Selvfølgelig er jeg interesseret og spændt på svaret - jeg har også svært ved at slippe spørgsmålet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 19:27

Jeg er også meget interesseret i at hører navnet på hende

Prøv at skrive til Klaus Borre, han var sportsjournalist i den periode

http://www.clausborre.dk/?id=75366

Nu VIL vi have det opklaret.

ps... man kan ikke dele point

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 10-08-08 19:47

jeg har fået tilbage melding om forskellige ulykke i forbindelse med gymnastik. Men ingen rigtige.... men den her syntes jeg i sig selv er trakisk.... så det er sket før. Se den trikiske video her der lammet en pige, som ikke lever mere idag hun døde 26år efter denne ulykke. http://www.youtube.com/watch?v=KqhfBYdETRk

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 10-08-08 19:49

kan se hellebigitte kom med den før.... men vidste ikke det var hende her ...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 19:53

Det er da helt til at få mavepine af den video

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-08-08 20:17

Ja det er rystende at se

- Du kan læse meget mere om hende her
http://www.google.com/search?hl=da&q=%2B+Elena+Mukhina&lr=

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 21:15

Nææ, så får jeg ødelagt min nattesøvn, jeg kan ikke ta' sådan noget

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 10-08-08 22:40

Sjovt min mor, som dsv er død havde en rigtig god veninde der hed Nordsted!

Godkendelse af svar
Fra : Annehvid

Dato : 12-08-08 13:09

Tak for svaret Nordsted1. Jeg tror ikke vi kommer længere i denne sag lige forløbigt. og tak til alle Jer andre. Knus Anne

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 12-08-08 14:52

Jeg vil stadig vende tilbage, hvis jeg selv får opklaret denne tråd.... Det skal den bare.