/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hente mails fra ekstern box
Fra : foxterrier
Vist : 463 gange
50 point
Dato : 09-08-08 18:30

Hej gruppe

Mit bundkort er gået i stykker på min pc. - kunne ikke udskiftes ( 8 år gl. )
harddisken er okay.

Nu har jeg fået en boks, som jeg kan bruge til min gamle harddisk ( formidles 399 kr. ) - jeg kan så kommunikere med denne boks og en anden pc jeg har.

Hvor finder jeg mine mails på min gamle harddisk
hvilke mapper mm. - hjælp ønskes

TAK

Anne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-08-08 18:39

Her gemmer OE sine mails
C:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{DA58DCCD-F832-4FB6-A9D3-B9276EE89CF2}\Microsoft\Outlook Express

Det lange nummer ser nok anderledes ud hos dig.

Er det Outlook, så skal du lede efter en fil der ender på .pst

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-08 18:40

Du kan jo starte med at fortælle hvilket styresystem der var på den gamle og hvilket der er på den nye....

Ligeledes HVILKE mailprogrammer på de to.

Boxen er vel bare en Harddiskbox ?

Kan du starte komputeren fra den gamle disk (gamle styresystem) ?

Hvis ikke - har du overhovedet fået ADGANG til filerne på den gamle disk.... ? (adminrettigheder)

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 09-08-08 18:43

den gamle win 2000 prof
den anden xp

hvis dette ændre noget i svaret ?
Anne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-08 18:43

Husk, at du ikke bør "køre" programmer fra den gamle harddisk men kun læse og skrive filer.
Når du har hentet alle de filer/billede/dokumenter så bør den harddisk formateres.

Spørg endelig inden du formaterer.

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 09-08-08 18:48

Ligeledes HVILKE mailprogrammer på de to. ( express 6,0)

Kan du starte komputeren fra den gamle disk (gamle styresystem) ? - nej
Hvis ikke - har du overhovedet fået ADGANG til filerne på den gamle disk.... ? (adminrettigheder

ja jeg har fået adgang til mapper mm. - men ved ikke hvor mailes ligger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-08 18:52

Det har Klaudi så givet dig svaret på......

Så enten importer dem derfra eller flyt pst filerne til den nye....

Du kan IKKE bare læse dem fra den gamle - hvis det var det der var din mening......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-08-08 22:57

Det er rigtig som refi skriver, Klaudi har givet dig adressen, men du skal lige ind i Mappeindstillinger under fanen Vis skal der være prik i Vis skjulte filer og mapper, ellers kan du ikke se dem og så hedder filerne .dbx når du bruger Outlook Express 6.0, du kan komme til Mappeindstillinger fra Kontrol panel, eller ved at klikke på Funktioner når du har en mappe åben, gå ned og klik på Mappeindstillinger og klik på fanen Vis og flyt prikken, slut af med at klikke på Anvend og OK

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 10-08-08 08:20

Nåe ja du skal selvfølgelig også kunne se dem

PS: Stien jeg skrev er til MIT C drev, dit hedder jo så noget andet nu du har sat HD i en ekstern box:
X:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{DA58DCCD-F832-4FB6-A9D3-B9276EE89CF2}\Microsoft\Outlook Express

Skift X med dit drev bogstav.

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : foxterrier

Dato : 11-08-08 15:14

TUSIND TAK for svaret Klaudi.

se evt. et lille tillægsspørgsmål, det kan være du er ekspert i dette også....

Anne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-08-08 16:12

Det var så lidt, håber du finder din post.

Det der GPS noget har jeg godt nok ikke forstand på,
men jeg har da lige fundet et link du kan kigge lidt på
http://www.gaarde.org/mio/faq.asp

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-08-08 21:05

Blev lige i tvivl om det var det tillægsspørgsmål du mente, hvis ikke, må du da komme med det.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 12-08-08 09:22

Mit spørgsmål var ....

Hvordan læser jeg de DBX filer jeg har reddet
de ligger jo i en større pakke
- findes der et gratis program der kan pakke dem ud ?
Anne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-08-08 16:47

Du kan kopierer de fundne *.dbx filer til din OE mappe på ny PC.
Omdøb dem evt inden du kopierer da de jo hedder det samme flere af dem.

Eller du kan bruge dette til at udpakke med:
http://www.filehippo.com/download_universal_extractor/

mvh klaudi