/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Problemer med Radmin/Famatech
Fra : Markmuss
Vist : 836 gange
160 point
Dato : 09-08-08 18:06

Hej derude.
Jeg bruger med succes Radmin 3.0 server/viewer på mit hjemme netværk og har dermed kontrol med alle computere på netværket, hvilket er en utrolig god ting til vedligeholdelse og andre ting. Jeg har imidlertid købt endnu en licens og har installeret den på min vens komputer som skal foregå over internettet. Vi har ikke faste IP adresser men jeg mener det hedder virtuelle adresser som skifter ind i mellem hvilket giver mig problemer gennem router og firewals. Jeg har fået noglel svar fra Fametch support hvor de siger at jeg skal "ordne noget i routeren" eller anskaffe mig 3 part software som "PORT FORWARD". Dette eller en anden teknisk gøremåde kunne "åbne op for at der bliver "hul igennem". Jeg forstå simpelt hen ikke hvad der menes og hvordan jeg får tingene til at virke. Det burde være simpelt men jeg kan kun får det til at virke på mit hjemmenetværk. Jeg har nu i længere tig prøvet mig frem men nu vil jeg meget gerne videre.. HJÆLP(giver alle point ved en løsning)

Venligst
Jan

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 12-08-08 16:32

At din(e) IP adresser skifter engang imellem på din(e) rourer(e) kaldes "Dynamisk IP adresse" eller "DHCP tildelt IP adresse" - i modsætning til "Statisk IP adresse".

Der findes flere steder på nettet hvor man gratisk kan abonnere på at have et kaldenavn (et DNS navn) så man fx. kan skrive "knudsen.dyndns.com" eller "min-ven-hans.dyndns.com" istedet for et IP nummer, når man du skal fjernstyre en computer på dit hjemmenetværk (eller fjernstyre pc hos din ven).
Kig fx. på din vens routers administrationsside for at finde ud af hvilke dynamiske DNS/DCHP som den kan abonnere på.

Så vidt jeg husker så fungerer Radmin via port 4899.

Det vil sige at du i din router skal sætte port 4899 til at pege på den interne pc som du vil fjernstyre.

Den primære pc som angives i routeren, kan sættes til at fungere som gateway for Radmin til alle andre pc på dit hjemmenetværk.

Virker det - som jeg lige har skrevet - stadig lidt som volapyk, så foreslår jeg at du fortæller os hvilken router du og din ven har, det vil sige navnet (fx. Linksys, Asus, Belkin etc.) og model nummer (fx. wrt54, d340 etc.) fordi vi så kan guide dig til en side i manualen for din konkrete router som forklarer hvordan man hhv.
a) forwarder en port og
b) får routeren til at abonnere på en dynamsik DNS service.

mvh. Per F.

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 160 point
Dato : 12-08-08 16:40

Et eksempel:

Din vens router har fx. WAN IP nummer 88.205.203.27 (tilfældigt valg IP nummer) og hans pc har LAN IP nummer 192.168.1.5
Din ven kan bl.a. få oplyst det aktuelle WAN IP nummer på routeren ved - på sin pc - at åbne en internet browser og gå til "myip.dk".

a) I din vens router sætter du port 4899 til at pege på IP 192.168.1.5.
b) Radmin server installeret og aktiveres på din vens pc
b) Når du på din pc starter Radmin viewer, så indtaster du ip nummeret 88.205.203.27
- og du skulle nu få adgang til din vens pc!

mvh. Per F.

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 12-08-08 22:14

Hej Per.! Og tak for din hjælp. Jeg har nu via min egen ihærdighed kombineret med din kommentar fået det til at virke. Jeg satte en Statisk IP op og gik ind i routeren og forwardede via 4899. Hvis andre læser dette indlæg så kan jeg VART anbefale at gå ind i google - skrive "Port forward" - her kommer det første link op til en hjemmeside som hedder Port Forward.com - klik på "oversæt denne side" og her får man en udførlig beskrivelse oversat til dansk, både hvad angår opsætning af router etc. RADMIN.

Tak for din kommentar Per

Hilsen
Jan

Godkendelse af svar
Fra : Markmuss

Dato : 12-08-08 22:15

Tak for svaret Per.Frederiksen.