/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Genstart ved videoafspilning..
Fra : Desmersnaps
Vist : 870 gange
250 point
Dato : 09-08-08 16:10

Hej
Når jeg afspiller video på min computer genstarter den pludselig. Det sker som regel få sekunder efter jeg har startet videoklippet. Det er som om den bliver stresset og hakker i det lige før den genstarter. Jeg kører Windows Xp, og har en codecpakke inde der hedder Xp Codecs pack. Jeg plejer at have k-lite codec pack inde, men afinstallerede det i den tro at det var der der var noget galt. Det er dog samme problem med de nye codecs. Det lader til at være ligemeget hvilken medieafspiller jeg bruger. Jeg har lagt mærke til at problemet ikke altid opstår ved wmv filer, men det er hver eneste gang ved avi og mpg. Nogen der kan hjælpe?

Mvh Kasper

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 260 point
Dato : 09-08-08 16:15

Dette har O.V.N skrevet i forbindelse med afspildninger fra youtube, men kan bruges til andre også

Download fra youtube

Her kommer en delvis kopi af et indlæg jeg skrev i et andet spørgsmål: YouTube videoer er i .flv format (flashvideo) så kan du læse mit tip: http://www.kandu.dk/Tip16608.aspx det er mest for at blive guidet i installation af codecs pakken, den i tippet er ikke opdateret, for at få den nyeste skal du hente her: http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/ klik på Download Latest Version og installer den pakke, som jeg viser i de Peecee billeder der er link til, så kan du se videoer fra YouTube i Windows MediaPlayer, for at få den bedste oplevelse med YoutubeDownLoader, så skal du når du første gang du åbner programmet, klikke på den lille mappe der er ude til højre for at vælge den mappe du vil gemme videoerne i, efter at have valgt mappe, så er det bare at kopierer url ind i YoutubeDownloader og klikke på OK når prikken er i Download Video From YouTube, det nederste afsnit i tippet skal du helt se bort fra, nu bruger vi YoutubeDownloader, der er ingen grund til at bruge andre konverterings værtøjer, det sler en gang imellem at den hentede fil ikke kan omdannes, når du vil omdanne så hold øje med hvad filen hedder i YoutubeDownloader, den skal have (og har i de fleste tilfælde) samme navn som der står over filmen på YouTube, hvis der bare står get_video så skal du ind og omdøbe filen først, giv filen et navn og slut af med .flv det er vigtig at du husker .flv efter navnet, YoutubeDownloader kan bruges som selvstændig converter og omdanne alle filer som den supporter, uanset hvor de kommer fra og hvilken program du har brugt til at hente

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 09-08-08 16:29

Jeg er ikke helt sikker på hvordan det løser mit problem?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-08 16:43

Det er en anden codec pakke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-08 16:51

Du har en eller anden konflikt der får maskinen til at "genstarte ved fejl".....

Sandsynligheden taler for dine codecs, men det kunne også skyldes at at der er konflikt i afspillere (hvis du har mere end en) og filerne dermed er associeret til flere afspillere....

Så tjek lige....

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 09-08-08 17:11

Har du prøvet med andre vidoe afspillere, end den du plejer at bruge? Genstarter maskinen i andre situationer hvor den skal yde lidt mere en den måske plejer?

generelt afskyr jeg codec packs, de laver ikke andet end rod. For det mest behøver folk ikke andet end ffdshow til at kører det mest video indhold i vindows, men hvis man kommer forbi et format det ikke lige understøtter, så nøjes med at installere codecet til det format, i stedet for at installere en unødvendig codec pack.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 09-08-08 19:02

@ nordsted1: Men k-lite var jo den jeg havde i forvejen, og der var det samme problem...

Som sagt er problemet der ligegyldigt hvilken afspiller jeg bruger (indrømmet, det er kun mpc og windows media player jeg har prøvet med - men der er samme problem) Jeg forstår ikke det skulle være codecs-pakken, jeg har aldrig haft problemet før, jeg har afinstalleret codecs, installeret ny codecspakke og samme problem. Men jeg tjekker lige om den er gal med associationerne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-08 19:08

Og du hentede - latest version -? det gjorde du jo nok

Håber du kan få det til at lykkedes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-08 19:19

Du kan evt. prøve at fjerne flueben ved "Genstart automatisk ved systemfejl"

Start
Kontrolpanel
System
Knappen "Indstillinger"
ved "Start og Genoprettelse" fjern flueben ved "Genstart automatisk".

Så vil du måske få en besked om, hvad systemkonflikten skyldes..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-08-08 19:37

Det kan være AVI preview(ser en del af filen i venstre side) i explorer (stifinder) som er
problemet,du kan prøve dette>
Start>kør>skriv

cmd

>ok

Kopier eller skriv dette ind i comandopromt>

regsvr32 /u shmedia.dll

og tast enter på dit tastatur.
luk cmd og genstart pc'en.

Vis du vil slå det til igen så skriver/kopierer du bare dette ind>

Vis du

regsvr32 shmedia.dll

Husk mellemrum i komandoerne.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-08-08 19:38

Glem det ekstra Vis du selv om det er gratis.

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 23-08-08 15:30

Intet virkede, så jeg endte bare med at geninstallere windows. Men tak for svarene