/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
grådighed der vil noget
Fra : miritdk
Vist : 1270 gange
100 point
Dato : 09-08-08 02:54

http://politiken.dk/indland/article549518.ece

dansk kvinde betalte 2 millioner til "nigeriasvindlere"

både dum og grådig - det er sq en farlig coctail

Accepteret svar
Fra : vedikkealt

Modtaget 110 point
Dato : 09-08-08 03:50

Tjjaaa den undrede også mig..

Og så har hun tilmed lånt stort set alle pengene.

Hun skulle idømmes den straf ALDRIG mere at have Internet adgang, for hun er jo lige præcis årsag til at de får "blod på tanden" og fortsætter deres spam lort

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-08-08 04:44

Jeg griner min røv i laser, og synes ikke engang det er synd for hende. IDIOT

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-08-08 04:52

# Klumme

Ej heller midlidenhed herfra..

Mon ikke en undersøgelse af hendes mentale tilstand kunne være påkrævet...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-08-08 04:55

Der kunne måske være et undskyldende moment......

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-08-08 04:59

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-08-08 07:52

gider ikke indlæg der henviser til en avisartikel,
den skal læses for at vende tilbage med synspunkter
bøvl og bavl

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-08-08 07:54

Nå..... Og???? Morgensure stodder.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-08-08 08:26

ja ja

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-08 09:02

Citat
for hun er jo lige præcis årsag til at de får "blod på tanden" og fortsætter deres spam lort

lige akkurat og nemlig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-08-08 09:11

Selvfølgelig skal hun da have lov til at bruge en computer herefter.....hvis hun da ellers får råd.

Men der er ingen undskyldning, Nigeriabreve bliver der jævnligt advaret imod, de fandtes såmænd også i hendes ungdom da de tid efter anden tikkede ind på en telefax på kontorer og kom som fysiske breve.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-08 09:18

ja for hulan de der telefax tiggerbreve der var så velformuleret (not) på engelsk og mærkværdige breve med diplomer og dit og dat - og hvad ved jeg, husker jeg da egentlig godt - men dengang var der ingen der tog det alvorligt - de røg lige i papirkurven. Er vi blevet dummere ? eller ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-08 09:41

Er der nogen som har set min kone.......................................hun skulle hen og snakke med banken om noget vigtig sagde hun.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-08 09:47

helt rolig Eyvind - med mindre din kone netop har filial på hovedbanegården

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-08-08 09:51

Eyvind...

Jeg får tid efter anden guldrandede "Snail mail" i postkassen fra firmaer der gerne vil have at jeg opretter subdomæner hos dem, udover at de gene vil overtage mit .com domæne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-08 09:59

Men jeg må nok sige, at der ikke er meget rådgiver i den bank.
En hver rådgiver vil da opdage at hun er ved at dumme sig..................det er jo ikke sådan lige at låne et par milioner, og hun har vel også haft hjælp til overførslen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-08 10:14

Citat
Hun har belånt sin ejendom og sagt til sin bankrådgiver, at hun skulle sende pengene til udlandet for at hjælpe en ven i nød
en dygtig løgner der normalt anses for troværdig er det ikke nemt at gennemskue ...
men ja - besynderligt de ikke kontrollerede den konto der skulle overføres så mange penge til.

BØR/SKAL banken egentlig det ved større overførsler der ikke er normale for kunde ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-08-08 10:25

Hun har ihvertfald brugt charmen nede i banken, eller måske en enkelt tåre hvis den "ven i nøden" var en bekendt der var kommet slemt til skade derovre og ikke var rejseforsikret.....hvad man jo læser om tid efter anden.
Man kan ikke stille banken til ansvar selv om et par af medarbejderne har røde ører.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-08-08 12:20

Hendes rådgiver er med i Nigeriabanden

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-08-08 13:16

Hej
Jeg har da dyb medlidenhed med kvinden: "Fattig i ånden osv...l". Men grådighed er der vel også noget om.

Hvem af Jer har ikke modtaget en udenlandsk opringning med "Congratulations" og fest i baggrunden og at jeg kun lige skulle opgive mit kontonummer for at "Gevinsten" i form af en krydstogtsreise kunne sættes ind.
Selvom jeg nærmer mig de 68 år, har jeg lagt røret på efter et meget hofligt "FUCK YOU".

Er der nogen i dette land, som er hoppet på den limpind?

Mange weekendhilsner og uha-uha
Ingelein

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-08 13:34

ved du hvad Ingelein - personligt har jeg aldrig fået en opringning af den slags - og heller ikke en spammail af slagsen i min personlige indbakke - men selvfølgelig set dem alle vegne.

Citat
Er der nogen i dette land, som er hoppet på den limpind
JA - det er jo en dansk kvinde der er tale om

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-08-08 13:43

Citat
Jeg griner min røv i laser, og synes ikke engang det er synd for hende. IDIOT

Den vending kan jeg helt gå ind for.

Og denne:
Citat
Mon ikke en undersøgelse af hendes mentale tilstand kunne være påkrævet...

Den naivitet skriger til himlen.

Hun må ha`en tvillingsøster,man kan ikke være ene,om at være SÅ dum.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-08-08 13:49

Stakkels kone. Det er muligt I synes hun er rådden i bolden, men jeg har sq ondt af hende. Ifølge tekst TV er det en ældre dame det handler om, og selvom jeg sagtens selv kan gennemskue deres lort, så har jeg ikke behov for at fryde mig over, at andre ikke kan.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-08-08 14:04

Midaldrende dame, er det ikke 60-70 år ??

Der er jo ikke ligefrem tale om manglende intellargens eller begyndende demens når hun kan "klare" at overskue sine huslån og derved se om der er plads til et lån.....og derefter tale med banken.

Jeg ved ikke om det er den største sag, men mange, også danskere, er nået så langt som at indbetale depositum på 10-30.000 til en konto inden at de stod af.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-08-08 14:04

Citat
Ifølge tekst TV er det en ældre dame det handler om,

Så burde hun,denondelyneme have lidt mere livsvisdom.
Og grådigheden pynter heller ikke ligefrem,på hendes alder.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-08 21:17

Tak for svaret vedikkealt.

Citat
for hun er jo lige præcis årsag til at de får "blod på tanden" og fortsætter deres spam lort
..lige akkurat nemlig

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-08-08 21:26

Hej
For 4-5 år siden fik vi jævnligt Nigeriabreve i vores e-mail - og det var endda en offentlig adresse. IT-afdelingen opfordrede os til at videresende brevene til politiet. Det gjorde vi - hørte dog aldrig andet end "Tak".
mange hilsner Ingelein, som dog har lidt ondt af kvinden - trods alt.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-08-08 21:29

Selv tak miritdk

Og dertil vil jeg så tilføje at ALT jeg modtager...der ikke ligner noget jeg forventer i min mailboks bliver slettet UDEN at åbne det..

For er det først åbnet bliver det ofte registreret som læst - også selv om man ikke bliver bedt om at sende en kvittering...og jeg kunne helt ærligt vride halsen om på dem der - lige skal se - så HOLD DOG OP.... - ne.

For disse brugere er med til at holde liv i at det fortsætter... og det er os der kommer til at sidde med

Fortsat god weekend

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 09-08-08 21:34

De er vældig snu de sataner.

Jeg husker en e-mail, hvor jeg blev forsøgt narret til at indbetale et beløb til en amerikansk soldat ved navn "George Green". Hans historie var, at han under en mission skulle have fundet en masse millioner dollar i et pengeskab i Irak, som irakiske oprørere angiveligt skulle bruge til at købe våben og ammunition for. Han linkede samtidig til en historie fra BBC, som jeg må indrømme fangede min interesse, da historien pludselig blev troværdig. http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/2988455.stm

Finten gik på, at han lovede mig 2,5 millioner dollar hvis jeg ville hjælpe ham med at komme ud af Irak, og indbetale et par beløb til diverse myndigheder.

Jeg på indrømme jeg har ondt af kvinden. Synes det er lidt usmageligt at sidde og grine af hendes dumhed.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-08-08 21:57

Usmagerligt...tjaeee. Nu er du jo et rart og varmt menneske, og tager selvfølgelig afstand fra den slags hån, men jeg kan altså ikke andet. Den er sgu da for tyk.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-08-08 21:59

Pst... hvad fik du ud af sagen fra Iraq. Sidder du på smørret nu???? LOOL