/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD/CD drev
Fra : newface
Vist : 453 gange
500 point
Dato : 08-08-08 21:18

2 stk dvd/cd brændere vil pludselig ikke læse,har prøvet at skifte det ene,samme resultat.Brænder begge OK.Har XP med alle opdat.2 GB ram .Nogen anelser?????

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-08-08 21:24

Lyder da mærkeligt at de kan brænde men ikke læse.
Men for at de kan brænde så skal de jo læse mediet først så det lader til de godt kan læse.

Det sikkert noget med softwaret at gøre.

Har du prøvet med forskellige disk og formater ?
Prøv men 2 forskellige CDer og 2 forskellige DVDer og nogen disk du selv har brændt.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 510 point
Dato : 08-08-08 21:25

Citat
Brænder begge OK

Hvordan ved du det

Kommentar
Fra : newface

Dato : 08-08-08 21:32

Tro bare på mig Refi
Har prøvet med forskl cd/dvd ved afspilning både orig og brændte
Ved kopiering med feks Clone cd ,ingen problemer.Det er blevet et problem derfor spgm

Godkendelse af svar
Fra : newface

Dato : 08-08-08 21:44

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-08-08 21:46

Det er IKKE et spørgsmål om at TRO på dig

Du må da kunne fortælle hvordan du kan være sikker på DEN BRÆNDER men ikke læser.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-08-08 21:47

Hvis clonecd kan kopiere en cd - læser den jo også

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-08-08 21:49

Hov

Hvorfor lukkede du spørgsmålet

Kommentar
Fra : newface

Dato : 09-08-08 07:45

Hvis du nu ,Refi, istedet for dit pindehuggeri,havde sagt til dig selv,de,(brænderne ) kan ikke indlæse
til PCén,men de kan godt brænde musik-film-software fra HD,og tænkt ved dig selv,"han har sgu nok prøvet det mest indlysende,"at de kan kopiere lyder finurligt,det er nok derfor han søger hjælp!
Så havde der været en grund til at fortsætte.Det kunne være, i dette fora, der var eén der måske havde været ude for noget lignende.I stedet bliver man overfaldet af en fluekneppende superbruger med tre spgm til spgmålet.Det nemmeste ville jo nok have været at du ikke havde reageret.
Spar mig nu for forklaringer om at jeg er ord og staveblind

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-08 10:29

Jeg fatter ikke en pind af hvad du mener....

Men OK