/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
Opsætning af Linksys
Fra : 2100
Vist : 1663 gange
75 point
Dato : 08-08-08 19:30

Jeg har en Linksys WRT54GS Trådløs-G 2,4 GHz

Jeg fik en kammerat til at opsætte den så jeg kunne koble 2 PCer til denne som er opkoblet med PDS kabel til ruteren, og trådløs er frakoblet. Dette virker også 100 % perfekt.

Nu har jeg også fået en bærbar PC som kan køre trådløs.

Mit spørgsmål er så hvordan opsætter jeg min Linksys til at køre trådløs.
Ligeledes, hvordan beskytter jeg derefter mit trådløs mod at andre kan koble sig på.

Vil gerne at man først besvarer hvordan jeg får den til at virke trådløs og derefter beskyttelse.

Har ikke så mange point at gøre gavn med, men håber alligevel på lidt hjælp.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-08 19:39

Al instilling bør være fra kabelforbindelse til routeren
Start en browser
skriv så der står:
http://192.168.1.1
tryk enter
Der vises et skærmbillede til
indtastning af en adgangskode.
Lad feltet User Name (Brugernavn)
stå tomt, og indtast
standardadgangskoden, admin,
med små bogstaver i feltet
Password (Adgangskode)
Klik på wireless.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-08 19:39

Har du den CD som fulgte med routeren.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-08-08 19:49

Jo jeg har CDen, men vil helst ikke bruge denne da jeg er bange for at derefter ikke virker bagefter.

Nu har min kammerat ferie, men kan huske at han sagde at han havde disable trådløs så ingen kunne koble sig på med en trådløs PCer.

Er det ikke bare at Enable så den kan køre trådløs et eller andet sted i opsætningen af Linksys.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-08 20:20

Jo - og det er vi på vej til hvis du lige kom ind i routeren.

Men du kan godt bruge din CD uden at lave om på din forbindelse.

Sæt linksys CD i og luk skuffen.
Lad den rulle færdig (det sker der ikke noget ved)
klik på det Engelske flag
klik på user guide
vælg Dansk i venstre side
gå op til pilen ved eks. 72% og vælg en procent som passer til din skærm.
så ruller du helt ned til
3 Konfiguration af bredbånds-routeren

her kan du læse lidt om wireless

Senere kan vi evt. gå over til sikkerheden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-08 20:25

Når du så lukker den CD ned kan den godt spørge om du vil lukke selvom den ikke er complete
>>OK / Ja

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-08-08 20:48

Hvilken menu skal jeg gå ind i for at aktiverer til trådløs.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 37 point
Dato : 08-08-08 20:52

Du skal starte i wireless og give routeren et navn og enable SSID så navnet kan ses.
Jeg lukker nu

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 09-08-08 19:01

Til Eyvind.

Jeg har nu fået klaret mit spørgsmål fra anden side.

Du får point selvom at du ikke kunne klare opgaven.

Så let var dette vedr. mit spørgsmål så andre også ved hvordan man gør.

Opkobling til trådløs netværk:
1. Åbn linksys setup
2. Klik på Wireless
3. Klik på Basis Wireless Settings
4. Wireless Netword Mode: vælg Mixed

Opkobling af sikkerhed:
1. Åbn linksys setup
2. Klik på Wireless
3. Klik på Wireless Security
4. Passphrase: indtast en kode
5. Klik på Generate
6. Save Settings
7. Gem kode for Key 1 til brug ved opkobling af trådløs bærbar.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-08 19:27

Det eneste jeg har er en CD til Linksys.................for mine routere hedder hawking og Dlink.
Og jeg var nervøs for at lokke dig på noget setup, så du måske tabte forbindelsen.