/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Touchpad'en virker ik - HJÆLP!
Fra : Scrub
Vist : 3010 gange
300 point
Dato : 08-08-08 16:07

Hej

Jeg har LIGE købt en ny bærbar (igår faktisk) - HP Pavilion dv6647eo med Vista home edition.
og den har virket udemærket lige indtil imorges.
Jeg skulle til at slukke igår da den bad om at installere opdateringer.
jeg sagde fint nok, og trykkede på slukknappen.
Den gik igang med at installere og slukkede så senere hen.

da jeg gik i gang med at udforske min nye bærbar i morges, så fandt jeg ud at at "klik-funktionen" i midten af touchpadden ikke virkede.

Hvorfor?
Hvad skal jeg gøre?

(har prøvet at installere opdateringer til touchpadden, men det virkede hellere ikke)
det er en synaptics sp/2 touchpad ..

tak på forhånd

-Scrub

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-08-08 16:09

Garantisag, retur til sælger

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 08-08-08 16:16

Kan jeg returnere den hvis den er åbnet osv??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-08-08 16:31

Ja

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-08-08 16:34

Du skal først kontakte firmaet, hvor du har købt din computer -

Dernæst skal du vide at:

Du har krav på:
Hvis du har købt en vare med fejl, kan du vælge mellem at

få varen repareret
få den byttet til en tilsvarende vare,
medmindre sælger godtgør, at det er umuligt, eller vil påføre ham uforholdsmæssige omkostninger.

I nogle tilfælde kan du vælge mellem at

få afslag i prisen
få pengene tilbage
medmindre sælger tilbyder en ny tilsvarende vare eller reparation.

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/4/

Så bare klø på -

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 08-08-08 16:38

Nu kender jeg ikke specifikt den computer, du har køæbt, men opå mange andre "blærbare" computere er der en kontakt i forbindelse med touch-pad'en, hvor man kan skiftye mellem denne og en eksterne mus.
Du er vel ikke "kommet til" at trykke på denne kontakt ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-08-08 16:42

Reklamationsret:
Ifølge købeloven har du 24 måneders reklamationsret,
i de første 6 måneder er du godt stillet, da det her er forhandleren der
skal bevise, at en eventuel fejl ikke var tilstede på købstidspunktet.
I de næste 18 måneder er det dig, der skal bevise dette,
og især ved elektronikkøb er dette faktisk en umulighed.
Det er der desværre en del, mindre seriøse, EDB forhandlere der udnytter,
og det gør de med stort held.

Taget her fra
http://www.verdensnavle.dk/bytteret.html

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 08-08-08 17:16

har ikke kommet til at trykke på den knap, da den lyser blå nu :)
og dvs jeg kan sagtens styre frem, tilbage, op, ned med touchpadden, men bare ikke fx åbne mapper via dobbeltklik i centrum af padden ..

det er så træls at skal til at aflevere den lige når jeg har fået den, så vil lige vente og se om der ikke kommer en mulig løsning på problemet..

Tak Hellebirgitte, det virker beroligende at jeg KAN aflevere uden problemer :P
vidste jeg ikke man kunne

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 08-08-08 17:28

Nede i hjørnet (ved ur) er der et ikon til TouchPad'en der kan du angive om den skal fungerer med dobbelt klik,
hvis der ikke er noget ikon, kan du finde det under Mus og Pegeredskaber i Kontrolpanel

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 08-08-08 17:47

Tak klaudi.
(jeg havde fjernet ikonet igår, og nu fik jeg det tilbage)
når jeg holdte ikonet -> og trykkede på -> slå klik til

så virkede den ..

Tusinde tak !

Godkendelse af svar
Fra : Scrub

Dato : 08-08-08 17:48

...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-08-08 18:47

Velbekommen, det var da godt at du ikke havde fået afleveret "dyret"

mvh klaudi