/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Manse9933´s TIP
Fra : refi
Vist : 801 gange
50 point
Dato : 07-08-08 12:12

Manse9933 har et tip (der ikke er et tip) der måske gjorde sig bedre ved en debat....

Tippet vil jeg undlade at skrive her (plads) - men læs det selv...

http://www.kandu.dk/tip18382.aspx

Egentlig er jeg da indforstået med flere af forslagene, men mit postulat bliver at det IKKE kan lade sig gøre at gennemføre. De går simpelthen FOR TÆT på det "private".

Det er endnu aldrig sket at diverse koder o. lign. ikke kan knækkes og jo mere komplicerede de bliver, jo mere bliver andre opildnet til at forsøge og jo sværere bliver det for brugerne af den "ægte" vare at bruge det og dermed køber de det ikke...

Ordet er frit for kommentarer - her udelukkes INGEN - heller ikke dem af anden mening

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-08 12:15

Manses kommentar til mig kan jeg så ikke svare på i tippet....

Men jeg er da ENIG med dig.....

De ENESTE der kan "regulere" den slags, er os selv....

Love og lign. løser INTET....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 12:53

Vi gør nøjaktigt det samme som kina i mindre målestok.

Logning af surfning på nettet.

Logning af e-mail trafik.

Blokering af hjemmesider.

Aministrative udvisninger,man kan ikke forsvare sig elle få at vide hvad årsagen er.
FRIHED/PRIVAT LIV
Hvad bliver det næste
Aministrative udleveringer??
Musik industrien i usa mener at du skal bevise over
for dem at du ikke har gjort noget forkert.
En mistænkt kvinde kan/vil blive udleveres til usa via
en paragraf i terorloven(mistænkt for narko kriminalitet)
Kameraovervågning breder sig i gader og stræder.
Visitations zoner(kan roder og rage i dine lommer/tasker uden retskendelse)
Forbuds lover bliver lavet på samligsbånd.
Fantasien sætter kun grænserne når magtbegærlige politikere begynder
at ville have at alle mennesker i landet skal være/leve nøjaktigt som dem selv
eller som det stemmekvæg der har stemt på dem.

O.S.V O.S.V

TIPSET ER PAS PÅ,godt tip,når private multinationale organisationer
lobbyerer og betaler valgkampagne.

Medie industrien er ved at overtage nettet og gøre mennesker retsløse,for mig er nettet tusinde andre ting end software/film/musik.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 12:54

samlebånd o.s.v bare et tip

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 13:02

rode rode,det gik lidt stærkt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 13:19

Og så er der alt det vi aldrig får noget at vide om
http://www.computerworld.dk/art/47253
Så det der står i tipset kan sagtens lade sig gøre det er en internationale handelsaftale og skriver usa/eu under på den(vis disse bestemmelser bliver lagt ind i aftalen)så er den allerrede inført i danmark (pres)
demokrati min bare.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 13:49
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-08-08 16:04

Kommer der lovgivning provokerer det bare til at bryde den. Er for øvrigt enig med Refi. Det går alt for tæt på mine rettigheder. Og bevisbyrden skal ikke lægges hos den enkelte.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-08 16:18

Det eneste de ikke kan tyde er det der står mellem linierne.

Men de skal holde nallerne væk fra min letmælksæblekageopskrift fra svigermor.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 07-08-08 16:28

Jeg fandt lige denne:
Citat
Udlevering af persondata
Internetudbydere skal udlevere persondata til rettighedshavere, til forberedelse af sag mod mistænkte, inklusiv detaljeret WHOIS data.

Så må de lige lave den Danske persondatalov om først.

Denne går vist ikke i DK:
Citat
Destruktion
Hvis en genstand indeholder materiale, som bryder ophavsret, skal genstanden kunne destrueres, uden kompensation til ejer. Også selvom ejeren ikke kan gøres ansvarlig for indholdet, eller på anden måde knyttes til lovovertrædelsen. (RIAA)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-08 17:12

Citat
Jeg troede heller ikke at terrorloven ville gå så vidt som den gør,men har man lyst til at bo i en politistat,så er der muligheder nok men ligegyldighed vil
føre til samme.
Tip'set ligger i,gør noget refi,lad ikke stå til,gi fanden en lillefinger og han tager hele dit privat liv og frihed.
Manse9933

tjah der går hurtigt mere end politik i det her - politistat hmm - har du hørt om demokatur ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-08 17:51

Citat
Tip'set ligger i,gør noget refi,lad ikke stå til

Det gør jeg skam også.....

Bare kig i de svar jeg af og yil leverer til "synderne"

Men det ændrer ikke min holdning....

Lovgivning løser INTET - kun EGEN respekt for udviklerne( -MS)

Men det KRÆVER så også man får et produkt der VIRKER og ikke skal "snages" i ved cookies og andet sjov....

Er det KØBT er det MIT - og ikke bare rettigheden til at bruge det (nogen der sagde TDCplay )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-08 17:54

Det næste bliver "landmanden" der liiige skal kigge i dit køleskab....

Eller Carlsberg der kommer forbi og "tjekker" dit øllager....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 18:29

De første trin mod et totalitært system er at
samle så meget viden om befolkningen som
muligt og skjule skjule sine intentioner.

Give politiet dømmende magt uden om domstolene
via cirkulærer (politistat).
Politiet skal administrere under påskøn af
noget andet f.eks. terror,administrative beslutninger,
cirkulærer (politik)

PET har fået beføjelser som man kun kan drømme om
i et diktatur via terror lovgivningen,vi kan
beskyldes for ting vi ikke nogen sinde får at vide og
det vil stå i hemmelige akter til evig tid.

De kan aflytte/spionerer,følge din færden
igennem livet uden dommerkendelse selv om loven
siger noget andet og uden du ved det
(vi ved ikke hvad der foregår,ingen åbenhed) alt
skrevet ned og arkiveret til du f.eks. begår en fejl
så kan de bruge det imod dig i en retssal eller en
administrativ besluttelser og kun lægge det frem som de
mener dommer og du skal se/vide vis det ikke er en stat i staten
så ved jeg ikke hvad det er.
aflytninger/e-mails/hvor du har været på nettet/hvor
du var i landet på et givent tidspunkt (mobil tlf)
og vide hvem du har snakket med igennem ?????år og
hvornår.
Og så længe folk stemmer på disse politikere og
ikke råber højt når man mister sine menneskerettigheder så
kan der sakten være noget der hedder demokatur
Så længe folk er ligeglade med hvad der foregår.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-08 18:34

Mon ikke den danske presse er garant for der ikke sker den slags

Det ser vi vist eksempler på i øjeblikket

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 18:43

Midifik>
http://manse9933.dk/sub/tM]86[p]9[381[CH/
Kan have så mange rum man vil og kan indstilles til at
brugere selv kan oprette rum,rum der
kan eksistere så længe man vil eller admin kan sætte tidsbegrænsninger på for hvor længe det skal eksisterer o.s.v o.s.v,måske noget for dine venner.
Føl fri til at benytte det,indstillinger laver jeg om på senere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 18:48

PET
(vi ved ikke hvad der foregår,ingen åbenhed) heller ikke pressen.

(Så længe folk er ligeglade med hvad der foregår,stemmer på de magt begærlige)det de ikke ser/mærker eksisterer ikke for mange mennesker,de
ser det først når de ser/mærker det på sin egen krop i deres egen lille hverdag.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 18:50

og så er det for sent,det er meget sjælent at love bliver lavet om.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 18:56

det er meget sjældent at love bliver lavet om og så
kommer vi til at leve i et overvågningssamfund langt
ind i de næste gennerationer(kun,forhåbentligt) med de justits mord det vil medføre pluds mangel på basale menneskeretigheder.
Først,rygerne så de overvægtige og nu går jagten ind på de handikappede om de skal fødes eller ikke,1944.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 18:58

1939/45

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 19:29

http://www.leksikon.org/art.php?n=2580
Der er mange ligheder,men så galt håber jeg ikke det går.
Den nuværende regering har allerede lavet samfundet total om via reformer og taget magten for økonomien i alle kommuner og bestemmer alt hvad der foregår i alle stats institutionerne.
Nu når økonomien er på nedtur så er det ikke regeringens skyld men det er det når det det går fremad,selv om det er verdens økonomien der styrer resultatet.
Håber der kommer nogle humanister til magten snart,før
det er normalt at være et dumt svin/racist og bange for sin egen skygge, er man ikke det så skal magthaverne nok sørge for det TERROR TERROR de kommer efter dig næste gang i gamle dage var det præsterne der brugte gud til at holde befolkningen på plads,de var selvfølgelig
politikere dengang.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 19:50

Tænk sig at en tømre laver et barskab og han skal have coda/royalty afgift hver gang man åbner skabet i al fremtid

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 08-08-08 00:16

demokrati og kærlighed ligner hinanden
på den måde at jo mere man bruger
jo mere bliver der
lidt ligesom med muskler

use it or loose it
(alt andet gir hænge r.v)

på et viden delings sted som knadu
mærker man tydeligt forskel på når viden gør en forskel

så manse bliv du bare ved med at fortælle
det er ikke altid lige sjovt at få viden
men vi er trods bedre rustet
med den end uden

historisk set er det også opsamling og deling af viden der har bragt os videre
men det er da mest behageligt at høre tutte-nutte historier
men det behagelige og det nødvendige går desværre ikke altid hånd i hånd
nogle gange må man tage det nødvendige før man kan ramme det behagelige

tak for indlæget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-08-08 00:18

æææææææææææælsker også når manse snakker og snakker

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-08-08 08:51

Drille pind midifik

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-08-08 08:51

Har du tjekket den nye chat?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-08 02:32

dukanselvværeendrillepind manse

og nej - men har sendt videre hmmm - må vel kigge på det så da

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 18-08-08 12:42

Tak for svaret Eyvind.