/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Ole Andersen Mørch
Fra : gedestalden
Vist : 1393 gange
200 point
Dato : 07-08-08 08:16

Jeg søger oplysninger om Ole Andersen Mørch, der er født ca. 1777 i Hadeland i Norge. Han kommer som soldat til Danmark og bliver 23 oktober 1814 gift i Gundslev kirke på Falster med Anne Hansdatter Halling, der er født 1786 i Gundslev, som datter af Hans Christian Hansen Halling og Anne Hansdatter Haling.
Ingen af ægtefolkene kommer frem ved folketællingen i 1834, sidste barn jeg har fundet af dem er født 1821.
Nogen der kan hjælpe med ydeligere oplysninger ?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-08-08 09:42

det ser ud til
efter folketællingen 1840 at mørch er død inden 1840??
senta
Samtlige personer i husstanden

Maribo, Falsters Nørre, Stubbekøbing Købstad, Stubbekøbing Købstad, Vestergade, 22, FT-1840, C8188
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peter Halling 43 Gift værtshusholder
Sophie Christense Smidt 40 Gift hans kone
Rasmine Laurenze Halling 16 Ugift deres barn
Hans P. Halling 14 Ugift deres barn
Maren E. Halling 12 Ugift deres barn
Karen Lise Halling 10 Ugift deres barn
Marie Ane Halling 8 Ugift deres barn
Christiane Birgitte Halling 5 Ugift deres barn
Johanne Frederikke Halling 2 Ugift deres barn
Citat
Maren 72 Enke efter bager Mørch, mandens svigermoder

Frederich Mørniche 29 Ugift bagersvend
Johanne Andersdatter 27 Ugift tjenestefolk
Ane Margr. Pedersdatter 25 Ugift tjenestefolk
Karen Marie Dahlstrøm 19 Ugift tjenestefolk

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-08-08 09:45

Er det denne halling du søger 1834 ??
senta
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

Maribo, Falsters Nørre, Stubbekøbing Købstad, Stubbekjøbing Kiøbstad, Westergade No 22, Een familie, FT-1834, B8126
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Halling 37 Gift Bager
Sophie Hedevig Smidt 34 Gift Hans kone [Peder Halling]
Rasmine Laurentze Halling 10 Ugift Døttre [Peder Halling og Sophie Smidt]
Maren Emma Halling 7 Ugift Døttre [Peder Halling og Sophie Smidt]
Karen Elise Halling 4 Ugift Døttre [Peder Halling og Sophie Smidt]
Anne Marie Halling 2 Ugift Døttre [Peder Halling og Sophie Smidt]
Hans Peter Halling 8 Ugift Søn [Peder Halling og Sophie Smidt]
Citat
Maren Sophie Hansen 64 Enke Huusfaderens kones Moder [Peter Halling]

Jørgen Christian Møller 50 Ugift Svend
Rasmus Hansen 25 Ugift Tjenestefolk
Mette Kirstine Larsen 23 Ugift Tjenestefolk
Johanne Andersen 22 Ugift

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 07-08-08 19:37

Se denne slægtsoversigt:
http://inet.uni2.dk/home/elo/fam01698.htm

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-08-08 22:43

er det ikke din anne hansdatter ?
senta
Samtlige personer i husstanden

Maribo, Falsters Nørre, Gundslev, Gundslev Bye, Fattighuset, 34, FT-1834, B8890
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Anne Jensdatter 47 Enke Huusmands Enke, Understøttes af Fattigkassen
Jens Hansen 10 Ugift hendes Sønner, Understøttes af Fattigkassen [Anne Jensdatter]
Rasmus Hansen 7 Ugift hendes Sønner, Understøttes af Fattigkassen [Anne Jensdatter]
Citat
Anne Hansdatter 49 Enke Inderste, Enke, Understøttes af Fattigkassen
Niels Peder Olsen 10 Ugift hendes Børn, Understøttes af Fattigkassen [Anne Hansdatter]
Anne Marthine Olsdatter 8 Ugift hendes Børn, Understøttes af Fattigkassen [Anne Hansdatter]
Jens Mikkel Olsen 5 Ugift hendes Børn, Understøttes af Fattigkassen [Anne Hansdatter]

--------------------------------------------------------------------------------

Godkendelse af svar
Fra : gedestalden

Dato : 13-08-08 06:41

Tak for svaret svendgiversen.