/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Maling af plastikbåd?
Fra : hanshvem
Vist : 2037 gange
60 point
Dato : 07-08-08 00:09

Vi har en plastikbåd der godt kunne trænge til en gang maling, men der er ikke mange der ved hvad vi skal male den med, så jeg tænkte at det var godt at spørge her?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-08-08 06:25

Mener du en glasfiberbåd, altså det der egentlig hedder glasfiberarmeret polyester, eller en båd af mere eller mindre blød plast?

I det første tilfælde kan du købe masser af maling hos en farvehandler eller bådforretning!

I det andet skal du på en eller anden måde finde ud af, hvad det er for en slags plast, og derefter hvad for noget maling der binder på netop den plast. Hvis du har et navn på båden, kan du sikkert finde ud af hvilken plast den er bygget af på nettet.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-08-08 09:28

Som vagnr er inde på, skal du være obs på, om det er en plasticbåd, eller det er glasfiber. Hvis det er glasfiber, skal det der skal males letslibes/afrensen, have en grunder til glasfiber og så males i den pågældende farve med den specielle maling til glasfiber. Grunder og maling er ret dyrt. Hvis det er en båd af plastic, må du spørge hos farvehandleren.

Accepteret svar
Fra : Jorgen_ros

Modtaget 60 point
Dato : 07-08-08 16:28

Jeg har for 20 år siden malet min 14 fods ryds jolle. Materialet er plast (desværre ikke glasdfiber).
Jeg afrensede, grundede med Hempels Light Primer og sluttede af med Hemples Polybest. Behandlingen hodt godt de første 15 år, men nu skaller det af lidt efter lidt(slipper mellem Light primeren og plasten).

Godkendelse af svar
Fra : hanshvem

Dato : 09-08-08 07:49

Tak for svaret Jorgen_ros.
Også tak til i andre.