/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Hjælp !!!
Fra : louise1991
Vist : 672 gange
20 point
Dato : 06-08-08 15:18

Jeg er en pige på 17 år , vil gerne vide præcis hvordan man konvertere til islam ??

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 06-08-08 15:20

Jo først tager du en pistol og skyder din hjerne ud af dit hoved.
Nå du så er hjerneløs så kommer islam helt af sig selv.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-08-08 15:22

At konvertere til islam er en stor ting for enhver, der vælger at tilslutte sig en ny religion med alt, hvad dette indebærer, men jeg kan fortælle dig, at en konvertering er meget nem.

I princippet skal man bare udtale den muslimske trosbekendelse (shahadah), hvori man bekræfter, at der ikke findes andre guder end Allah, og at Muhammed er Hans budbringer, i påhør af to voksne, mandlige vidner.

I praksis retter man henvendelse til en større moske, for eksempel Islamisk Kulturcenter, hvis du bor i København. I moskeen fortæller man, at man gerne vil konvertere, og den ledende imam på stedet vil have en samtale med dig, hvorunder det afklares, hvorvidt du er klar til denne process. Så vil imamen indkalde to vidner, og i deres påhør udtaler du trosbekendelsen, og så er du fuldgyldig muslim. Det hele tager max. et kvarter.

Mange nye muslimer vælger at antage et muslimsk navn, men dette er ikke reelt nødvendigt, medmindre man i forvejen bærer et navn, der er uforenligt med islam, hvis man for eksempel hedder Christian.

Jeg kunne forestille mig, at navnet Torben muligvis ikke rimer med islam, da det indeholder reference til Thor, som er navnet på en ase.

Tit antager nye konvertitter et navn, der bekræfter deres nye tilhørsforhold (Abdulwahid, Shaker, Aslam, Abdallah) eller også tager de et nyt navn, der minder om det oprindelige navn i ordlyd (Tawfiq, Tarek, Thabit).

Du kan bede om at få udstedt et konverterings-bevis, som du kan bære med dig til udlandsrejser, især hvis du skal til Mekka i Saudiarabien. Men medmindre man hedder Christian til fornavn, er sådan et papir i praksis totalt unødvendigt. Når man for eksempel rejser til et muslimsk land og møder andre muslimer, er det oftest nok i sig selv at udtale trosbekendelsen og eventuelt det første kapitel i Koranen (suraht al-Fatiha) for at "bevise" overfor andre, at man virkelig er muslim.

Et konverterings-bevis er nogle gange nødvendigt i forbindelse med udfærdigelse af en ægteskabskontrakt, hvis man vil giftes med en muslimsk kvinde.

Det kræver ingen særlig forberedelse at blive muslim, men implicit skal du jo selv være klar over, hvad dette indebærer, altså kende til islam, islams historie og ritualer og ideer.

Mange nye muslimer vælger at følge et kursus i den lokale moske, hvor nye konvertitter undervises i ritualer som bøn og faste og profetens liv. Et konvertit-kursus har også den fordel, at man befinder sig med andre i samme situation og kan bruge sine nye brødre og søstre som sparringspartnere i de overvejelser og tanker, man får undervejs.

Som udgangspunkt vil jeg opfordre dig til at henvende dig til en moske med alle dine tanker, og jeg er sikker på, at man vil modtage dig med venlighed og åbenhed og hjælpe dig videre i din proces.

Taget her fra :
http://www.religion.dk/artikel/1692:Spoerg-om-islam--Hvordan-konverterer-man-til-islam

Kommentar
Fra : louise1991

Dato : 06-08-08 15:31

Tusind tak <33

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-08 16:17

Bruger man ikke at gå i kloster mere - når en kæreste har slået op.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-08-08 16:29

louise1991

TÆNK DIG OM.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-08 16:30

Man kan også bare spænde bomber fast på sin krop, og sprænge en masse uskyldige i luften, så har man også konverteret til islam og kommer i himlen.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-08-08 17:06

Hej igen louise1991

Jeg er glad for, at kunne hjælpe dig med svar på dit spørgsmål.

Men - jeg vil sige som Klumme: Tænk dig om - ikke bare en gang, men mange, mange gange før du evt. tager sådan et drastisk skridt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-08-08 17:14

Læs ALT på den her side, så du får en ide om hvad du går ind for og hvilke overbevisninger du kommer til at sympatisere med....og fortæl så bagefter, om du stadig vil konvertere

http://www.islaminfo.dk/artikler.asp?

Især :

http://www.islaminfo.dk/artikler.asp?PgID=1924

og:

http://www.islaminfo.dk/LeksikonAlleord.asp?Bogstav=0

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-08-08 17:15

For øvrigt burde det ikke være tilladt børn/umyndige personer selv at tage beslutninger i den slags spørgsmål

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-08-08 18:09

Konverter du bare der sker ikke andet at du bliver skudt senere fordi din mand eller en fætter ikke kan lide dig

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-08-08 18:20

Husk også du skal omskæres hvis du bliver gift med en islamer

Kommentar
Fra : louise1991

Dato : 06-08-08 19:31

Min kæreste er muslim , og for at vi kan være sammen for hans forældre SKAL jeg være muslim , beslutningen er ikke taget endnu , jeg er jo ikke så gammel, men overvejer det meget , er igang med at læse koranen i øjeblikket, og han lære mig en masse om det, og fortæller om det

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-08-08 19:36

OG DE SKAL BESTEMME OVER DIG

SGU SATAN OG HELVEDE

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 06-08-08 19:49

Jeg sad ærlig talt og blev både bleg og død-forskrækket, da jeg læste:

Citat
Min kæreste er muslim , og for at vi kan være sammen for hans forældre SKAL jeg være muslim

Ikke for noget... Men du er pur-ung, og tro mig: Det er de aller-aller færreste, som møder "den eneste ene" i din alder.

De fleste i din møder en kæreste, er sammen i et eller andet stykke tid - og går videre, hver ad sin vej.

Der findes utallige historier om unge piger, som har ladet sig "rive med", og som siden (i bedste fald) kan se deres børn blive taget af faderen og bortført til "uha-uha"...

For ikke så længe siden var der en endda en ung dansk pige, som blev banket ihjel. Det har du måske hørt om i nyhederne...???

Og hvad liv tror du, at der venter dig, hvis hans forældre allerede nu stiller den slags krav? Vi er altså i Danmark - så måske skulle de overveje at tilpasse sig lidt bedre. Og din kæreste med.

For det er lang fra alle med anden baggrund end vores, som tænker sådan.

Så for guds skyld (vores, altså..!), så tænk dig om mange, mange gange!

Hvad siger din familie og din bedste ven/veninde forresten til dine tanker? De må da være ved at gå til af bekymring. Det ville jeg være, hvis du var min datter (min yngste er snart 20 år) eller min veninde.

SÅ TÆNK - længe og alvorligt...!!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-08 19:54

Du er på vej til at leve dit liv i køkkenet resten af dine dage.
Slut med selvstændighed.

Hvis han elsker dig kunne han jo convertere til din religion.
Men det har han nok en god forklaring på at han ikke skal.

Du er godt tosset hvis du gør det bare for at tækkes hans familie, som jo slet ikke respekterer dig og det land du bor i.

Kommentar
Fra : louise1991

Dato : 06-08-08 19:56

mine forældre siger ikke så meget , kun at jeg virkelig skal passe på mig selv,
min mor tager det selvf. ikke seriøst , fordi jeg er 17 år , men overvejer det meget...
min stedmor hjælper mig mig meget , og snakker meget med mig om det ,
og fortæller mig sin menning om tingene ,
mine veninder , griner bare , " hahahah dig med tørklæde , og aldrig mere fest "

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-08 19:58

Og dine veninder har jo ret...................................aldrig mere fest - kun køkken.
Men din kommende mand må godt gå ud og more sig...............uden dig.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-08-08 19:59

Citat
hahahah dig med tørklæde , og aldrig mere fest "

Og de har Ret og du skal gå bag ham 2 meter når i skal ud og handle

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-08-08 20:03

Og hvorfor, det siger hans forældre

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 06-08-08 20:10

Hvor "slem" muslim er hans familie...? "Bare" tørklæde - eller helt pakket ind fra top til tå?

Vidste du i øvrigt, at mange af de kvinder, som er herhjemme, og er pakket ind fra top til tå, lider af seriøse mangelsygdomme (knogleskørhed mv., så vidt jeg husker), fordi de ganske enkelt ikke får sollys (= vitamin D) nok...???? I deres hjemland kan kvinderne sidde sammen i solen og få den ad den vej - men den mulighed findes ikke herhjemme.

Er du egentlig meget utilfreds med dig selv eller tror, at du ikke er noget værd...? For det kunne forklare, hvorfor du overhovedet overveje at konvertere.

Og hvis du mangler noget at tro på, så findes der et hav af retninger, som ikke vil bestemme over hvad du må og ikke må - inklusive påklædning.

Og har du tænkt på, om du er parat til at kigget skævt på..? Måske skulle du tage en prøvetur med tørklæde i nogle dage (eller bare nogle timer!), og så føle på egen krop, hvordan de fleste stirrer på danske piger med tørklæde.

Og hvorfor bakker din kæreste ikke dig op i, at du nu er, som du er? Nemlig dansk, og formentlig medlem af folkekirken.

Måske skulle du tage en snak eller to med den præst, som (måske) har konfirmeret dig? Men ellers med den præst, som du hører til. Hvad vil du egentlig gøre, når engang du dør...? Hvor skal du så ligge?

Hvad forventer hans forældre forresten af din egen familie og dine venner/veninder? Er det slut med at se dem - eller skal de også konvertere?

Kommentar
Fra : louise1991

Dato : 06-08-08 20:23

hans forældre ville bliver stolte hvis jeg blev muslim , og det ville han også ..

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 06-08-08 20:26

Ja, det tror jeg gerne...

Det er jo heller ikke dem, der risikerer sætte deres liv over styr...!!!

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-08-08 20:26

JAAAAAAA god fordøjelse og tak for kaffe

snak med din læge

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-08-08 20:28

Citat
Hvis han elsker dig kunne han jo convertere til din religion.
Men det har han nok en god forklaring på at han ikke skal.

Nøjagtig min tanke.
Er han til noget, så lad ham vise dig, at han både har mandsmod og nosser til at frasige sig islam og konvertere til kristendommen, eller slet ingen tro. Lad være at hoppe på den limpind

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-08-08 20:31

Bliv nu voksen før Du beslutter Dig......... ungdommen bliver sgu da også mere og mere rodløs og bilder sig selv ting ind, f.eks at de er for tykke selv ved en perfekt vægt.

Har Du slet ikke læst om de muslimske kvinder der ser deres børn forsvinde til koranskoler ?
Eller har læst at der er en grum straf for at ville konvertere fra islam ?

Selv i området hvor jeg bor er der muslimske kvinder der ALDRIG kommer uden for en dør.

Tro ikke på hvad der står i koranen, den har de fleste muslimer gradbøjet til mandsdominering og krig.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-08-08 20:32

Eller Ateist (måske stavet forkert)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-08-08 20:33

Klumme skrev ingen tro det er de samme

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-08-08 20:44

Det var onsdag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-08 20:44

Se nu vil han og hans familie blive stolte når du converterer.

Jammen de respekter dig jo slet ikke.............

Hvad tror du selv de vil bestemme når du er converteret og i er blevet gift.

Du har sikkert lært om middelalderen i skolen.
Mange såkalte troende bruger Islam til at tvinge mennesker og især kvinder tilbage til middelalderen.

Jeg ved at du vil give mig ret om nogle år - - - - men så er det nok for sent desværre.

Eyvind som respektere troende - sålænge de respekterer andre troende.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-08-08 20:49

Citat
men så er det nok for sent desværre.

Ja for der vil du være skudt i udlandet for det er der du skal bo medens din mand er i Danmark

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-08-08 20:50

og slør det hele

Kommentar
Fra : louise1991

Dato : 06-08-08 20:58

han vil være dansk statsborger , men ikke droppe sin tro , så ville hans forældre slagte ham

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-08-08 21:00

dr_dem

Ateisme er en tro. Du er jo nødt til at tro på, at der ingen gud/guder findes. Så når du er nødt til at tro, for at tro at der ingen tro er, så er du godt ude at svømme.

Filosofikus akutea volapykarios

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-08-08 21:02

Citat
slagte ham
Alletiders familie at komme ind i

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 06-08-08 21:05

Citat
så ville hans forældre slagte ham

Kan du ikke selv høre, hvad det er du siger....????

Bedste råd: Find en anden kæreste, hvis han er så bange for at "trodse" sine forældre. Der er masser af fyre derude, og et helt liv at leve - "og du er jo dårlig nok kommet hel ud af æggeskallen", som hønen sagde til kyllingen...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-08-08 21:13

Du skrev selv ordet......SLAGTE.

Drop nu Din elskede og græd en uge over tabet, eller hvis Du endelig vil have en dominerende og voldelig mand så gift Dig med en kristen, han er altså bare lidt lettere at slippe af med, og Du beholder de børn der måtte komme.

Du mister noget af Din egen familie og vennekredsen, og Din kommende familie er kun interesseret i en fødemaskine.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-08 21:14

Det var dog en herlig tro................................som slagter sine børn.

Nå men jeg håber for dig selv at du kommer til at åbne øjnene.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-08-08 21:27

Der skal vel noget til før de myrder eller slår hånden af deres sønner, f.eks konvertering, landsforrædderi eller grov kriminalitet.

Mændenes rå behandling af kvinder er straffrit internt i familierne.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-08-08 21:49

Citat
og han lære mig en masse om det, og fortæller om det

Nej, det gør han ikke, for hvis han fortalte dig hvordan det virkelig er...så var du rendt skrigende bort for længe siden

Citat
hans forældre ville bliver stolte hvis jeg blev muslim , og det ville han også

Stolte måske, men ikke over dig....kun over, at de har vundet magt over dig og omvendt en vantro

Citat
han vil være dansk statsborger , men ikke droppe sin tro , så ville hans forældre slagte ham

Hvordan synes du selv det lyder......så intolerante mennesker, at de hellere vil slagte deres eget barn, end leve "med den skam" at han har vendt en religion ryggen.

Hvordan kan nogen (du) overveje at tilslutte sig en religion og være sammen med mennesker, der sætter nogle gamle nedskrevne myter højere end livet på deres eget barn.

Kære lille ven...du er kun 17 år, lad nu være med at frasige dig retten til at leve dit eget liv og have din egen selvstændighed, endnu før det er begyndt..........

Annuller spørgsmålet
Fra : louise1991

Dato : 06-08-08 21:58

Jeg har fået alt det svar jeg behøver :D