/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
inficeret hjemmesider
Fra : harbo2
Vist : 503 gange
40 point
Dato : 05-08-08 12:17

hvilken hjemmesider der er inficeret af asprox virus ?

er der en side som man kan se hvilken sider der er inficeret af virusn ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-08 12:43

du kan vel næsten regne ud af det skidt kan dukke op hvorsomhelst og når som helst ikke - så liste - neeeeeeeeej.

har du selv en hjemmeside kan du jo gøre noget ved det selv

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 06-08-08 19:03

læs på spywarefri.dk - de giver mange gode svar

ellers prøv et af online programmerne til at tjekke dette, fx. pandaantivirus eller avast som er gratis.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 40 point
Dato : 11-08-08 21:49

Det er ikke kun Asprox der er problemet. Der er flere andre infektionsværktøjer på danske sider. Du kan f,eks prøve at sætte <script src= foran den side du søger, så ser du om der er script omdirigering. En søgning på <script src= på Google, danske sider alene, giver 352.000 sider, hvor lang de flester er inficeret med skadelig kode (ikke nødvendigvis kun Asprox). Se her:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=%3Cscript+src%3D+&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK (besøg ikke disse sider).

De sider der har ngg.js og b.js er Asprox. Den har dog også andre lignende sciptnavne.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-08-08 21:54

Det kan være meget gavnligt at lave disse indstillinger i IE http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=934

Dette lille program hjælper også meget http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=1100

Godkendelse af svar
Fra : harbo2

Dato : 12-08-08 11:22

Tak for dit kanon godt svar på mit spørgesmål stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-08-08 18:07

Velbekomme dig, og tak for point og stjerner