/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Undertekst program til dvd
Fra : ronnib
Vist : 762 gange
25 point
Dato : 05-08-08 00:30

skal brænde en engelsk serie ned på dvd . men den gider ikk rigtig virke med underteksterne.
så ville spørge om der er nogen der ved hvor man kan finde et program der kan finde danske undertekster eller hvordan får jeg underteksterne over på dvd skiven så man kan sætte underteksterne til på dvd'maskinen????

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 05-08-08 16:42

Her kan du lave dem selv
http://www.piratgruppen.org/spip.php?article392

Her kan du søge efter tekster til film som er lavet
http://danishsubscene.eu/subtitles.php

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 07-08-08 19:25

Hvordan får jeg undteksterne over på en dvd skive så jeg kan se den på dvd maskine? kan ikk få underteksterne frem i windows media player selvom filerne hedder det samme . ??

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 07-08-08 19:52

Jeg har ikke forsøt mig med at brænde en dvd med undertekster som jeg har fundet på nettet, men det kan sagtens blive aktuelt for mig også, så jeg har søgt lidt rundt, og faldt over dette.
http://www.super-dvd-creator.com-http.com/create-dvd-with-subtitle.html

Måske hvis du kun har brug for det et par gange, så gør det ikke så meget hvis det ikke er optimalt. Prøv at hente det og se om det kan hvad det skal. Vil meget gerne vide om det virker.

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 07-08-08 22:21

Har du ikk prøvet det da?
er nemlig træt af ikke at ku forstå alt det engelsk . og derfor vil jeg gerne brænde dvder til dvd maskinen hvor jeg kan få undertekster på

Accepteret svar
Fra : Klojs

Modtaget 25 point
Dato : 08-08-08 15:03

Jeg har kun fået lagt undertekster på en film som i forvejen ligger på pc. Men jeg har ikke prøvet at brænde film+undertekster ned på en dvd, når underteksterne er et andet filformat. Altså med undertekster som er downloadet fra http://danishsubscene.eu/subtitles.php Har kun prøvet det med 1 film.

Jeg har derimod kopieret mange VHS film over på dvd, lagt dem over på pc, klippet i filmene og brændt dem ned på en ny dvd. På de VHS film har der været undertekster på i forvejen, enten købe VHS eller optagede fra tv.

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 08-08-08 23:17

Oka . men man kan få de henteded undertekster til at virke på en dvd

Godkendelse af svar
Fra : ronnib

Dato : 16-08-08 14:44

Tak for svaret Klojs.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 16-08-08 14:45

Velbekomme og tak for point.

Fik du det til at virke ?