/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Græsk ø?
Fra : allanni
Vist : 1566 gange
500 point
Dato : 04-08-08 18:35

Vi er et par, som skal på en efterårsferie omkring 1. okt. Vi har kig på Grækenland. Hvem kan anbefale en af de græske øer, plusser og eventuelle minusser?

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 510 point
Dato : 04-08-08 18:40

Åh hvor er I heldige - der er så skønt på mange af de græske øer

Men smag og behag er jo forskellig. Her på siden kan I sammenligne 44 græske øer.

Rigtig god ferie

http://paxos.dk/gr_start.htm

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-08-08 18:42

Kreta er i min verden en ganske dejlig ø.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-08-08 19:20

Det kommer jo an på mange ting

Hvor gamle er i? (teen agere eller voksne)
Hvilken type ferie vil i have? (badeferie, kulturferie, aktiv ferie)

Osv

Kommentar
Fra : allanni

Dato : 04-08-08 19:28

Voksne og ønsker både badeferie, men samtidig rimelig tæt på by/shopping

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-08-08 19:35

Så vælg Rhodos,
og tag med på en bådtur til en lille ø tæt på Tyrkiet...

Jeg husker ikke lige navnet, men blandt næsten 40 ferier, er den mest maleriske vi har oplevet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-08-08 02:25

Mon ikke i skulle se nærmere på Zakynthos: http://www.greeka.com/ionian/zakynthos/index.htm

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-08-08 07:26

Citat
Så vælg Rhodos,
og tag med på en bådtur til en lille ø tæt på Tyrkiet...

Jeg husker ikke lige navnet

Den lille ø hedder Symi

Da jeg bor på Rhodos, er der nok ingen tvivl om, hvad
jeg ville forslå. Her er både vand, by og masser af kultur.

Ulemper: Fortovene er ganske forfærdelige mange steder.

God ferie når den tid kommer

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 05-08-08 20:15

Kreta styrer .... Det er bare et fedt sted hvis man er til badeferie, shopping, vandreture og cykelture på mountainbike. Et par fede kløfter, der naturligvis skal forceres hvis man er på Kreta. Jeg har været der to gange, og skal HELT sikkert derned igen engang.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-08 14:08

Jeg har endnu ikke været på en Græsk hvor det er sidste gang.
Rhodos, Kreta, Kos har masser af natur / kultur / fest og farver / badning (og alle disse dejlige sild)
Jeg har næsten lige været på Skiathos for at måle mit kondital (= 15 ) for vi boede højt med en herlig udsigt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-08-08 14:29

Der er et utal af græske øer, men kun 800 af dem er navngivet og af disse er kun de 140 beboede.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-08-08 14:35

De populæreste græske øer er i tilfældig orden: Santorini, Mykonos, Naxos, Paros, Corfu, Lefkada, Zakynthos, Kefalonia, Alonissos, Skiathos, Crete, Rhodes.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-08-08 15:18

I mit link
Citat
kan man i venstre side klikke på Alle øer alfabetisk. Derefter når man klikker på navnene er der en beskrivelse af hver ø. Både beliggenhed beskrivelse af øen, udflugtsmuligheder og meget andet. Jeg syntes det giver et rimelig godt indtryk af de forskellige steder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-08 16:43

HelleBirgitte - det var dog en herlig Grækenlandsside du henviser til.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-08-08 17:10

Ja ikke også Eyvind

Godkendelse af svar
Fra : allanni

Dato : 06-08-08 17:19

Tak for svaret HelleBirgitte.
Det er åbenbart umuligt at vælge, så ....... nu kan vi da læse om hver eneste ø

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-08-08 18:59

Selv tak - held og lykke med at finde det helt rigtige feriemål

Kommentar
Fra : brannmann

Dato : 16-12-08 13:38

Har vært på flere greske øer. Men kommer stadig tilbake til skiathos. Hvis paradis finnes må det være som Skiathos. Bor på Villa Alexis, som blir drevet av en norsk jente og hennes greske mann.

Kommentar
Fra : lottebau

Dato : 23-02-09 19:52

Er der nogen som kender til Zakynthos, vi er 2v og 2b og skal der ned til sommer.

hilsen Lotte