/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
TMPGEnc og Subtitle workshop
Fra : Sandvad261
Vist : 869 gange
100 point
Dato : 04-08-08 11:30

Er der nogen af jer her der kender disse programmer.

TMPGEnc
Er jo et dejligt program, men jeg løber ind i problemer, når jeg har gemt mit arbejde, for så senere at fortsætte, så når jeg trækker min tekstfil ind, så mangler der bogstaverne Æ Ø Å
Hvad gør jeg forkert ???

Subtitle Workshop.
Det kører bare, jeg mener den jeg kører med, hedder vertion.251.
Hvordan sætter man den op til at lægge en tekstbjælke ind ???

Og til sidst Disse to herlige programmer, ( når man ellers kan finde ud af dem ) kan man få / købe disse programmer, eller nogen der svarer til, men som kører på en MAC.
Jeg kan nu bedst med en MAC, når jeg er tvungen til at starte min WIN maskine op, så føler jeg alså, at jeg er vendt tilbage til stenalderen

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 06-08-08 23:15

Nu fandt jeg da' heldigvis selv løsningen.
Og den lyder sådan.

Når man har laves sine undertekster, og man så skal fra det, så skal man jo gemme si arbejde,
Hvis man vælger at trykke på knappen nederst i billedet, og så vælge EXPORT, så går det galt næste gang man indlæser teksten, for så få man problemer med ÆØÅ.

Man skal gå den anden vej, når man vil gemme sit arbejde, så skal man vælge OPTIONS, og derefter Save Project as.

Når man så genindlæser sin tekstfil kommer den frem med vores gode gamle ÆØA

Annuller spørgsmålet
Fra : Sandvad261

Dato : 07-08-08 08:52

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Løsningsmodellen er beskrevet, jeg fik bare ikke skrevet, at når man så fortsætter med sin arbejde og skal genindlæse det, så skal man ikke trække det ind som FIL, men vælge LOAD PROJETC
Så kører det bare.

De samme programmer men til Mac har jeg ikke fået nogen forklaring på....