/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Endagstur fra København
Fra : jonas_3434
Vist : 3146 gange
100 point
Dato : 03-08-08 14:55

Jeg vil gerne have forslag til en endagstur med udgangspunkt i Københavnsområdet. Dvs. turen starter og slutter i København men behøver altså ellers ikke foregå her.

Øvrige betingelser:
Skal kunne nås med offentlige transportmidler.
Skal indholde naturoplevelser.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-08 15:00

Hvad med en sejltur til Flakfortet

http://www.sparshipping.dk/00317/

Eller en tur på bakken/dyrehaven

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 03-08-08 15:02

Hvad med Erimitage i klampenborg...

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 03-08-08 15:03

og link om stedet/omrødet.. - http://www.kongper.dk/dyrhav.htm

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-08-08 16:02

Hvordan syns du selv det går tinolarsen - 38 anullerede spørgsmål

Citat
Dato Pnt Spørgsmål Gruppe

1 19-05-08 100 Fjerne linieskift (2) Navision

2 24-04-08 100 Nye baner i COD 4 (1) Computerspil

3 31-01-08 100 Udskrivning af samme faktura.. (5) Andet erhverv

4 19-01-08 50 PS3 spil fra USA (1) Computerspil

5 04-10-07 75 Kladdekontrol i Dynamics 4.0 (1) MS Windows

6 12-09-07 30 Musik til julefrokost (9) Musik

7 20-06-07 100 Lønforhandling IT-branchen (15) Andet job

8 26-05-07 100 Camping i Spanien og Frankrig (5) Feriesteder

9 08-05-07 100 Forsikring - stenslag (16) Biler

10 30-04-07 100 Forskel på en 307 90/110 HK (8) Biler

11 26-04-07 100 Fujitsu-Simens Pocket LOOX N10 (3) Andet hardware

12 03-04-07 100 Pris på en Dauhatsu Charade (5) Biler

13 08-03-07 100 Ny firmabil - hvilken en? (14) Biler

14 03-03-07 100 Bil forladt/efterlyst?? (5) Biler

15 19-02-07 100 Dødt batteri (17)

16 09-02-07 100 Omlægning/sammenlægning af lån (5) Økonomi

17 06-02-07 100 Diæter - om skattefri rejse. (7) Selvangivelse

18 30-01-07 100 Se tv fra bærbar... (3) Pc'er

19 21-01-07 100 Vand i Vejle midtby (1) Andet rejser

20 06-01-07 100 Vente tid på sms (9) Mobil-Telefoni

21 13-11-06 100 Sendt besked kan ikke slettes? (4) Mobil-Telefoni

22 15-10-06 100 Befordringfradrag (5) Told og Skat

23 07-10-06 100 Bowling - point (5) Sport

24 14-08-06 100 Seværdigheder omkring Holbæk (6) Rejser & Udflugter

25 14-08-06 100 MicroSD kort til Nokia 6233 (2) Mobil-Telefoni

26 04-08-06 150 Fujitsu-Siemens Pocket LOOX N1 (1) Andet hardware

27 21-05-06 50 Problem med usb lader til Qtek (3) Mobil-Telefoni

28 10-03-06 50 Kontraktansat (1) Jobsøgning

29 02-01-06 100 Sony dvd afspiller kodefri?? (4) Film

30 02-01-06 100 Sone dvd afspiller kodefri?? (1) Film

31 05-10-05 100 Leje for en kammerat (7) Andet penge

32 05-10-05 100 Daihatsu Charade - startproblemer (3) Biler

33 09-11-04 100 Hjælp til køb af ny pc? (12) Pc'er

34 22-08-04 20 Hjælp til køb af bærbar pc (2) Pc'er

35 17-02-04 50 Tandrem på Daihatsu (6) Biler

36 28-10-03 30 Ændre skriftype ved hjælp af en "dropd... (1) Java Scripts

37 17-05-03 30 Antenner til dr og tv2 (1) Andet hardware

38 03-03-03 40 Yamaha Surround (1) Andet hardware

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-08 16:06
Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 03-08-08 16:22

Ja hvordan synes du selv det går klumme.. 38 anullerede spørgsmål

Kan ikke se hvad det har med "endagsture fra København" og gøre..

Citat
# Dato Pnt Spørgsmål Gruppe

1 12-04-08 100 Blir Villy udenrigsminister ? (9) Smalltalk

2 05-02-08 10 Ikea sælger biler ??? (3) Vittigheder

3 01-12-07 100 Lokumsbrædtets fortrædelighed (2) Filosofi

4 28-10-07 20 Sex bl.a (1) Sexualitet

5 13-09-06 10 Ville det ske for Marianne Jel (29) Smalltalk

6 21-08-06 100 Kontanthjælpsmodt = nasserøve (303) Socialpolitik

7 10-08-06 10 Guud sikke dog en rødstrømpe (23) Sexualitet

8 04-05-06 200 Hemmelighedens forbandelse (5) Smalltalk

9 09-02-06 10 Advarsel (1) Misbrug

10 27-01-06 50 Det er Fair forsikring goddag (1) Smalltalk

11 06-01-06 10 Har jeg ret?? LOOL (1) Smalltalk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-08-08 16:29

Roskilde Domkirke.

Og hvem gider svare hvis du annulerer spørgsmålet. Hvis du gør det, er det sidste gang jeg svarer på et af dine spørgsmål. Og sådan tænker mange. For man føler sig så dum når man hjælper og spørgsmålet så bliver annulleret.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-08-08 16:30

Nej selvfølgelig kan du ikke det. Du kan heller ikke se at det er noget svineri, at du bare anullerer dine spørgsmål, når mange brugere har brugt tid i forsøg på at hjælpe dig. Jeg har læst flere af dine spørgsmål igennem og der er adskillige kvalificerede svar.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-08 16:33

Jeg tror altså jonas bliver skuffet når han ser, at alle de mails han modtager, ikke er forslag til oplevelser

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-08-08 16:36

Jaaa Nordsted, men man må nappe de asociale bumser når de er der. Jeg håber Jonas tilgiver.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-08-08 16:48

Citat
men man må nappe de asociale bumser når de er der

Er du nu ude med riven igen klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-08-08 17:01

Ja har du noget du skal ha revet?

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 03-08-08 17:13

Citat
Nej selvfølgelig kan du ikke det. Du kan heller ikke se at det er noget svineri, at du bare anullerer dine spørgsmål, når mange brugere har brugt tid i forsøg på at hjælpe dig. Jeg har læst flere af dine spørgsmål igennem og der er adskillige kvalificerede svar.

Det er du jo også den rigtig til at vurdere klumme...

Jeg gør sku hvad jeg kan, så håber engang at jeg kan blive en af de "hårde" brugere her på kandu...

Kunne jo også bare oprette et nyt login, men det er vel og gå til "yderlighederne" - og vil sikkert blive mindre accepteret, end mine annulerede spørgsmål..

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 03-08-08 17:17

En sejltur på Mølleåens kanaler og søer - Lyngby sø / Bagsværd sø / Furesø
http://www.baadfarten.dk/
Og som forslag at starte i Lyngby med første båd og købe en heldags billet.

Ps. Jeg brugte en hel dag i fredags incl. noget spisning.

Busser og tog .......................og 10 min gang.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-08-08 17:23

hvad med staden altså christiania, de jo ved og rive lortet ned så det var måske værd og se nogen narkomaner inden de er væk.
Det ligger lige i starten af amager hvis du kommer inden fra hovedbanegården og tager bussen ud til amager.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-08-08 17:34

Slut tino. Men nu er du OBS på det. Tråden er til Endagstur fra København

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-08-08 17:40

Synes ikke der er nogen grund til at moralisere, eller bruge livet på at kontrolere om andre gør noget jeg ikke kan lide
Kandu har udviklet sig forfærdeligt pga enkelte brugere - mit bedste forslag, udeluk dem - det er derfor funktionen er der....

Nå, men mht spørgsmålet, så kommer det an på hvem turen skal arrangeres for.
Er det børn, familie fra det mørke jylland, udenlandske turister, eller bare dig og fruen?

Et par af vores foretrukne:
Frilandsmuseet - smuk gåtur fra sorgenfri station og gratis adgang.
Tivoli - et årskort koster ca 180,-
Bellevue der kan kombineres med Dyrehaven, bakken, Eremitagen. bellevue er et større område som Arne Jacobsen har tegnet og mán kan både nyde stranden, teateret og lejlighedsbebygelsen.
Dragør gamle by med havnen - evt også en tur på stranden.
Gilleleje - samme som Dragør.
Furesøen er også skøn at gå rundt om - evt tage båden et par stop bare for at gøre det. Der er også kanoudlejning.
Louisianna hvis i er til kunst og kultur - se kulturnauten.dk for flere forslag.
Frederiksberg have er skøn men...
Vores favorit er Zoo

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 03-08-08 17:51

Fredriksborg Slot med deres store samlinger og slotskirken er overset af mange og et fantastisk udflugtsmål.

Der er så også mulighed for en tur i rokoko haven som blev istandsat i 1996 og nu er ved at tage form for alvor.

Tog til Hillerød og så en lille gåtur man kan eventuelt tage videre til Helsingør og Kronborg hvis man magter flere slotte på en dag.

Ellers er Zoo med nyt elefanthus og mange nye anlæg absolut en tur værd.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-08-08 18:08

Hvad er grunden til at du anulerer så mange spørgsmål, når folk bruger tid på dig til at prøve at hjælpe dig. Skider du bare på dem og anulerer, eller hvad er det?
alimak

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 03-08-08 19:25

Hvad er det lige der hyles over???

At nogen ikke har fået 18 i øvrigt værdiløse point?

Læs spørgsmålet brug svarene hvis i kan bruge dem til noget. Kom med jeres eget indspark hvis i har noget at sige og glem så de point og al den tøsefornærmethed.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-08-08 19:55

Thomas.Haugaard

Klap nu i dit fjog. Det har IKKE en skid med point at gøre....FAT DET DOG!!!!!!!

Det handler om at andre Kanduer bruger en masse tid til ingen nytte. FES DEN SÅ IND????????

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 03-08-08 20:27

Klumme har det ikke noget med point at gøre???

Hvordan kan du vide at svarene ikke har gjort nytte?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-08-08 22:38

Citat
Ja har du noget du skal ha revet?

Det kommer an på om du har lange negle ??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-08-08 22:40

Nej, mine negle er ikke lange *SS*

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-08-08 22:44

Citat
Klumme har det ikke noget med point at gøre???
NEJ

Citat
Hvordan kan du vide at svarene ikke har gjort nytte?
Det kan jeg heller ikke vide, men hvis det er tilfældet, så fatter jeg ikke en dyt af, hvorfor sp. er anulleret. Det er meget brugt på Kandu, at man lukker spørgsmålet, når man har fået et svar, og ikke bare anullerer det. Har du problemer med at forstå det??

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 04-08-08 07:40

Klumme ja forklar venligst hvordan det ødelægger noget for nogen at spørgsmålene annuleres i stedet for at de lukkes med uddeling af point altså bortset lige for dem der gerne vil have point.

Svarene kan jo gøre nytte hos mange andre end den der har stillet spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-08-08 08:06

Citat
ødelægger noget for nogen
SIG MIG HR. STAMJAKLENBORG, ER DU FATSVAG??

DET HANDLER STADIGVÆK IKKE OM POINT, MEN OM DEN TID DER GÅR MED AT FINDE ET SVAR FOR EN BRUGER. ANULLERER VEDKOMMENDE BARE DYBT ASOCIALT SPØRGSMÅLET, HAR DEN HJÆLPENDE BRUGER SPILDT SIN TID, DA MAN SOM OFTEST GERNE VIL HAVE LIDT ANERKENDELSE OG TAK. AT DER SÅ OGSÅ FØLGER POINT MED...TJAEEE SÅDAN ER REGLERNE NU ENGANG, OG SPØRGSMÅLSSTILLEREN FÅR JO IKKE POINT TILBAGE ALLIGEVEL. DETTE GÆLDER KUN FOR SUPERBRUGERE, I DET ALM. BRUGERE IKKE FÅR EN DYT.

NU HAR JEG SKREVET MED STORE BOGSAVER OG FEDE TYPER, OG HÅBER SÅ AT DU HAR FATTET BARE LIDT. HAR DU IKKE, SÅ FORLAD EMNET, FOR SÅ KOMMER DU ALDRIG TIL AT FORSTÅ DET ALLIGEVEL

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 04-08-08 10:17

ALTERNATIV....

lej en bil
fx. http://www.google.dk : biludlejning

i bil er der næsten INGEN steder i dk der er længere væk end et 'smut'
alt kan nås næsten indenfor to timer

på grund af blandt andet alle de nye broer der er kommet
i
og omkring danmark er
landet blevet så lille
man smutter bare lige 'hen', 'hist og pist' - dejligt
fx. århus - københavn på ca. 2 timer
der er snart ingen steder der er mere end højest et par timer væk
uanset hvor man befinder sig som udgangspunkt

og
en flybillet kan også købes som ENDAGS ture
fx. http://www.google.dk : fly+endagstur
med de muligheder som internettet byder
ja - så er der endnu flere grænser der nedbrydes
vi kan jo næsten komme hele verden rundt -
og stadig på et split sekund
( i hvert fald via internettet )

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 04-08-08 10:19

,,, med venlig hilsen fra en glad bilist

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 04-08-08 10:24

ps. og hvis du har fx. campingvogn
så er du næsten hjemme selvom du er ude

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 04-08-08 10:37

ALTERNATIV ...
drop 1dags turen og campingvognen
og snup chancen og tag en overnatning hos tante oda og onkel kurt

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 04-08-08 13:32

Klumme "gerne vil have lidt anerkendelse" og et klap på hovedet måske.

Sig mig er du vådligger?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-08-08 13:43

Citat
Klumme "gerne vil have lidt anerkendelse" og et klap på hovedet måske

Nej NU stopper det
Det er ihvert tilfælde ikke det klumme vil !!
Hvis du følger bare en smule med vil du kunne se at klumme ikke er superbruger .
Og som følge deraf heller ikke modtager nogle point selv om de bliver tildelt ham.
Dem der giver klumme point spilder dem bare.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-08-08 14:09

Pia.... Tak for supporten, men denne klaphat haugaard, fatter ikke en skid af hvad der foregår. Han er dum som et bræt og kedeligere end krydsfinér. Prøv at kigge på hans profil, så kan du på hans uendeligt bøvede fjæs se forklaringen på hans adfærd. Med disse lavt siddende ører og epicantus ville det ikke forbavse mig, hvis han også har løs hud i nakken, hypermobile led og en 4 finger linje i hænderne.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 04-08-08 19:51

Klumme det er et billed af Maslow og det siger vel en del om din intuition.

Pia jeg citerede kun klumme selv så hvad Klumme egentligt vil og ikke vil må indtil videre stå hen i det uvisse.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-08-08 21:53

Båtnakke. Du er pis fyldt med løgn, eller osse kan du ikke læse.

Du skrev;
Citat
Klumme "gerne vil have lidt anerkendelse" og et klap på hovedet måske

Jeg skrev:
Citat
DA MAN SOM OFTEST GERNE VIL HAVE LIDT ANERKENDELSE OG TAK.

Det er edderbroderemig ikke det samme...... tåbelige translokation

Godkendelse af svar
Fra : jonas_3434

Dato : 05-08-08 18:43

Det her bliver vinderen

Der var mange andre gode forslag, men i andre må nøjes med et stort tak. TAK.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-08 18:54

God tur og læg mærke til at de ikke sejler om mandagen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-08-08 20:41

Go tur Jonas, det er en dødlækker tur. Men pas på hvalerne