/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Gear i Patrol
Fra : amlupo
Vist : 398 gange
100 point
Dato : 03-08-08 10:31

Har købt en gl patrol 3,3 turbo diesel til markrace. Der er 2 gearstænger. Med den ene kan man skifte mellem høj 2WD, høj 4WD, neutral og lav 4WD. Jeg er helt nybegynder med 4WD og vil gerne vide om man kan skifte helt som man vil med denne gearstang eller man skal holde helt stille, eller om bilen må rulle når man skifter. Vil jo nødig ødelægge noget
Mvh Martin

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 03-08-08 11:02

Hold stille når du skifter!

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 03-08-08 11:10

Hold stille. Og har du kørt 4WD, bør du bakke for at løsne navene foran. Bare et par meter

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-08-08 11:42

Hvis Du nødig vil "ødelægge" noget bør Du nok holde Dig fra markrace

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-08 11:47

Hver gang du aktiverer gearstangen til høj 2WD, høj 4WD, neutral og lav 4WD, skal du holde stille.

Og du bør så vidt muligt kun skifte gear (de almindelige fremadgående) når hjulene er i ligeud-stilling når firehjulstræk er koblet til, da du ellers meget nemt kan flå kardanerne i stykker på forhjulene

Og så et par råd når du er nybegynder med 4X4.

Når firehjulstræk er koblet til, skal du være opmærksom på, at det er meget sværere at dreje......og at du aldrig bør ha' fingrene inden i ratkransen....rattet kan slå så hårdt, at du eks,. kan få brækket tommelfingeren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-08-08 11:50

...og husk på skidtet har et halvhøjt tyngdepunkt og dermed gerne vil vælte. Og at den måske trækker bedre igennem altmuligt, men bremser mindst lige så ringe som alt mulig andet.....

Men eller held og lykke med det!

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 03-08-08 12:00

3773 : Den bremser faktisk ringere end alt andet . I øjeblikket er der slet ikke bremser på
Tak for svarene alle sammen

Godkendelse af svar
Fra : amlupo

Dato : 03-08-08 12:04

Tak for svaret 3773.
Du var først med lidt mere uddybende svar omkring gearskift