/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
England om 12 dage - intet pas
Fra : Notw
Vist : 3330 gange
20 point
Dato : 02-08-08 15:43

JEg har netop i dag fundet ud af jeg skal til England her den 14 august. Muligvis allerede den 13. Jeg står nu i den situation at jeg intet pass har! og kan læse mig frem til at det tager ca 14 dage at få et pas.
De har lukket nede hos kommunen i dag. De åbner først igen mandag men jeg er muligvis udenbys indtil tirsdag eftermiddag!
Kan man på nogen måde få et pas hurtigere?
Eller få et midlertidigt pas?

I så fald at man kan få et midlertidigt skal man så kunne fremvise et gammelt pas? Det er jeg nemlig ikke i besiddelse af!

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 02-08-08 15:49

Det må da være dejligt lig pludselig at finde ud af man skal til England. Min nabo har lige fået et midlertidigt pas, så det kan lade sig gøre. Du må på kommunen på tirsdag.
Torben

Kommentar
Fra : kgdj

Dato : 02-08-08 15:59

Hej, du kan få et midlertidigt pas. man skal ikke vise et gammelt for at rejse.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 30 point
Dato : 02-08-08 16:16

Læs om udstedelse af pas her

http://borger.dk/forside/borger-og-samfund/pas/udstedelse-af-pas

Nu skriver du ikke om du tidligere har haft et pas.

Hvis du har og det er bortkommet, så skal det meldes til politiet.

Under alle omstændigheder skal du betale 600,- kr. for et pas. Det midlertidige pas bliver så ombyttet med et "rigtigt" pas, når du kommer hjem , hvis du ikke har nået at få det før du rejser.

Citat
Midlertidigt pas (nødpas)
Hvis du ikke allerede har et pas, har du ikke medbragt passet, eller er dit pas udløbet for mere end to år siden, kan der udstedes et midlertidigt pas (nødpas). Dog kun når du ikke kan nå at få et egentligt pas. Nødpasset har nogle begrænsninger, som du skal være opmærksom på. Det udstedes kun for den periode, du er på rejse - og maksimalt et år. Der er lande, som fx USA, der ikke godkender nødpasset til indrejse. Prisen er den samme som for det almindelige pas.

Nødpas kan i særlige tilfælde udstedes på politistationerne i følgende lufthavne: Billund, København og Tirstrup samt ved grænseovergangen i Padborg. Endelig kan de danske ambassader i udlandet udstede nødpas, hvis du mister dit pas i udlandet - det kan du læse mere om under afsnittet "Mistet pas" ovenover.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-08-08 16:17

Citat
Midlertidigt pas (nødpas)
Hvis du ikke allerede har et pas, har du ikke medbragt passet, eller er dit pas udløbet for mere end to år siden, kan der udstedes et midlertidigt pas (nødpas). Dog kun når du ikke kan nå at få et egentligt pas. Nødpasset har nogle begrænsninger, som du skal være opmærksom på. Det udstedes kun for den periode, du er på rejse - og maksimalt et år. Der er lande, som fx USA, der ikke godkender nødpasset til indrejse. Prisen er den samme som for det almindelige pas.

http://borger.dk/forside/borger-og-samfund/pas/udstedelse-af-pas#midle

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-08 16:45

Jeg var i en lignende situation for 2½ år siden......havde forlagt passet. Jeg kunne så hente nødpasset to dage efter hos politiet som havde opgaven dengang.

Husk et billede hvor det ene øre kan ses, i en fotoforretning tager de det helt rigtige.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-08 16:47

Iøvrigt bliver et nødpas lamineret lige så godt som et ægte og ikke bare med hæfteklammer.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-08-08 16:55

Du kan få det lavet på en time os politiet i Københavns lufthavn

Godkendelse af svar
Fra : Notw

Dato : 03-08-08 12:12

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-08-08 18:47

Selv tak, håber at du får en god tur til England