/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
vasketøj laver numre med mig
Fra : atie
Vist : 779 gange
100 point
Dato : 02-08-08 11:01

Hvordan kan det være at når jeg vasker mit tøj og der er et dynebetræk med i vaskemaskinen, så ender alt det andet vasketøj inde i mit dynebetræk. når vasken er færdig. Hvordan finder det vej derind . Og hvorfor hvis der er 2 dynebetræk med i vasken ligger det så kun i det ene og ikke fordelt i hvert sit dynebetræk.. altså jeg mener det er da svært, det er jo ikke ligefrem sådan at hullet i betrækket står vidt åben.. Det kunne da være sjovt om nogen kloge hoveder har fundet ud af hvorfor..
Hilsen Atie

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 02-08-08 11:09

Læs denne tråd http://www.kandu.dk/Spg124281.aspx , men det koster 18 point.

Der blev vist ikke fundet det optimale svar.

Du er ikke den eneste, der er ude for, at vasketøjet samler sig i et dynebetræk.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-08 11:24

Murphys lov....

Vær kun glad for at at vaskemasinen ikke også binder bændlerne sammen.

Vask tre dynebetræk samtidig, og ikke andet i maskinen, så skal Du kun lede i et eller to af dem for at finde resten.....det er arbejdsbesparende.
Hvis eet dynebetræk så fordeler sig i de to andre var det nok på tide at købe et nyt...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-08-08 11:32

Ja - Indtil vi fandt ud af det her i famillien - - - Nej vi fandt egent ig ikke ud af noget som helst_ Konen brokkede sig over at jeg aldrig sendte mere end een sok til vask! Jeg skubbe sokkerne sammen parvis. Det vidste jeg. Hun købte nye sokker til mig jævnligt i lang tid. Hun kaldte på mig når hun tømte maskinen. Der var meget tit kun en sok! De kan jo i hvert fald ikke skylles ud med vaskevandet! En dag konen vendte et pudebetræk, faldt der en sok ud! - - det viste sig at især dynebetrækkene var eminente sokkefælder. Nogle af dynebetrækkene lukkedes forneden. Man forestiller sig at de ligger delvis sammenkrøllede i maskinen; Alligevel ender sokken helt oppe i den øverste ende af betrækket og det var sket mange gange! - - Man synes at en enkelt gang kan det ske ved tilfældighedernes spil, men!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-08 11:42

Den med at skubbe sokkerne sammen lærte jeg også af en proper husmor jeg engang boede til leje hos, men det gider jeg ikke nu.

Køb ogsåaltid mindst 2 par af den samme sok, det er mere økonomisk hvis een sok bliver til en golfsok.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-08-08 11:47

Jeg viste min kone Luffe A s indlæg "Vør glad for at maskinen ikke binder bændlerne op" Hun siger at, det gør vores vist nok. Hun havde knyttet bændlerne på dynebetrlkket, alligevel var der dmuttet en sok ind og dynebetrækkets bændler var knyttet igen - godynok med knuder der ligner dem min kone knytter - Meen!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-08-08 13:06

Alle - og jeg mener alle - mine trusser har altid vrangen ud efter vask, selvom de vendte korrekt før vasketuren....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-08-08 13:14

Citat
mine trusser har altid vrangen ud efter vask

Hvad med sokkerne ?? Jeg har ikke fået lært manden at vende retten ud inden han smider dem til vask !!!!
Men bortset fra det har jeg syet knapper i vores betræk og har ikke haft problemer siden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-08-08 13:22

Camillasmoster

Så blev dine trusser da vasket på både yder/inderside .... det er da ikke så ringe endda

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 02-08-08 13:23

>>> piaskov : jeg har knapper i mine dynebetræk og tro mig der er altid noget der får puttet sig derind alligevel

og hvis det er manden i huset der skal vaske tøj som kommer det ikke kun ud på vrangen det har også fået en anden farve hihi

god weekend til jeg allesammen

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-08 13:28

Trusser.....
De snore I trisser rundt med i dag har da hverken for- eller bagside.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-08-08 13:29

Citat
og hvis det er manden i huset der skal vaske tøj

Det er det sidste han får lov til herhjemme

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-08-08 13:30

Citat
jeg har knapper i mine dynebetræk

Husker du så at knappe dem FØR du kommer det i maskinen ???

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 02-08-08 13:32

haha ja det samme her ,

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 02-08-08 13:33

ja piaskov sommetider glemmer jeg jo nok at knappe dem allesammen , det kan jeg nok ikke komme udenom

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-08-08 13:38

Citat
det kan jeg nok ikke komme udenom

AHA det er der problemet er

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 02-08-08 13:45

ja helt sikkert. den smutter engang imellem for jeg syntes der så mange knapper og så får jeg ikke taget dem allesammen hehe ( dovenskab når det er bedst )

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-08-08 13:59

ans - du har sq ret - dobbeltrene

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-08-08 14:14

Det er fordi du ikke retter dit dynebetræk ud, inden du smidder det i vaskemaskinen...

Hvis det bare er foldet rundt som et kondom er rullet op, venter det jo bare på en klump tøj...

når du smider det i vaske maskinen kan man også kaste få dele ind ad gange, bare at skubbe en stor klump tøj ind, medføre nogle gange dårligt faskeresultat...

vh ben

Kommentar
Fra : atie

Dato : 02-08-08 15:03

Citat
Det er fordi du ikke retter dit dynebetræk ud, inden du smidder det i vaskemaskinen...
Næ du denne her gang var de lagt pænt sammen for jeg skulle prøve om det var fordi jeg bare smed dem ind. Nej da fik jeg da tørt på, der skete det samme som altid og det er skide irreterende med 5 par trusser, undertøj og de lange underbukser, 2 pudevår, 1 dynebetræk, lå alt sammen inde i det andet dynebetræk som jeg så næsten ikke kunne få ud af maskinen for det var som en stor sæk.. Men nu mangler jeg lige løsningen på hvorfor det gør det. Ja og alle trusser vender på vrangen. Selv dynebetrækkene som ingen bændler har men knapper de vendte også på vrangen. hi hi det er da sjovt.
men hvor har jeg dog siddet her og grint af alle de fantastiske sjove indlæg, det er det hele værd.
min mand han får også undertøjet lyserødt når han vasker for han putter det hele sammen, så tvinger jeg ham til at gå med det lyserøde. Han er skide nuttet i lyserødt..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-08 16:36

Apropos husholdning....

Hvorfor ligger der altid en teske tilbage i opvaskevandet når man er færdig ???

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-08-08 16:58

Hvis det er problematisk så bind snorenes så du lukke dit dynebetræk.

Min holdt op med at kravle sammen da jeg lade dem ind hver for sig...

Men selvfølgelig... hvis man tror på Gud Morphy eller noget andet, ligger de naturlige forklaring jo fjernt...

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 02-08-08 17:08

ja atie, det har virkelig været underholdende at læse alle indslagene ligesom den anden tråd forleden dag som ans henvender til den var også vildt underholdende.

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : atie

Dato : 02-08-08 19:52

Citat
Læs denne tråd http://www.kandu.dk/Spg124281.aspx , men det koster 18 point.

Der blev vist ikke fundet det optimale svar.
JA Ans.. Var inde og kikke, ja her på kandu, kan man ikke være sikker på om andre har stillet det samme spørgsmål. Nå men jeg fandt da en del jeg deler samme skæbne med og det var også sjovt at læse alle de indlæg der.

Godkendelse af svar
Fra : atie

Dato : 02-08-08 19:53

Tak for svaret ans. Æren tilfalder dig.
god søndag ...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-08-08 20:25

Selv tak

Spørgsmålet er, om den optimale forklaring findes

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-08-08 07:48

atie se mit spørgsmål under smalltalk: To sjæle En tanke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-08-08 10:14

svendgiversen

Da atie har lukket spørgsmålet, modtager hun ikke flere mails til denne tråd.

Du kan sende et privat indlæg.