/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
England
Fra : Basse8435
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 02-08-08 01:40

Hejsa

Skal ringe til england

Men hvem skal betale..

Skal jeg eller den jeg ringer til

Kommentar
Fra : Tkryhlmann

Dato : 02-08-08 02:15

Er det et dansk nummer du skal ringe til?

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 02-08-08 02:16

Ja det er et dansk nummer..

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 02-08-08 05:57

Du betaler den normale takst for at ringe til et dansk nummer, og den person der har taget sin mobiltelefon betaler udlandstaksten.

Indenfor EU betaler man 2,55 pr. minut for at modtage et opkald og 4,00 pr minut for selv at ringe internationalt.

Grunden til at det er sådan er, at du jo ikke på forånd kan vide hvor den telefon du ringer til befinder sig, og dermed kan man heller ikke pålægge dig afgiften.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-08-08 12:15

For et par år siden havde vi nogle bekendte i USA vi brugte Skype, det er gratis for begge parter.
http://www.skype.com/intl/da/

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-08-08 15:43

Skyoe er fremragende hvis man er der i længere tid hvilket det ikke tyder på når man beolder sit danske nummer.

endvidere virker Skype jo engang bedst på computere

Du kan godt installere Skype på visse mobiler, men vis du roamer på dataforbindelsen bliver det nogle dyre samtaler

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-08-08 17:04

Det er sikkert rigtigt, jeg har alrig brugt Skype på andet end computeren; men den har folk eterhånden med overalt.

Godkendelse af svar
Fra : Basse8435

Dato : 16-08-08 03:38

Tak for svaret Kortoververden.