/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Hvilke kansas buks bruges
Fra : hyggemor
Vist : 2651 gange
200 point
Dato : 01-08-08 18:52

Nevøen skal starte som mekaniker og skal første dag på TEC stille op i arbejdstøj og sikkerhedssko.

Jeg skal derfor bruge:

Link til kansas bukser (der bruges når man er mekaniker). Ligesom murerne bruger hvide - hvilken farve bruger mekanikere så?

Link til sikkerhedssko (der bruges når man er mekaniker). Gerne a la gummisko/kondisko.

Please

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 01-08-08 19:01

Arbejdsbukserne er bare nogle han ikke har noget imod at blive ødelagt, det er nødvendigvis ikke Kansas, min søn startede bare med nogle aflagte cowboybukser, og senere købte han nogle mere proff, i vores trælast (grå med sort)

Sikkerhedsskoene, skal være så lette og bøjelige som muligt, dvs til skoleopholdet skal det vel bare være nogle han kan holde ud, for når han kommer i lærer, får de arbejdstøjet.... det gjorde min søn de to steder han var/er

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-08 19:03

Her er et link til kansas, der er også sikkerhedssko

http://www.kansas.dk/produkter/produktkatalog/se-alle-produkter/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-08 19:21

Sikkerhedsskoene, bruges kun når de har værkstedsdage, så han skal bare have dem med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-08 19:27

Jeg spurgte lige sønnen for at være helt sikker

Han skal som sagt bare have nogle bukser på, som han trives i, men SKAL have sikkerhedssko med.

Når han så får en lærerplads, giver værkstedet ham det "autoriserede tøj"

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 01-08-08 19:38

hejsa

på mit arbejde bruger mekanikerne enten mørkeblå eller mørkgrå/sort. dem der bruger den blå er kansas og den anden er et mærke der hedder mascot.

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 02-08-08 19:45

Jeg kan da anbefale LeBock sikkerhedssko. De er billige og lette. http://www.lebock.dk
Pt. har de sikkerhedsko i div. discountkæder - de vejer flere kilo stykket, så sky dem som pesten. Hvis man ikke er for modebevidst er smækbukser sagen, så er der plads til notesblok og blyanter. En skjorte med store brystlommer kan også gøre det, men jeg synes det er irriterende at alt det i brystlommen hænger ned som dinglepatter, når man læner sig frem. Husk at vælge glødesikre kvaliteter. Det ser så dumt ud, når man tænder ild i sig selv med en vinkelsliber.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-08 21:52

Klemme2006.... det er helt korrekt det du skriver, men der er ingen grund til at en elev bruger så mange penge på tøjet på et grundforløb... der er det kun sko'ene der er vigtige

Mester betaler tøjet, når eleven starter på mekanikeruddannelsen

(nogle elever, for slet ikke en lærlingekontrakt,)

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 03-08-08 10:13

Super godt med jeres respons.

Er det rigtigt, at når man har fundet praktik/lære pladsen og er godt i gang - så betaler mester ligeledes for kørekort, eller er det kun hvis man er heldig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-08 10:17

Jeg tror kun det er når man er heldig, men jeg kan ikke svarer dig præcist............meen mestrene udvælger oftest dem der HAR kørekort inden de bliver ansat.

En mekaniker uden kørekort, er desværre ikke meget bevændt, da de ikke kan prøvekøre de biler de har repareret

Prøv om der står noget i dette link vedr. kørekort

http://www.ug.dk/Vejledningsportal/Elementer/S%c3%b8gesider/Friteksts%c3%b8gning.aspx?FullTextSearchStr=mekaniker

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 03-08-08 10:31

tak for linket Nordsted - her har jeg været omkring flere gange

Nu bliver knægten først 18 i slutning af 2009 og grundforløbet er slut i starten af 2009. Så hvis mester ikke ansætter elever der ikke har kørekort - så ser det da skidt ud for knægten

Knægten må ud og købe nogle billige buks (modedreng, så de han har pt. - vil han ikke bruge) og så tjekker vi op på sikkerhedsskoene snarest. Her er Klemme2006's kommentarer ganske anvendelige mht. discount.

Igen står man i et dilemma - hvorfor kan man ikke fordele point blandt svarene

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-08 10:46

Han må gøre sig rigtig nyttig, når han kommer i praktik, så kan det da være de gerne vil have ham i lære

Når han skal søge praktikplads, er det en god ide, at møde op personligt, og så rigtigt mange steder,
det gjorde min søn, og han var så heldig, at han havde frit slaw mellem tre lærepladser, desværre valgte han forkert, og efter et år ville han bare væk, han fandt selv en ny plads men havde forinden spurgt Dansk Metal, om han kunne flytte læreplads.

Idag er han et super godt sted, og trives ... han snakker biler konstant

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-08 10:46

Vedr. kørekort, så prøv at ringe til Dansk Metal

Godkendelse af svar
Fra : hyggemor

Dato : 03-08-08 11:17

Når jeg skal vælge bliver det Nordsted1 der løber med point. Her har jeg vægtet den hurtige tilbagemelding både på indlægget men også min tillægsspørgsmål.

Tusind tak for respons

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-08 11:24

Jeg håber inderligt, din nevø får en læreplads efter sit første skole og praktikophold, men lykkedes det ikke i første omgang, må han ikke miste modet.

På "vores" skole, kan mange elever have deres første praktikophold, hvis det ikke lykkedes dem selv at finde et sted.

Dvs så er der længere tid at løbe på, til at finde lærepladsen

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 03-08-08 19:53

så lige at lidl havde sikkerhedssko. Sort læder - ikke spor sneakeragtige. Str 42 vejer 1260 g/par. Det er lidt tungere end disse, (ttp://www.d-s.dk/product1650.html ), men så koster de altså også under 200 kr. PÅ den anden side koster det mindre en to kroner om dagen at gå i de sko man helst vil ha'.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 04-08-08 20:30

Tak klemme2006

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 13-08-08 21:02

Og så er Aldi på banen med sikkerhedssko, 199.- , oliebestandig sål, blød værnebund, fornuftig vægt. http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_33/OFF14.SHTML. Har selv købt et par.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 14-08-08 18:57

Takker klemme - Har lige g.d. været et tur i Bauhaus og købt sikkerhedssko. Men måtte ofre lidt mere. Buks blev købt i Harald Nyborg (ganske pæne og brugbare). Så nu er de købt og tankerne er allerede væk. Een mindre ting at stresse over.

Jeg stresser over for mange ting i hverdagen så jo hurtigere jeg får tingene af vejen, jo bedre har jeg det. Han skal starte på mandag.

Citat
Nevøen skal starte som mekaniker og skal første dag på TEC stille op i arbejdstøj og sikkerhedssko.
ved ikke hvorfor jeg fik skrevet nevø. Det er altså sønnike

Også en stor tak til Nordsted1 for at være opmærksom