/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Prøv lige at checke denne ÅØP
Fra : 3773
Vist : 1046 gange
100 point
Dato : 01-08-08 09:31

https://ssl.folkia.dk/

Ikke engang HA er vist så dyr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-08-08 09:39

Man har da ALTID forsøgt at "platte" folk i nød......

Hvad er spørgsmålet ???

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 01-08-08 09:42

citat fra deres side...:
Årlig omkostning i procent (ÅOP)
ÅOP er konstrueret til at beregne årlige omkostninger i procent for et lån. For lån med en løbetid under 1 år fremskriver ÅOP beregningen i princippet omkostningerne, som om man foretog et nyt lån, hver gang det forrige udløb - dvs. ca. 12 lån på ét år (for et lån på 30 dage). Generelt gælder det at små lån, eller lån med en kort løbetid ”straffes” ved beregningen af ÅOP, på grund af den måde formlen er konstrueret på.

Låner man eksempelvis kr. 100 i 1 dag og skal betale kr. 2 i gebyr - så giver ÅOP-beregningen en ÅOP på 137.641% - hvilket øjensynligt ikke giver forbrugeren et bedre overblik end på forhånd at kende sine fulde låneomkostninger på 2 kr. At anvende den årlige omkostning i procent som sammenligningsgrundlag mellem forskellige lån risikerer derfor at blive misvisende, jo kortere løbetiden er. For Folkias mikrolån på 1.000 kr er ÅOP'en 2.334% og for mikrolånet på 2.000 kr er ÅOP'en 1.081%.

Vi stræber altid efter at være så tydelige som muligt i prissætningen af vores lån. Derfor mener vi det er bedst, at angive prisen i Kr. og øre, men vi vil også gerne angive den årlige omkostning i procent, fordi det er en almindelig måde at sammenligne forskellige lån på. Uanset hvad ÅOP'en er, kan du være sikker på at din omkostning i kr. og øre er præcis hvad vi skriver - Hverken mere eller mindre.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-08 09:42

Intet spørgsmål, men vil du gerne BL'es pga ævl Refi? Bare en tråd til diskussion af optrækkeri og åger.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-08 09:44

Korrekt JensT. Men banken kan fandeme gøre det billigere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-08-08 09:51

Citat
men vil du gerne BL'es pga ævl Refi?

Hvis det er dit udgangspunkt for brugere der IKKE har din mening....

Citat
Bare en tråd til diskussion af optrækkeri og åger

Og det består i ??????

Stiftelsesomkostninger har du mere eller mindre på ALLE lån.....

Så korttidslån vil ALTID blive en dyr fornøjelse....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-08-08 09:53

Citat
Men banken kan fandeme gøre det billigere

Det er en PÅSTAND....

Det du tænker på er et OVERTRÆK, men der er ingen stiftelsesomkostninger (papirer)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-08 09:53

Det ved jeg refi. Og ud røg du!

Ikke at du skriver noget usandt, men tonen ikke ønsket her.

Kommentar
Fra : klumme2

Dato : 01-08-08 09:56

Tak for det

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-08 09:58

30 dages bevilget overtræk i banken kan fåes til en brøkdel af prisen

Og der findes flere financieringsinstitutter hvor op til 90 dage kan fåes med ÅØP 0,00% Men udnytter man så deres "fine" tilbud om betaling i små nemme afdrag, klapper fælden og det koster. Men langt fra så dyrt som dette her.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-08-08 14:28

Hvad er dit spørgsmål?
Hvad skal vi brugde den side til?
Er det et godt tip er det forkert placeret.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 01-08-08 16:51

Ja det er trist. Men nogle folk vil bedrages

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 01-08-08 19:28

Tak for svaret piaskov.

Ja det er beklageligt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-08-08 19:42

Små nemme financieringsinstitutioner.......min bare.

Hvis man hopper på et "rentefrit" lån kommer der gebyrer på hver måned, uagtet at der trækkes via PBS + en forsikringspræmie i tilfælde af at man skulle krepere.

Folkia.dk må tjene fede penge allerede efter 4 måneder idet der i den tid har kørt offentlig busser rundt overklistret med reklamer for de ågerkarle.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-08 19:47

Folkia er helt klart noget af det grimmeste jeg vist til dato har set. Eneste der er værre er vist Bandidos ÅOP på dummebøder.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-08-08 21:01

Hmm, jeg har hørt at de såkaldte SMS-lån skulle være langt dyrere, de bliver vel også kun tegnet hvis offeret sidder temmelig vissen på en snask og mangler penge til en omgang.......til.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-08-08 12:47

Hej 3773.
Ja du har helt ret.
Det er beklageligt . Men engang imellem tror jeg at folk er så desperate og i pengenød at de ser det som en sidste udvej .
Vi havde en gang nogle venner som lavede det ene "kort" efter det andet for at få råd til at rejse til Thailand på sommerferie hvert år
Det hele endte op med at de hakkede i det resten af året og lånte penge af "vennerne"
Jeg kan hilse dig og sige at de mistede MANGE venner på den konto.