/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Suzuki Swift_2.
Fra : Mosebaek
Vist : 395 gange
200 point
Dato : 01-08-08 08:35

"Æ knajt" har faktisk endelig bestemt sig for Suzuki Swift.Nu er det næste (store) spørgsmål:
Hvilken udstyrsvariant.F.eks.antal døre.Forskel fra 3 til 5 døre: 7000 Kr.Er de givet godt ud.

Vores forrige bil var en 3 dørs.Da tænkte jeg,næste gang skal det være en 5 dørs.Det har vi så nu,men nu kunne jeg godt gå tilbage til en 3 dørs igen. (Sagde nogen vægelsindet).

Det er jo altid de kære penge,det drejer sig om.Man kan jo tilkøbe så meget udstyr,til en "billig" bil,
at det ender med,man ligesågodt ku`have købt en Mercedes Benz.

Altså: Vil han fortryde en 3-dørs model,for at spare 7000 Kr.

VH. Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 210 point
Dato : 01-08-08 08:54

Hvis "A knajt" har børn i lift, eller udsigt til dette er det en stor fordel.
Personligt siden jeg har haft den første bil med 4 døre har jeg ikke haft andet, jeg syntes der er så mange fordele. Så "A knejt" skal da ofre de ekstra penge, jeg vil ganske givet tro at når den skal udskiftes er den også lidt mere værd, og i mellemtiden har det haft mange praktiske formål.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-08-08 09:20

Nok mulig jeg skal råde ham til en 5-dørs (4).Selvfølgelig skal man heller ikke spare de forkerte steder.Jeg tror også han skal vælge metal-lak.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-08 09:20

5 døre er nu rarest. En ting man ikke tænker på er, det er betydeligt mere bøvlet at nå sikkerhedsselen i en tre-dørs. Så for mit vedkommende er 5 dørs simpelthen befordrene for hyppighden af sikkerhedssele-brug. Faktisk husker jeg det altid i arbejdsdytten.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-08 09:23

Jeg ville hellere springe metallakken over og istedet ofre en Ditec behandling. Og eventuelt også en gang rustbeskyttelse.

Kommentar
Fra : LouisaSverige

Dato : 01-08-08 09:28

Har selv haft en Swift og fortrød absolut ikke at jeg lagde de ekstra penge til 5 døre, der er lidt bedre benplads på bagsædet i en 5 dørs end der er i en 3 dørs.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-08-08 09:33

Citat
Jeg ville hellere springe metallakken over og istedet ofre en Ditec behandling. Og eventuelt også en gang rustbeskyttelse.

Jeg troede egentlig,prisen til metallak var givet godt ud.Er den ikke stærkere mod f.eks. stenslag.
Jeg ved godt den er vanskeligere at reparere.
Er de fleste biler ikke med metallak,nu om stunder ???

Mosebaek.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-08 09:40

Det tror jeg da. Og ville da også helst ha' begge dele. Altså metallak OG ditec (og 5 døre).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-08 12:08

Alle tre altså!

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-08-08 22:20

Tak for svaret stilkene.Det bliver en med fire døre.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-08-08 07:30

Tillykke med den.