/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Pgo t-rex olieblander
Fra : bkr48
Vist : 808 gange
100 point
Dato : 31-07-08 17:02

Kan nogen fortælle mig, hvordan DIMSEN der blander olien i bensinen den virker. Hvordan kontroler jeg om den virker,bortset fra at stemplet sætter sig.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 31-07-08 18:44

Træk den lille olieslange af nede ved membranen/karburatoren, hold den opad, tør den af så skal olien stige lidt og løbe ud over slangen. Når du:
1. Kør i tomgang max 1/2min,
2. Eller uden motoren i gang, bundgas, og brug kickstarteren 30 gange.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 07-08-08 16:06

Har du lavet en kontrol af hvor tit du skulle fylde olie på og tanke ? normalt går der 40-60 liter benzin til én liter olie..

Er du sikker på at dit tændrør ser fint ud, altså at din dyse er stor nok, og at den ikke er tilstoppet eller noget.. for så for knallerten for lidt benzin og spemplet kan så sætte sig på grund af varme..

Min pgo, bruger kun 1,4% i forhold til benzin, hvilket ikke er meget i forhold til andre (måske lidt bekymrende).. men den har kørt 6000 nu uden problemer med cylinder/stempel

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 08-08-08 14:10

Nu har jeg gjort følgende.Som PalleHansen foreslog. Den fungerede godt nok??.Men eftersom stemplet ialt har sat sig fire gange, er dimsen der tilsætter olien,stadigt under mistanke. Angående dyseren,startede med str.90--tændrøret sort,gik gradvis ned til den gik godt,og tændrøret var pænt lysebrunt.Endte på str. 82. Har nu afmonteret blanderen, har blændet de to slanger af.Været ved PGO forhandleren, købt den bedste olie han havde, blander nu selv olie/bensin 3%.Håber så det hjælper.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 08-08-08 14:14

3% er lige i overkanten, det skal være 2%..

Håber da det hjælper, ellers er det kølingen du skal have kigget på

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 08-08-08 14:15

dyse 82, så er den da heller ikke helt standard

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 08-08-08 16:29

Bøsningen ved variatoren er fjernet. Den kører mellem 60 og 65. Rullerne vejer tilsammen 36g.Jeg er en lille /stor bamse på 85kg.med smøger.

Godkendelse af svar
Fra : bkr48

Dato : 12-08-08 08:22

Tak for svaret pallebhansen.