/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Grunder til aluminium.
Fra : MonieJacobsen
Vist : 2647 gange
500 point
Dato : 31-07-08 15:27

Kan du hjælpe mig med, at finde en grunder, der kan bruges til matriale på aluminium.
Og som minimum skal kunne tåle 150 Grader.
Har søgt meget på internettet. Men uden held.
Kan du hjælpe mig, gerne med et Web-link.

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 31-07-08 15:37

Hvis det var mig, ville jeg spørge en lokal autolakerer. Enten kan du måske få lov at købe hos ham, ellers kan han sikkert henvise dig til en forhandler

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-08 15:43

Denne hobbyforretning ser ud til at have alt!!!

Tag kontakt til dem i morgen, og forhør dig, om de har primer til aluminium...De har lukket om onsdagen

http://www.model-hobby.dk/

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 31-07-08 15:47

Kan du bruge denne side:
http://www.jariauto.dk/shop/motormaling-198c1.html
I mine dage ved søværnet brugte vi zinkromat, men der er vist siden blevet forbudt.

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 31-07-08 15:53

Til stilkene
Har købt nogle af spray'erne hos jariauto.
Men deres grunder kan kun gå til 110Grader

Mvh
Monie

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-08 15:54

Ups hovsa, det er da torsdag idag, så ring du bare

Frederiksborggade 23 - 1360 København K. - Tlf./fax (+45) 33 14 30 10

Åbent: mandag, tirsdag & torsdag fra kl. 11 - 17, fredag til kl. 17.30 & lørdag kl. 10 - 13

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 31-07-08 15:59

Til Nordsted1

Har kontakte http://www.model-hobby.dk/
Med de havde ikke noget mere.

Mvh
Monie

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 31-07-08 16:07

Hej Igen

Nu satser jeg næsten alt hvad jeg har af Point...

Jeg har som privat hobby- bebardet noget alminium, som jeg skal havde grundet.
Og efter grunderen er tør, skal grunderen kunne tåle 150 Grader.
Gerne et Web-link og bestillingsnummer og helst, at det kan købes på Visa-kort/dankort.

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 31-07-08 16:10

Her er en grunder, der kan tåle op til 425 grader
http://www.arma-tube.dk/Datablade,%20pdf/4268.pdf

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 31-07-08 16:13

Forhandlerens hjemmeside http://www.arma-tube.dk/start.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-08 16:20

Her er også en side, hvor de skriver primeren er varmefast, (og hurtig tørrende) og kan bruges på motorblokke mm, ring og forhør dig om hvor mange grader det præcist kan tåle

http://www.bardahl.dk/Produkter.aspx?GruID=7

Randløv ApS
Esperlundvej 6
8653 Them

Tlf: +45 86847100
Fax: +45 86847627

bardahl@bardahl.dk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-07-08 18:30
Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 01-08-08 10:18

Svar fra T. Hansen

Nej. Det vi har kan jeg ikke garantere holder facaden ved 150 grader.

Med venlig hilsen / Best regards

T. Hansen Gruppen A/S

Dette er hvad jeg har fået af svar ved, at henvende mig direkte via E.mail.
Så hvis der er bogen der kan løse opgaven, vil det glæde mig meget.

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 01-08-08 12:06

Hvorfor skal det absolut være en grunder ?
Hvis du søger på ovnlak eller maling er der mange muligheder.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-08-08 13:32

Hvad en kontormand siger hos THansen giver jeg ikke meget for.
Selvfølgelig klarer en maling der tåler 650grader nok også 150

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 01-08-08 16:41

Hej pallebhansen

Det er en GRUNDER til alminium, der som minimum, skal kunne tåle 150 Grader, når grunderen er tør. Det/den er ikke fundet endnu.

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-08-08 17:10

Hej MonieJakobsen - har du prøvet at kontakte Arma-tube, som jeg foreslog dig?
Citat

venlig hilsen HelleBirgitte

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 01-08-08 17:26

Hej HelleBirgitte
Jeg har Skrevet en E-mail til Arma-tube, men de har ikke svaret mig endnu.

Mvh
Monie

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-08 18:09

Du kan også prøve at kontakte dette firma

http://www.wktnordic.dk/awlgrip-marine/primersealers/?PHPSESSID=bd1f02edcab2d25c43c87500c9aca3e4

Ring til os, hvis du har spørgsmål: 6442 2309.

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 01-08-08 18:23

Til Nordsted1

Har nu skrevet en E-mail til firmaet:wktnordic
Så må der bare ventes

Med venlig hilsen
Monie

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 01-08-08 18:28
Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 04-08-08 13:53

Tak for svaret Nordsted1.

For din store indsats får du de 500 Point.
Men det har ikke ført til, at jeg har kunne skaffe grunderen til alminium, der kan tåle min. 150 grader.

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-08 14:16

Selv tak, men jeg er da ked af, at det ikke er lykkedes for dig.... prøv at søge videre fra googles side, det må da findes