/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP kan ikke starte op
Fra : anyway
Vist : 1267 gange
200 point
Dato : 31-07-08 13:24

Et barnebarn har rodet med min PC. Nu kan den ikke starte længere.
Når jeg starter normalt, går alt planmæssigt til lige før den er færdig. Så kommer flg. fejlmeddelelse:
SAS WINDOW: WINLOGON.EXE Programfejl
Instruktionen ved "0x35434141" refererede hukommelse ved "0x00000000" Hukommelsen kunne ikke "written"
Klik på OK for at afslutte program eller klik annuller for at udføre fejlfinding.

Jeg kan kun vælge OK og så genstarter pc'en med samme fejl igen. Jeg kan heller ikke komme i Fejlsikret. Her genstarter den også lige før den er færdig med opstart.
Jeg har prøvet Repair med xp cd'en med samme fejl til følge.

Da det er min normale komputer, som iøvrigt er opdelt i 3 partitioner, kan jeg selvfølgelig formatere C-drevet, men der er jo altid en hel del som gerne skulle gemmes først.

Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 31-07-08 13:31

Hej

her er et link med det samme problem... det lader til at dit skrivebord referrerer til et baggrundsbillede der ikke eksiterer mere... derfor til du have fat på en "emergency repair disk"
som fx. ERD Commander:

læs denne:
http://support.microsoft.com/kb/196449
det kan dog være en virus:
http://en.allexperts.com/q/Windows-XP-3282/Winlogon-exe-error.htm

http://help.lockergnome.com/general/quot-sas-Window-Winlogon-exe-Application-Error-quot-ftopict45309.html

ERD Commander:
http://www.torrentz.com/c535c38b02491eab8776a9ffa909763bb70adbb6

Håber dette hjælper:
/CaiNe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-08 13:41

Med en ubuntu live CD kan du måske hente filer ud hvis du ender med at skulle formatere den partition.
Ved formation - pas på at den ikke får et andet drevbogstav end C:
Det er bedst at lægge styresystemet på C:

http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 31-07-08 13:46

Når du vil lave Repair med xp cd'en, skal du lade den køre forbi første gang du har muligheden for at reparere, du skal frem til hvor du kan ligge en ny installation oven i den der ligger - spring venligst forbi hvor der står formatere - når den så er færdig, skal du hente alle opdateringer igen. Og enkelte programmer kan blive beskadiget, dem må du så lægge ind igen, men alle dine mapper bliver bevaret.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 31-07-08 13:49
Kommentar
Fra : frostys

Dato : 31-07-08 14:06

Hej

Det er værd at prøve at sætte org disk i og prøve reparer første gang du får mulighed,

derefetr følg anvisning på partion osv. skriv så på c:\> CHKDSK
den vil så køre en scan disk og repear.
Hvis ikke så
Citat
Når du vil lave Repair med xp cd'en, skal du lade den køre forbi første gang du har muligheden for at reparere, du skal frem til hvor du kan ligge en ny installation oven i den der ligger - spring venligst forbi hvor der står formatere - når den så er færdig, skal du hente alle opdateringer igen. Og enkelte programmer kan blive beskadiget, dem må du så lægge ind igen, men alle dine mapper bliver bevaret.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 31-07-08 14:20

axelbjarne -> Jeg har lavet repair rigtigt og http://support.microsoft.com/kb/315341/da giver ikke hjælp. Jeg har afprøvet alle pkt i Fejlsikret og ved godt jeg kan installere XP oven i eksisterende.

Eyvind -> Formatering har jeg tjek på.

frostys -> Jeg prøver lige dit tip

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 31-07-08 14:41

frostys -> CHKDSK fandt fejl, men hjalp desværre ikke på problemet

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 31-07-08 18:47

Eyvind -> Formatering har jeg tjek på. - ja du har ..............men det var også kun for at hjælpe data ud af den partition.

Godkendelse af svar
Fra : anyway

Dato : 01-08-08 00:06

Tak for svaret Eyvind. Jeg formaterede efter at have lavet en install på d-partitionen og gemt data fra C

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-08 19:28

ok