/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Navigation med Decca
Fra : muldvarp1
Vist : 645 gange
100 point
Dato : 31-07-08 11:38

Virker Decca stadig??????

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 31-07-08 11:51
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-07-08 14:20
Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 31-07-08 14:27

Nej, og det var på høje tid, at deccakæderne lukkede ned.
Det var alt for omstændeligt og unøjagtigt - Køb en GPS.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 31-07-08 14:43

Jamen Brokke44 du holder da dit ID i hævd.
Jeg har skam en GPS,men det var kun af nysgerrighed jeg stillede ?.
Der ligger i mine gemmer en Navstar 2000 som virkede ganske fortrinligt på Decca systemet og med god nøjagtighed,så istedet for at sætte den op for at afprøve den valgte jeg at spørge her.

Godkendelse af svar
Fra : muldvarp1

Dato : 31-07-08 14:54

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 31-07-08 16:04

Citat
Jamen Brokke44 du holder da dit ID i hævd.

Jada - ingen "falsk" reklame her

Jeg er fra den tid, hvor Decca var med ure og alskens gøgemøg. Det var møgbesværligt.
Har haft en DeccaNavigator i min båd, og den var jeg ikke særligt imponeret af - specielt i Kattegat/Skagerak.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 31-07-08 16:09

Ps. Med Decca var du jo afhængig af, at du lå et sted, hvor hyperbellinierne skar hinanden med stor vinkel. Hvis ikke var "posenavigation" mere nøjagtig.