/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Huslejereguleringen
Fra : Jongløren
Vist : 597 gange
20 point
Dato : 31-07-08 08:36

Jeg læste den anden dag at huslejereguleringen er til gavn for de svageste. Men skævvrider den ikke markedet og skaberboligmangel. Hvad mener I om det?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-07-08 08:49

spørg vagnr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-07-08 08:51

Han kommer om lidt

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 20 point
Dato : 31-07-08 11:10

Jeg er ked af først at komme til tasterne nu, men må derudover skuffe med, at det har jeg intet kendskab til og heller ingen mening om

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-07-08 11:17

Det behøver du heller ikke have - det bliver godkendt alligevel

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-07-08 11:20

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-07-08 11:32

Det håber jeg da ikke, andre må meget gerne komme til

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-07-08 12:23

Citat
Jeg læste den anden dag at huslejereguleringen er til gavn for de svageste. Men skævvrider den ikke markedet og skaberboligmangel. Hvad mener I om det?

Enhver kompenserende lov, vrider eller trækker unaturligt i vores økonomiske fordeling.

Enhver lov der fordeler midler til overførselsindkomst, vrider eller trækker unaturligt i vores økonomiske fordeling.

Men hvis kun tænker egoistisk, vil love der flytter midler fra andre til en selv føles mest ok og naturligt.

Når vi er fattige eller har få midler går flest mennesker ind for deling af midler og ressourcer.

Når vi er rige vil vi ikke dele det vi selv har arbejdet for at spare sammen...

I Efterkrisårne viste Danskerne en del fornuft i at opbygge landet med udgangspunkt i fordeling af midler.

Al den snak der har være om at sænke Skatten i en tid hvor vi har penge nok til at betale den, viser vi mest tænker på os selv. Var har jo ikke brugt overskudt til at give til Pensionister - men politikerne, kan godt bevilige sig selv mere i løn. Mere til dem der har....

Men når og hvis vi skal betale mindre i skat, skal nogen betale mere, Hvor er den debat... Hvem skal betale for skattelettelser så Direktør Jensen, kan købe en større båd?

Vi snakker altid om vi selv gerne vil have mere for vores penge, men sjælden om hvem der skal betale gildet...

vh Ben

Godkendelse af svar
Fra : Jongløren

Dato : 03-08-08 17:05

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-08-08 17:25

Tak for godkendelsen

Jeg begynder, med venlig hjælp fra Refi og Bentjuul, at overveje om jeg -uden selv at vide det-lider af personlighedsspaltning i et sådant omfang, at jeg har oprettet Jongløren som mit alter ego for at kunne stille spørgsmål, jeg derefter som vagnr kan besvare, vende tilbage til Jongløren og give mig selv points ligegyldigt hvor tåbeligt jeg svarer, eller om der findes en anden og bedre? forklaring

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-08 21:13

Det gør der næppe