/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
opgrading af computer
Fra : joker138
Vist : 669 gange
200 point
Dato : 31-07-08 06:24

Da min computer har fået nogle anti virus programer der bliver ved med at poppe op og bloker så jeg ikke kan bruge min computer, når jeg stater op skulle jeg gerne komme ind på skrive bordet men nej, der kommer hele tiden vius programer op. Så jeg tænke om der findes en vejledning om hvordan man sletter og opgrader sin computer. Og hvad man skal bruge. Da jeg ikke har den store viden om computer.

MVH. Dan

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-07-08 07:56

Hvilken computer snakker vi om? mærke? Model? Og hvad vil du have opgraderet?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-07-08 08:10

Hvis din gamle PC er bare 3 år gammel kan det ikke betale sig at opgradere...

Køb en ny, du kan se priserne her:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listsubcategories.asp?ID=1

Vælg en med XP, ikke Vista, og du må nok ofre ca 4000 kr

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-08 08:33

Du kan slette din computer TOTALT med dette program: http://www.dban.org/

(Klik på Download i menuen.)

Det kræver at du har mulighed for at brænde det ned på en CD-ROM eller lægge det på en USB-nøgle eller en floppydisk. Man skal nemlig BOOT'e computeren op fra en extern enhed (CD-ROM, Floppy el. USB) for at køre dette program, da det sletter ALT på harddisken ..også BOOT sektor og partitions.

Derefter kan du geninstallere f.eks. Windows XP fra en original installations CD-ROM:

http://www.youtube.com/watch?v=Wf2Ffm33DhA&feature=related

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 31-07-08 08:44

peet49 = Mærker er ( WEB-TECH) købt i TDC ( MYCOM) købt i Bilka Og jo de har da et par år på bagen. Undskyld min viden men efter nærmer efter tanke heder det vist ikke opgradering men reindstaliger. Alså man slætter alt og begynder forfra med at indstaliger.

Svendgiversen = Det kan godt være du har ret, men hvis der ikke skal så meget til så er det stadig biligst. Også ved det at jeg har en jeg kan bruge. Og de andre er til at børne kan gøre hvad de vil, spil osv.....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-07-08 08:48
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-08 09:14

joker138 du har helt ret i at du kan reiistallere og få en så godt som frisk pc igen.

Har du fået recovery/restore/genindlæsnings cd´er med til maskinerne fra forhandleren ??? (dette er den vigtigste del for at komme igennem det så nemt som muligt)

Har du det så skal du blot sætte den - eller den første af dem i og genstarte din pc - lige når den har talt ram ( dvs så snart du ser skærmen er ved at komme frem - klikker du på F8 (klik gerne flere gange) - og så vil cd´en begynde at slette din harddisk og køre en version ind der lå på den da du købte den. Har du mere end en cd vil der automatisk komme besked om hvornår du skal sætte næste i osv osv.

Derefter er det med at opdatere fra windows update hurtigst muligt.

Det var sådan i korte træk - og jeg håber indeligt for dig at du har de cd´er

lige et ps - hvis du har mulighed for at brænde til cd og der er noget du meget gerne vil beholde skal du lige gøre det først

og et ekstra ps - for at være så sikker som muligt så hent og gem det antivirus program du helst vil køre - bare installationsfilen - og brænd den ud også så den er klar til at køre ind. Det er muligt du allerede har noget præ-installeret du også kan bruge en måned eller lign - det er dog smartest at sørge for at få væk først hvis der er et andet du hellere vil køre med.

Ang sikkerheden så kig ind her - du kan oprette dig gratis og bruge forum gratis - men samtidig få ualmindelig gode råd omkring sikkerheden alt efter hvad du ønsker

http://www.malwarecheck.dk/forum/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-08 09:24

eksta ps - hvis du mener du kan klare dig uden at geninstallere men i stedet få hjælp med dine popups så brug alligevel linket til malwarecheck.dk og opret spørgsmål om hjælp til at fjerne det - og grunden til det er der - du skal godt nok følge en procedure - men har du ikke noget imod det vil du sidde med en ren pc bagefter i så fald skal du lægge spørgsmålet under kategorien runscanner forum

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 31-07-08 09:30

miritdk = Jeg har været inde gemmerne og fundet nogle cdèr, der heder Genindlæsnings 1-2-3 Recovery version 14 og det står på hele cden (førstehjælp). og en StarOffice. Og der er diskette hvor der står CMOS opdatering.
jeg håber at det er noget jeg kan bruge ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-07-08 10:08

Nu har jeg ikke læst alle de indlæg der er blevet skrevet, men det du beskriver tyder MEGET på at du har fået noget snavs ind på din computer, gå ind på www.spywarefri.dk/forum der kan du få hjælp til og fjerne det der måtte være af snavs.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 31-07-08 10:30

joker138 - ja det er dem - staroffice er som sådan ikke nødvendig det er jo noget du selv vælger - men førstehjælps cd´erne nemlig og så går det af sig selv

er det en amitech du kører ? (blot nysgerrig pga der står førstehjælp)

webnoop - hvis joker138 kører førstehjælpen ryger skidtet jo af sig selv (i 99% af tilfældene)

men

malwarecheck.dk - kan fjerne hvis der ligger noget der kan forhindre kørsel af førstehjælps cd´erne så det kunne være løsningen umiddelbart ... det er stl_s herfra der er site admin og han er virkelig en kapacitet på det område i indlang og udland

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 31-07-08 11:24

ja det er en amitech og jeg nu siddet og prøvet og nej men det er nok bare mig og så fik jeg læst bag på noget med licenskoden. Der stå godt nok ikke noget om jeg skal bruge den. Det håber jeg ikke for det har jeg nok ikke mere.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-07-08 11:27

cd-key sidder på maskinen, enter i bunden inden i, eller udenpå på amitech typisk i bag.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-08 11:28

Joeh... man skal bruge licenskoden ved en ny-installation

..ellers når man ikke langt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-08 13:47

serienr sider som regel i bunden af amitech og product key på den ene side - god ide at skrive det op og lægge sammen med førstehjælps cd´erne

har du fundet dem ??? (bekymret)

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 31-07-08 17:04

miritdk = Ja jeg har fundet et serienr bag på computeren. men jeg har ikke gjort noget endnu, for det var lige før den var røget til stor skral . Men jeg skal nok ellers må jeg ud i byen og finde en der har forstand på det der er så let for andre.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-08 19:46

hvad med produkt nøglen fandt du også den ?

ellers brug forum hos malwarecheck.dk så du kan komme af med problemet

http://www.malwarecheck.dk/forum/

du får hjælp hele vejen igennem og skal bare spørge løs - intet for småt og vejledningen er til at forstå - plus de ved at brugerne kan være nervøse ved nye handlinger og forventer faktisk at man spørger

Godkendelse af svar
Fra : joker138

Dato : 01-08-08 11:17

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 01-08-08 11:22

Jeg vil gerne her med sige 1000 tak for den store hjælp, men jeg og computeren er ikke gode venner. Nu kan jeg heller ikke komme på nettet, nu er min tålmodighed sluppet op, desværre. Jeg må se når jeg kommer til bage på arbejde om der skulle være en sjæl der kan hjælpe mig. Ellers tror jeg den havner på gunbrugs pladsen. Igen 1000 tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-08-08 15:15

jamen dog - ikke give op - du har højst sandsynligt noget skidt på din pc som kan fjernes af kyndige der hjælper dig på vej - så hvorfor ikke forsøge som jeg skrev ?

amitech i den version du har er en af de bedre trods alderen - og er værd at få igang igen