/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Valg af sikkerhedspakke
Fra : Dennis85
Vist : 1188 gange
100 point
Dato : 30-07-08 18:10

Min far har bedt om min hjælp angående valget af en sikkerhedspakke.

Jeg har kogt det hele ned til 2 pakker:
Panda Internet Security 2008
Mcafee Internet Security Suite 2008

De er begge til 3 brugere, hvilket de også skal være.
De skal installeres på hhv 2x XP 32bit samt 1x Vista 64bit.

Er der nogen herinde med erfaring omkring disse programmer, der vil hjælpe med at slå valget fast?
Umiddelbart hælder jeg selv til McAfee, da jeg har hørt at Panda skulle være langsommere end konkurrenterne, og desuden er Panda også kun download fra nettet, medmindre der betales merpris.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 30-07-08 18:27

jeg ville vælge arlet
www.arlet.dk

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-07-08 18:29

Er du sikker på en Vista version kan køre på XP? eller omvendt?

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 30-07-08 18:34

Jeg har de sidste 4 år kun kørt Panda og har været glad for den sikkerhed der er i at den opdaterer dagligt - men som du skriver den kan godt bruge noget hastighed

Mcaffe kender jeg ikke kørte tidligere med Norton som jeg ikke var fuldt tilfreds med - samt det at den kun opdaterede 1 gang om ugen.

Hvis du skulle vælge panda kan du nøjes med antivirus da firewallen i Windows XP eller Vista skulle være lige så god som købesystemernes

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 30-07-08 18:43

prøv at forhøre dig hos dem her så får du et klart svar af dem der arbejder med det - det er gratis at oprette sig og bruge forum

http://www.malwarecheck.dk/forum/

læg dit spørgsmål i kategorien GENNERELLE SPØRGSMÅL OM SIKKERHED OG SIKKERHEDSPROGRAMMER

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-08 18:44

UPS CAPSLOCK - det var ikke meningen sorry

og btw ville jeg personligt ikke vælge nogen af de to du er kommet frem til

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 30-07-08 18:58

Qualiman > Grunden til det er den store pakke er at der også er spamfilter, phising beskyttelse samt meget mere. Derfor kan de ikke nøjes med antivirus pakken. Jeg har dog heller ikke ret stor tiltro til den indbyggede firewall i nogle af de 2 styresystemer.

miritdk > Tak for linket. Kan du evt. "afsløre" hvad du så ville bruge?

I øvrigt kan jeg dog sige så meget om vista64, at det skulle være bagudkompatibelt, men det er jo ikke alt der virker. Det er derfor jeg stillede spørgsmålet, i håb om nogle brugere herinde vidste det.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-07-08 19:22

Jeg bruger TrendMicro´s PCillin. Den har aldrig svigtet, og den forstyrrer ikke noget.

Opdateres automatisk, og nogle gang flere gange om dagen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 19:35

Jeg bruger denne fyr på to Xp Pro og en Vista Ultimate 64Bit,og det har kørt perfekt igennem tre år (Dansk firma (bosidende i england)
Opdateres løbende,flere gange om dagen.
http://www.bullguard.com/try/bullguard-internet-security.aspx

Antivirus

Antispyware

Firewall

Spamfilter

Backup

5 GB

http://www.bullguard.com/why/bullguard-internet-security.aspx

BullGuard

licensen på 3 computere inden for samme husstand
Jeg køber licens her (Spywarefri.dk)
http://spywarefri-shop.dk/product_info.php?manufacturers_id=13&products_id=54

Er let at administrer.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 19:37

Bruger samme licens til både 32Bit og 64Bit,på de tre pc'er.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 19:39
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 19:44
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-08 20:31

Citat
miritdk > Tak for linket. Kan du evt. "afsløre" hvad du så ville bruge?

tjaaaaeeeh - kaspersky ville nok være mit valg da jeg regner med at du er ude efter købeprogrammer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 20:41

Citat
tjaaaaeeeh - kaspersky ville nok være mit valg da jeg regner med at du er ude efter købeprogrammer

Nok det bedste,men det er for dem der kører
http://www.fgautron.com/gallery/tms39/CRW_9116
og bor på strandvejen
Alt for dyrt.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 30-07-08 20:46

Citat
Nok det bedste,men det er for dem der kører
http://www.fgautron.com/gallery/tms39/CRW_9116
og bor på strandvejen [Hahahahaha]
Alt for dyrt.

Kaspersky er ikke dyrere end f.eks. Panda pakken.
Selv sværger jeg mest til freeware, men de gamle vil helst have noget betalings.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 20:46

Kaspersky Internet Security 7.0 til 1 pc

Beskyttelse mod virus

Beskyttelse mod spyware

Beskyttelse mod hackere

Beskyttelse mod spam

Denne licens til 645 kr. inkl. moms gælder til 3 computere i 1 år!

http://spywarefri-shop.dk/product_info.php?cPath=30&products_id=125

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 20:54

http://antivirus.dk/shopdisplayproducts.asp?id=1&cat=K%F8b+antivirus

Jeg har tidligere kørt med panda i to år,men det var for tungt,men det kan være de har forbedret produktet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-08 20:54

Store men dag i dag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-08 16:10

Som allerede nævnt: Bullguard den passer sig selv, den er på dansk, supporten er også på dansk i dagtimerne,den har holdt 2 af mine computere rene i flere år, den er forholdvis billig både i indkøb og ved licens fornyelse hver anden år, licensen er for 3 computere, Bullguard er et stand alone program, der behøver ikke andre sikkerheds programmer

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 01-08-08 07:47

Hej !! Prøv evt. at kikke på produkter frra Eset, bl.a Eset Smart Security på www.netcop.dk

mvh

Godkendelse af svar
Fra : Dennis85

Dato : 02-08-08 11:36

Tak for alle jeres svar.
Mine points går til miritdk, for linket til malwarecheck.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-08-08 13:55

tak og håber det er noget de bliver glade for