/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Se lige axelbjarne
Fra : maxhankat
Vist : 568 gange
200 point
Dato : 29-07-08 20:46

Rens, ryd op og få mere plads

Dette skrev axelbjarne og vedlagde et link til nCleaner.

Jeg installerede programmet og anvendte først Junk Cleaneren og lod den fjerne hvad den kom up med.
Så genstartede jeg, men maskinen ville ingenting og virkede totalt lammet.
Jeg kunne ikke anvende nogen af pegeredskaberne, hverken den integrerede eller den eksterne mus, eller op og ned-tasterne.

Efter flere (4) forsøg lykkedes det mig at komme i bios og fik der ændret et password, og så lykkedes det mig efter flere forsøg at få åbnet i fejlsikret. Der brugte jeg så systemgendannelse og HURRAAAAAAAAAAAA, jeg fik åbnet bæstet til normal visning. Puhhh ha.
Nu ville jeg gerne vide, hvad jeg dog kan have gjort forkert med den der nCleaner

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-08 21:06

Nu skal jeg ikke svare for "axelbjarne" men det gælder for ALLE cleanere at de skal bruges med forsigtighed - du kan hurtig komme til at fjerne noget der IKKE skulle fjernes

Så mon ikke det "blot" er det der er sket....

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 29-07-08 21:43

tak for svar refi.

Den tanke har jeg da også haft, men så på den anden side, hvor finder man ud af, hvad man - og navnlig hvad man IKKE skal fjerne?
Det er ikke alle beskåret at kunne tyde egenskaber og betydning af de filer der vises efter scanningen, og man kan jo ikke hver gang man har gennemført en scanning komme her ind i KANDU og spørge, hvad den eller den fil betyder.

Mvh

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 29-07-08 21:53

Citat
Det er ikke alle beskåret at kunne tyde egenskaber og betydning af de filer der vises efter scanningen

De fleste scannere viser HVAD der er "safe" at fjerne - er man i tvivl skal man lade være eller få en til at hjælpe sig der ved HVAD det går ud på.....

Ikke personligt ment, men man skal passe på med den slags hvis man IKKE er sikker.....

Nu kender jeg ikke omtalte scannere men alene det at der i beskrivelsen står at den også rydder op i aplicationer lyder "farligt"

Det er jo ikke sikkert at jeg har samme opfattelse som den HVAD der ikke skal bruges

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-08 21:53

åndsvage hankat

du om nogen ved da hvor du kan søge hjælp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-08 21:57

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-08 21:57

hold dig til ccleaner indtil videre foreligger

Citat
Programmet er udviklet af folkene bag Ccleaner og byder på et hav af funktioner og muligheder for at rense ud og skabe plads på din pc.
<---- det er mig bekendt ikke folkene bag ccleaner der ligger bag !!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-08 21:58

refi du behøver ikke være forvirret - jeg ved at hankatten der er bruger bla hos malwarecheck

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 29-07-08 21:59

+

Ellers PRØV www.tuneup.com
DER ER BACK / upser på__
MEN AF SKADE BLIÉR MAN

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 29-07-08 22:00
Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 29-07-08 22:04

BTW_FØLGER DU DE små RÅD OG ANDET,
får du en meget hurtig PC.

MEN__som skrevet, IKKE rør ved REGEDIT/
eller tilsvarende, DA DET ALTID ENDER GALT________

LAD VÆRE MED AT ÆNDRE IKONER OG ANDET__FØR DU ER INDE I
PROGRAMMETS FUNKTIONER, OG __GEM DINE BACKUP´ser.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-08 22:06

hold da så bøtte diskenosv

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 29-07-08 22:06

BRUGER DET HVERDAG, OG HAR kun HAFT PROBLEMER MED
DERES __ SÅKALDTE ikoner / skift af samme, DA DET ÆNDRER DIN/ T SKRIVEBORD.
OG KAN IKKE GENSKABES...

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 29-07-08 22:07

WHYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 29-07-08 22:10

Citat
hold da så bøtte diskenosv

OKKKKK
Men vil da lige NÆVNE det...

Jeg ahr selv brugt/ prøvet CC _ og den fjernede ? næsten ALT
jeg skulle bruge AF GENVEJE OG +++ for ikke at sige den NYE flash plyer
------

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-08 22:12

klamigendiskenosv - hvis du har fået fjernet næsten alt med ccleaner er det din egen skyld

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 29-07-08 22:13

Og den er IKKE sikker at bruge; medmindre DU
ved, HVAD der skal slettes/ eller EJ__
den kommer KUN med en ??? programløsning og INTET andet.
Programmet jeg henviser til, yafer en BUKOP, i tilfælde af
program fejl eller andet_____________

OG NU SKAL JEG GERNE ''FISE AF''

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 29-07-08 22:16

Citat
Så genstartede jeg, men maskinen ville ingenting og virkede totalt lammet.
Jeg kunne ikke anvende nogen af pegeredskaberne, hverken den integrerede eller den eksterne mus, eller op og ned-tasterne.

LÆS MIT SENESTE TIP OM 37????????
INSTALLER PROGRAMMET OG AFPRØV DINE PROGRAMMER MED ''DET KØRENDE''
Og du får ALDRIG problemer.

Jeg tager ALTID EN backup, før jeg negynder på noget...???

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 29-07-08 22:18

Jeg bruger det selv, og jeg konstaterede ingen fejl.

Og hvis jeg havde haft problemer med det, skulle jeg nok fortælle det, der går ingen skår af mig, for at være ærlig.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 29-07-08 22:19

Prædikanter er ALTID ille hørt i sin/ t eget Land.

Sorry____
ikke mere FIS fra mig.

Til gavn for klumme +

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 29-07-08 23:00

Det var da ellers noget af en debat der kom ud af mit sp.mål.
Bare man kunne finde ud af det . . . . . .

Og JA TAK mirit.dk det ved den åndssvage kat da godt, men man skal jo heller praktisere sårn alt for stort misbrug af sine smukke relationer - vel?

vender tilbage lidt senere med poængsene.

Mvh

P.S.
Jeg synes klamigen er smuk både forfra og fra mooney-siden

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 29-07-08 23:47

Tak for svaret refi.

mvh
joan

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-07-08 07:40

Citat
Og hvis jeg havde haft problemer med det, skulle jeg nok fortælle det, der går ingen skår af mig, for at være ærlig.
rne

axelbjarne: Jeg tror da, du er fuldstændig ærlig, og at dit tip om nCleaner er givet i den bedste mening, men der er åbenbart nogen af os, som ikke er smarte nok til at anvende nCleaner med omtanke, det var derfor jeg lagde mit sp.mål ind i Kandu.
Jeg fik tydeligvis fjernet for meget med nCleaneren, så min maskine strejkede og ikke ville genåbne normalt. Men så var jeg jo heldig at få åbnet i bios, hvorfra det lykkedes mig via omveje at få åbnet i fejlsikret, og derfra få lavet en systemgendannelse. Så har man lært lidt af det.
Jeg må indrømme, at jeg nok hellere vil bruge Ccleaner, som aldrig har voldt mig vanskeligheder, og så nøjes med at studere nCleaner nærmere, før jeg lader den fjerne noget som helst.

Mvh
joan (maxhankat)