/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Pgo T-rex Stemplet sætter sig
Fra : bkr48
Vist : 1277 gange
100 point
Dato : 29-07-08 20:40

Pgo t-rex årgang 2000 18.000 km.Kørt 900 km. med nyt cylinder og stempel. I dag da jeg havde kørt 6 km. satte stemplet sig fast. Efter 5 minutter skruede jeg luftskruen næsten helt ind, for at give den en federe blanding. Den kørte igen, men 10km.hurtigere end den plejede.Efter 2km. satte stemplet sig igen. Efter 5 minutter,startede den igen, kørte med halv gas resten af vejen hjem uden problem. Spørgsmålet.. hvad kan der været sket???.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-07-08 21:23

Den smører ikke nok skidt i olieledning

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-07-08 21:24

Ps. et problem pgo'ere er kendt for

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 29-07-08 21:52

Har renset olietanken,samt slangen for mindre end en uge siden

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 50 point
Dato : 29-07-08 22:50

Ok men sætter stemplet sig så smør den ikke godt nok

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-07-08 18:07

Har ikke en skid forstand på det men er nysgerrig.

Men det da helt klart noget med de nye cylinder og stempel kit selvom det er 900km siden.
Har du skiftet nogen andre ting ?
Har du selv monteret det ?

Hvis det var mig ville jeg da skille det af igen og checke det hele og finde en service manual til din scooter model for at se præcist hvordan delene skal sidde, måske skal stempelringende vende en bestemt vej og sådan noget.

Også checke pakningerne og sørge for at stramme skruerne rigtigt altså ikke for hårdt heller.

Godkendelse af svar
Fra : bkr48

Dato : 31-07-08 16:56

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 03-08-08 23:57

Har du tjekket at det plastik kølerskjold omkring cylinderen sidder som det skal. En af mine venner har også en hot, hvor stempelt også satte sig og det var der problemet var, ellers kan du jo tjekke det med olien ved at prøve at hælde benzin i hvor du i forvejen har blandet 2 % to takts olie i.