/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Karpe Vande & Sæson
Fra : windel
Vist : 2963 gange
40 point
Dato : 08-10-01 10:43

Er der nogle som kan fortale mig om nogle nem karpe vand i Nordsjælland og hvornår karpe sæsonen slutter?

Kommentar
Fra : Sonofsun

Dato : 19-10-01 21:54

jeg kan desværre ikke hjælpe dig med hverken sæson eller steder, men jeg kan komme med et godt tip til at fange dem.
almindelig dej(mel og vand) med en lille smule vanilie i har hjulpet mig meget.
semikogte kartofler(skal være lidt hårde) dyppet i vanilie.
har ikke nogen anelse om hvorfor det virker, men det virker, suder vil også gerne sprige på den med dejen.

johnny

Accepteret svar
Fra : winther

Modtaget 40 point
Dato : 23-11-01 20:09

Hej. Der skulle være god mulighed for karpe følgende steder. Lammefjordskanalerne, Gentofte sø og Bagsværd sø. Den bedste tid for karpefiskeri er om efteråret, september måned, men også forår og sommer kan være gode. Om sommeren især aften og nat. Som karpefisker er det lidt svært om vinteren da karper ikke spiser ret meget på denne tid af året, men med lidt tålmodighed kan det lade sig gøre.

Held og lykke

Winther

Kommentar
Fra : hansi.christiansen

Dato : 17-04-02 18:01

Hej.
I dronningmølle mellem hornbæk og gilleleje ligger en gl.lergrav, kaldet lergravsøen hvis du kommer fra hornbæk mod gilleleje, ligger søen lige over for cafe hyllemor, hvis du kører lidt længere frem, kommer du til en stor parkeringsplads.
Da jeg ikke er til karper , vil jeg gerne vidrebringe dig denne oplysning.For 2 år siden, gik jeg en tur rundt om søen en sen sommer aften, her så jeg mindst 50 store karper hvad det er for en slags ved jeg ikke, men det kan du selv finde ud af.
God fornøjelse.
Ps.
Der er også mange store ål, ifg.en sportsdykker!