/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
problemermed opsætning afprint
Fra : return
Vist : 636 gange
100 point
Dato : 29-07-08 09:07

har købt en printer som hedder c6280 den skal sættes op til atkøre trådløs men det er den ikke så der for har jeg købt en print server som hedder hp print USB server 2101nw prøvede at sætter den op til trådløs netværk i aftes men jo jo det lykkes næsten men da var netværksledningen tilsluttet via routeren til printeren men når man tog den ud ja så virker det ikke fik af vide at man skal noget med opsætningen i routeren men er ikke helt med hvad jeg skal ikk nørd men i siden tid da jeg fik sat barbær pc op til trådløs til min linksys router var jeg j inde i opsætnings menuen og til allersidst skulle jeg laver en sikkerheds nøgle men nu kanjeg jeg hvis der altså er det man skal ikke komme ind på den side hvor jeg opsatte routeren til min pc nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-07-08 10:01

Problemet er, at din printer ikke "kender" den sikkerhedsnøgle du i sin tid indtastede.

Så du må have fat i manualen til din trådløse router, og sætte den op igen.

Kommentar
Fra : return

Dato : 29-07-08 11:10

dette har også et spørgsmål åben i printer og det er det samme det handler om så den der kan hjælpe mig får alle mine point

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 29-07-08 11:37

Har du haft printeren koblet til print serveren, før opsætningen bad dig koble den til ? Hvis du har, så er det en OMer, brug Systemgendannelse og gå et par dage tilbage, følg derefter installations softwaren slavisk, læg CDen med softwaren i og gør nøjagtig som der bliver skrevet, du må heller ikke sætte print serveren til, før softwaren beder dig om det.
Her står der trin for trin hvordan du gør: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01471139.pdf

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 05-08-08 22:23

Hej return,

har jeg forstået det korrekt, at du med kabling har fået din printserver til at virke?
Men at det ikke virrker når du skal benytte den trådløse forbindelse?

Har jeg også forstået at du ikke kan komme ind på administrationssiden på din Linksys Router, fordi du ikke kan huske brugernavn og adgangskode?

Har du forsøgt med standard brugernavn og adgangskode?
Disse står et eller andest sted i din manual.
Manualerne findes også online, så hvis du fortæller os hviken Linksys model du benytter, så kan vi hjælpe med at finde standard brugernavn og password.

Har du imidlertid på et tidspunkt ændret password til administrationssiden på din router- og kan ikke huske den længere - så fides der på moderne routere som regel en mulighed for at nulstille til fabriksindstillger, ved at holde reset-knappen inde i adskillige sekunder eller minutter.
Igen noget som vi kan hjælpe dig med hvis vi kender model betegnelsen på din linksys router.

Er det imidlertid sådan at du kender adgangskode på din router, og/eller også kender koden til din trådløse forbindelse, så det blot er et spørgsmål om at indtaste den trådløse kode til printserveren, så kan du
- tilkoble kablet til din printer/printserver,
-gå ind på printserverens administrationsside (eller benytte printserverens opsætningssoftware), og der indtaste
- trådløstkodeord.

Derefter burde du kunne få forbindelse til printserveren via trådløs.

mvh. Per F.

P.S. Måske boxen skal genstartes efter du har ændret opsætning/trådløs kode.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 30-08-08 09:00

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-08-08 15:26

Selv tak, du fik det til at virke