/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Fullrate, godt eller skidt
Fra : John_Dolk
Vist : 882 gange
100 point
Dato : 29-07-08 07:19

Som overskriften siger, er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med Fullrate?
Er procentdelen også ca. 80 i forhold til den teoretiske?

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 29-07-08 08:02

Hej,

Jeg har haft fullrate igennem længere tid og har faktisk kun godt at sige om dem.
De har meget sjældent fejl på forbindelsen(har vist haft en på næsten 1 år) og jeg synes man får den lovede båndbredde. Det virker dog sommetider som om der er lidt udfald i hastigheden når der er spis belastning på nettet.

Eneste minus er det er noget vanskeligt at sætte deres modem op sammen med en router så man kan bruge signalet på flere pc'er.

Mvh

Birger

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 100 point
Dato : 29-07-08 11:47

hej

Fullrate er et mindst lige så godt alternativ som konkurrenterne fx. cybercity og stofa...

Det udstyr du vil få med dit abonnement er af rigtig høj standard og kvalitet!

Så fullrate er en rigtig god ISP!

Ps. du får jo også fri fastnet telefoni... uden mer pris

/CaiNe

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 29-07-08 14:06

Det er ikke helt korrekt at skrive der medfølger fri fastnet telefoni, det korrekte er at sige der medfølger telefoni uden abonnement, det koster 30 kr om måneden at det er fri telefoni (kun til alm. fastnet numre), desuden tilbyder fullrate en udenlands pakke til 19 kr om måneden der gør at du ringer til halv pris på alle udenlands takster.

Godkendelse af svar
Fra : John_Dolk

Dato : 30-07-08 07:08

Tak for svaret Caine.
Har netop lige bestilt 10/2 forbindelse og glæder mig.
Ha' en go' dag
Venlig hilsen JD

Kommentar
Fra : iFail

Dato : 30-11-08 10:43

Om en internet udbyder er god eller ej, er altid en smagssag. Personligt har jeg haft store problemer med Fullrate. Da jeg flyttede ind i min nuværende lejlighed, bestilte jeg Fullrate blandt andet pga 99 kr. i oprettelse, og mulighed for 2mbit upload. Men det gav mig store problemer. Nettet blev ved med at gå ned periodisk (mistede forbindelse til centralen), og fik forbindelse igen efter 2-3 minutter. Jeg ringede mange gange til Fullrate, som påstod, at der ikke var fejl på min forbindelse. Jeg prøvede længe at få det fejlmeldt, men uden held. Til sidst ringede jeg for at opsige min forbindelse - hvorefter en fyr fra deres "saveteam" (et hold sat til at redde kunder der opsiger) kontaktede mig.

Han kom med lange søforklaringer om hvorfor det ikke var blevet fejlmeldt, og sagde, at han da kunne prøve at aktivere M-teknologien på centralen (M-teknologien er den der gør det muligt at køre 2mbit upload). Jeg var uforstående overfor hvorfor dette ikke var gjort før, da det som bekendt var 2mbit upload jeg havde bestilt. Linien blev dog ved med at gå ned, og det var stadig umuligt for mig at få fejlmeldt det.

Ja, Fullrate er sikkert en OK udbyder, når der ikke er fejl på - men når der er fejl på, er det halvvejs umuligt at få fejlmeldt.

Kommentar
Fra : iFail

Dato : 30-11-08 10:45

Og så lige en sidste ting, som birger100 siger. Om du får den lovede båndbredde eller ej har intet med Fullrate at gøre. Fullrate kører som alle andre ADSL ISP'er med Best Effort på alle hastigheder over 2mbit, dvs., bestiller du en 20mbit forbindelse, går den under regler "Max 10mbit" - har du ikke mulighed for at trække de fulde 20mbit, vil hastigheden altså ligge mellem 10 og 20, ligegyldig hvilken udbyder du er hos. Du er åbenbart bare heldig at bo tæt på en central ;)