/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Jeg snorker!! Erfaringer søges
Fra : Zofie
Vist : 3807 gange
200 point
Dato : 28-07-08 20:05

Halløjsa.

Er der nogen, der har erfaringer med akupunktur og/eller hypnose mod snorken??

Jeg har prøvet Asonor, Silence og næse-plastre, men intet virker, så jeg overvejer nu et alternativ, men vil gerne høre om erfaringer, inden jeg kaster penge efter projektet.

På forhånd tak.

-Zofie.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-07-08 20:06

med alt det du har prøvet - så prøv lige at blive undersøgt hos din læge - der kan være en ganske enkel forklaring som kan klares ad den vej

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-07-08 20:35

Alle mennesker snorker de ved det bare ikke før de får det at vide

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 28-07-08 21:34

Hvis du er overvægtig, kan det hjælpe enormt at tage sig

Du kan også på recept få noget, som hjælper nogle... Nasonex, egentlig et allergi præparat, men det kan også hjælpe uden allergi

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-07-08 22:17

Herhjemme hjælper en gevaldig albue i siden
Undskyld kunne ikke dy mig

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-07-08 22:46

Jeg er blevet oppreret for det, (rettet næsebor, høvlet at næsemuslingerne og fået fjernet 85-90 % af min drøbel) og det har hjulpet rigtig meget.

Men vejen er en henvisning fra din egen læge til en øre, næse halslæge.

Så tag den derfra. Alle de der produkter er bare til at blive fattig af.

Det er også godt at vide om du holderpauser i vejrtrækningen, søvn apnø. Da dette kan gøer at du er unødig træt i dagligdagen.

Held og lykke
vh ben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-08 22:50

Lige et lille pip.... man behøver ikke lægehenvisning for at opsøge en øre-næse-hals-specialist, du bestiller bare en tid hos specialisten

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-07-08 23:03

Citat
man behøver ikke lægehenvisning

Rigtigt men det hjælper så det går hurtigere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-08 23:06

Det går ikke hurtigere ved at have en lægehenvisning... bare grib knoglen og få en tid

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-07-08 06:09

Har du andre alternative behandlingsmetoder Pia?? Tænk hvis man havde kløe i nummeren

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-07-08 07:56

Har du prøvet en snorkeskinne : http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200861.htm

Ellers har jeg kun et meget billigt og meget alternativt forslag: Læg et æble på panden. Din bevisthed vil da være mere optaget af at balancere æblet så det ikke falder ned.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-07-08 08:20

Ja Mulberry og efter 3 døgn uden søvn med æblebalanceøvelsen sover man rigtig godt

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 29-07-08 09:43

Start med at sove med en hovedpude der er så lav som muligt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-07-08 10:22

Citat
Tænk hvis man havde kløe i nummeren

Køb en kløpind

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-07-08 10:50

Nååå jeg troede du ville involvere dig, evt. med et håndkantslag på struben. Det hjælper da ikke på røven, vil du sige, men jo kære Pia... du slår garanteret så hårdt, at man glemmer man har en røv

Skal jeg selv ordne det, så tar jeg den bare med i bad

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-07-08 11:43

Det kan jo komme an på en prøve lille Klumme !!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-07-08 11:46

Øhhh hvordan mener du....vil du med i bad??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-07-08 12:25

Citat
du slår garanteret så hårdt, at man glemmer man har en røv

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-07-08 14:30

Citat
Ja Mulberry og efter 3 døgn uden søvn med æblebalanceøvelsen sover man rigtig godt

Hvem siger at man ikke sover ?
Men det er næppe så dybt som ellers og derfor bliver søvnen ikke så godgørende som den burde.
Så det tip kan vist bedst bruges som nødløsning, fx for at skåne den du sover ved siden af, som jo passende kan sætte æblet på plads, når han hun vågner ved din snorken, fordi du lige skulle vende dig.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-07-08 14:38

Her er en der har god erfaring med akupunktur mod snorken
http://apunkt.dk/anbefalinger-akupunktur-snorkebehandling.asp

Godkendelse af svar
Fra : Zofie

Dato : 31-07-08 11:44

Tak for svaret Nordsted1.